آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش مرغ تخمگذار جهادی با وزن گیری بالا جهت استفاده دومنظوره تولید تخم مرغ و گوشت محلی استفاده می شود. مرغ جهادی به مرغ بومی اصلاح نژاد شده گفته می شود که در برخی از موارد ممکن است به آنها مرغ تخمگذار بومی اصیل نیز گفته شود. مرغ جهادی دارای ویژگی های بسیار زیادی بوده که این موضوع باعث شده تا در داخل کشور اغلب افرادی که می خواهند به پرورش مرغ بومی تخمگذار مشغول شوند، مرغ جهادی را انتخاب می کنند. مرغ بومی اصلاح نژاد شده یا جهادی در داخل کشور تولید شده و دارای کیفیت بسیار بالایی از نظر مقاومت بدنی و میزان تخمگذاری می باشد.

فروش مرغ تخمگذار جهادی در شرکت آریا منتخب پارسیان با ارائه خدمات ویژه صورت می­پذیرید. کافیست با کارشناسان ما در قسمت فروش ارتباط برقرار کنید. مرغ جهادی از کیفیت بالایی برخودار است در صورتی که بتوانید به خوبی آنها را پرورش دهید، برای فروش آنها مشکلی پیدا نخواهید کرد چون تخم­های آنها از بازار خوبی برخوردار است. داشتن یک فضای مناسب برای پرورشی همراه با مطالعه و داشتن یک دامپزشک در کنار خود امر آسانی است به شرط آنکه چند عامل اساسی را در نظر بگیرید. اولین گام انتخاب نژادی است که در برابر بیماری­ها مقاوم باشد و با محل جغرافیایی شما انطباق داشته باشد. دوم ایجاد یک سالن همراه با تجیهزات کامل سرمایشی، گرمایشی، فن تهویه و غیره می­باشد و دسته آخر داشتن جیره غذایی مناسب. با این روش می­توانید به آمار خوبی از فروش مرغ تخمگذار جهادی خود برسید.

در زمینه تأمین منابع تخم مرغ و توسعه کشاورزی، جهاد کشاورزی به عنوان یک سازمان عمومی و مهم در کشورمان دارای نقش حیاتی است. جهاد کشاورزی با بهره‌گیری از تجارب و دانش فنی خود، سعی در تأمین منابع تخم مرغ از طریق فرآوری و پرورش مرغ‌های تخمگذار دارد. این مقاله به بررسی خرید مرغ تخمگذار از جهاد کشاورزی و اهمیت آن در تأمین منابع تخم مرغ و توسعه کشاورزی می‌پردازد.

فروش مرغ تخمگذار جهادی

مرغ تخمگذار جهادی

مرغ تخمگذار جهادی جزو یکی از مرغوب­ترین نژادها می­باشد. میزان راندمان تخمگذاری آن چیزی بین مرغ-های بومی و مرغ­های صنعتی می­باشد. فصل تخمگذاری معمولا از بهار آغاز و تا قبل از شروع شدن پاییز می­باشد. در مورد مرغ جهادی این دوره حتی طولانی­تر هم هست که همین امر سبب پیشی گرفتن آن از مرغ بومی گلپایگانی شده است. همانطور که می­دانید مرغ­ها را میتوان از طریق استفاده­ی آزادانه از سرسبزی زمین­ها و علف­ها تامین نمود اما داشتن جیره غذایی مشخص و منظم قطعا تاثیرات محسوسی در کیفیت مرغ خواهد گذاشت. هرچقدر وزن مرغ بالاتر باشد فروش مرغ تخمگذار جهادی شما راحت­تر خواهد بود.

خرید مرغ تخمگذار جهادی

خرید مرغ تخمگذار جهادی را باید از مرغداری­های معتبر انجام دهید چون گاها ممکن است این مشکل پیش بیاید که جوجه­های یکدست مشکی گلپایگانی را جدا کرده و تحت عنوان مرغ جهادی به فروش برسانند. اگر می­خواهید مرغ اصیل خریداری کنید باید ببینید هدف شما خرید مرغ اصیل واردارتی است که راندمان تخمگذاری بالاتری دارند یا خرید مرغ­هایی است که تطابق­پذیری آب و هوایی با استان­های ایران را دارد. برای این امر می­توانید مرغ گلپایگانی، جهادی، مرندی… را انتخاب کنید. مرغ هرچقدر نسل اول­تر باشد کیفیت بالاتری خواهد داشت. شما می­توانید برای خرید و فروش مرغ تخمگذار به سایت شرکت اریا منتخب پارسیان سر بزنید و خرید خود را قطعی کنید.

 

تفاوت مرغ جهادی با گلپایگان

تفاوت مرغ جهادی با گلپایگانی این است که مرغ جهادی یکدست مشکی می­باشد ولی مرغ­های گلپایگانی ظاهری متفاوت دارند و همگی یکدست نیستند و اصطلاحا به جوجه­های یک­روزه آنها جوجه رنگی نیز گفته می­شود از این بابت که به رنگ­های قهوه­ای، سفید، مشکی و …. هستند.

مرغ جهادی از لحاظی برتری نسبت به مرغ گلپایگانی دارد به این صورت که مراکزی که در جهاد کشاورزی  وجود داشت و کار اصلاح نژاد دام و طیور را برعهده داشته­اند ، در گذشته اقداماتی انجام داده اند که منجر به دورگ کردن مرغ های بومی با نژادهای وارداتی کردن شد. از همین رو این نام برای آنها انتخاب شد . دیگر جهاد کشاورزی بود که تا مدت­ها به پرورش و فروش مرغ تخمگذار جهادی برای روستاها اقدام می­کردند.

تفاوت مرغ جهادی با گلپایگان

آیا مرغ جهادی کرچ میشود

آیا مرغ جهادی کرچ می­شود یا نه سوالی است که در ذهن مخاطب ممکن است ایجاد شود. از آنجایی که مرغ جهادی نیز در دسته­ی مرغ­های محلی جای دارد و مرغ­های بومی تماما توانایی کرچ شدن را دارند، مرغ جهادی نیز از این دایره شمول خارج نیست. کرچ کردن به حالتی از مرغ گفته می­شود که درآن مرغ آماده خوابیدن روی تخم­ها می­شود. در یک گله معمولا مرغ­هایی را که این کار را انجام نمی­دهند در کنار مرغ­های کرچی قرار می­دهند. البته از طرفی باید به این نکته حائز اهمیت نیز دقت کرد که مرغ کرچی را زیاد جا­ به جا نکنید زیرا در این دوران نباید دچار استرس و تنش بشوند.

قیمت مرغ جهادی

قیمت مرغ جهادی با توجه به نوسانات قیمت بازار تعیین می­شود. قیمت جوجه یکروزه آن در بازار حدود قیمت بالاتری نسبت به الباقی جوجه­های یکروزه دارد و مرغ­های تخمگذارشان نیز تقریبا در یک رده­ی قیمتی با بقیه مرغ­های تخمگذار می­باشد. البته مرغ­ها را به صورت باسکول شده و بر اساس وزن و قیمت کیلویی نیز می­توان تهیه کرد اما در عرف بازار این کار چندان مرسوم نیست. قیمت مرغ جهادی با توجه به وزن آن که در سن شش ماهگی نزدیک دو کیلوگرم و در سن چهار ماهگی نزدیک یک کیلو نیم می­شود تعیین می­گردد. البته به صورت نیمچه نیز مورد معامله قرار می­گیرند.

بهترین نژاد مرغ تخمگذار

بهترین نژاد مرغ تخمگذار در دسته­ی مرغ­های بومی می­توان گفت مرغ جهادی است، زیرا شرایط آن هم برای گوشتی شدن مساعد هست و هم برای تخمگذاری. این مقایسه ای است بین نژادهای ایرانی، اگر مقیاس را کمی بزرگتر بکنیم، در سطح جهانی بهترین مرغ­ها متعلق به شرکت مطالعاتی تحقیقاتی تیرزخت آلمانی می­باشد که از نژاد مادری لگهورن نژادهای بومی لوهمن و نژادهای صنعتی ال اس ال و هایلان و از این قبیل را به بازار عرضه نموده است. تفاوت اساسی مرغ جهادی با مرغ­های کامل واردارتی در دومنظوره بودن آن است. بهترین نژاد مرغ تخمگذار می­تواند جهادی باشد چون هم برای پرورا شدن گزینه­ی مناسبی هست و هم برای تعداد و کیفیت تخم­هایی که می­گذارد.

بهترین نژاد مرغ تخمگذار

 

خرید مرغ تخمگذار از جهاد کشاورزی: راهی برای تأمین منابع تخم مرغ و توسعه کشاورزی

 

بخش اول: معرفی جهاد کشاورزی

جهاد کشاورزی به عنوان سازمانی با اهداف کشاورزی، دامپروری و شیلاتی در سال ۱۳۳۷ تأسیس شد و از آن زمان به عنوان سازمانی اصلی در توسعه کشاورزی و پیشبرد اهداف دولت در این حوزه فعالیت می‌کند. جهاد کشاورزی با بهره‌گیری از تخصص و دانش فنی خود، در زمینه‌های مختلفی از جمله پرورش مرغ تخمگذار نیز فعالیت می‌کند.

بخش دوم: خرید مرغ تخمگذار از جهاد کشاورزی

جهاد کشاورزی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مرغ تخمگذار در کشور، به بازار عرضه مرغ تخمگذار نیز می‌پردازد. با خرید مرغ تخمگذار از جهاد کشاورزی، از یک سازمان دولتی معتبر تأمین می‌شود و از مزایایی مانند قیمت مناسب، کیفیت بالا و پشتیبانی فنی و تخصصی برخوردار می‌شود. علاوه بر این، خرید مرغ تخمگذار از جهاد کشاورزی به معنای حمایت از تولید داخلی و توسعه صنعت کشاورزی است.

بخش سوم: اهمیت خرید مرغ تخمگذار از جهاد کشاورزی

۱. تأمین منابع تخم مرغ: خرید مرغ تخمگذار از جهاد کشاورزی باعث تأمین منابع تخم مرغ با کیفیت و استاندارد می‌شود. این منابع تخم مرغ در تأمین تخم مرغ مصرفی و همچنین صنعت فرآورده‌های تخم مرغی بسیار حائز اهمیت هستند.

۲. پشتیبانی فنی و تخصصی: جهاد کشاورزی با داشتن کادری متخصص و دانش فنی، به پشتیبانی فنی و تخصصی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار می‌پردازد. این امر می‌تواند در بهبود عملکرد و بهره‌وری در صنعت پرورش مرغ تخمگذار تأثیرگذار باشد.

۳. توسعه کشاورزی: خرید مرغ تخمگذار از جهاد کشاورزی به معنای حمایت از توسعه کشاورزی و صنعت دامداری است. با تقویت بخش کشاورزی، تأمین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تسهیل می‌شود.

نتیجه‌گیری:

خرید مرغ تخمگذار از جهاد کشاورزی از دو جنبه تأمین منابع تخم مرغ با کیفیت و پشتیبانی فنی و تخصصی برخوردار است. همچنین، این اقدام به توسعه کشاورزی و اشتغالزایی در مناطق روستایی کمک می‌کند. با توجه به اهمیت این مسئله، تشویق به خرید مرغ تخمگذار از جهاد کشاورزی می‌تواند در رشد و پیشرفت صنعت تخم مرغ و توسعه کشورمان موردی کلیدی باشد.

شماره های تماس:شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳