آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

اشکالات تهویه و هوارسانی در صنعت مرغداری واسترس های ناشی از آن

اشکالات تهویه و هوارسانی در صنعت مرغداری واسترس های ناشی از آن

استرس های ناشی از تهویه و هوارسانی در صنعت مرغداری عامل و مسبب بزرگترین آسیب ها در صنعتی است که بیشترین حجم نقدینگی را درایران و اکثر کشورهای بزرگ دنیا دارد .
برای ایجاد متابولیسمی ایده آل در مرغ ، باید هوایی پاک و سالم تنفس گردد و هر اشکال یا ایراد یا خدشه ای به هوای پاک تنفسی مرغ وارد آید می تواند برنامه های سیستمیک مرغ را مورد هدف قرار داده و پرنده را منقلب و دگرگون کرده و دچار مشکلات بزرگ نماید .
از جمله آلاینده های بزرگ که در خدشه دارکردن هوای تنفسی مرغ بشمار می روند گازهای ناشی از کود و بازدم تنفسی مرغ هستند و این مشکل همیشه در سرلوحه مشکلات اساسی صنعت مرغداری ثبت و ضبط شده و به همین سبب مرغداران تاکنون امیدی به پایان این معضل نداشتند و دغدغه ها همچنان پابرجاست. اشکالات و معضلاتی که از طریق تهویه و هوارسانی به مرغ تحمیل می شود بطور خلاصه و تیتر وار بقرار زیر است: -استرس هایی که به سیستم تنفسی مرغ مربوط شده و باعث آزردگی و التهاب در اعضا و جوارح تنفسی پرنده می شود -استرس هایی را که بطور ثانویه به عملکرد سیستمیک بدن مرغ منجر می شود و این مورد می تواند به شدت و حدت بیماری ها دامن بزند. – تاثیر گازهای آلاینده در هوا بر روی مرغ باعث می شود که اولا تنفس مورد نیاز مرغ با اشکال مواجه شده و روند تنفس مرغ بصورتی ناقص و ناتمام عمل نماید -التهاباتی را که در اعضا تنفسی مرغ ایجاد می شود می تواند تاثیرات منفی شدید و طولانی مدت را به مرغ تحمیل نماید و التهابات، آزردگی ها ، آلرژی ها و حتی زخم هایی را بوجود آورده و تنفس را از حالت عادی خارج کرده و کار جذب هوا را در مرغ با اشکال اساسی مواجه نماید یعنی تنفس که اصلی ترین پروسه ای که یک موجود زنده برای ادامه زندگی لازم دارد را با مشکلی اساسی مواجه نماید حال باید دید که این استرس ها تا کی ادامه داشته و کی به پایان می رسد . ظاهرا مرغداران تاکنون امیدی به پایان این مشکلات نداشته و فکر می کنند که باید بسازند و بسوزند ما با تحقیقاتی که در چندین سال گذشته انجام دادیم موفق به اختراعاتی در صنعت مرغداری شدیم و توانستیم این اختراعات را به مرحله اجرا در آوریم و کلا مشکل هوارسانی را در فارم های مرغداری حل نماییم و در سالن مرغداری هوایی را ایجاد کنیم که رویا و آرزوی هر مرغدار بوده و با اینکار بسیاری از مشکلات را در صنعت مرغداری حل نمودیم و خطی قرمز بر مشکلاتی که از این طریق حاصل می شده است بکشیم. باید خاطر نشان کرد که ما با کارها و پروسه هایی کاملا متفاوت با دانش کنونی تحولی بزرگ را در صنعت مرغداری ایجاد نمودیم که سود آوری عالی صنعت مرغداری و سلامت مرغ باقدرت اجرا و عملی شده ومی شود

آریا منتخب پارسیان مشاوره و فروش انواع جوجه بوقلمون – جوجه شترمرغ – جوجه کبک – جوجه مرغ بومی – جوجه بلدرچین – جوجه اردک

۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

 

کانال تلگرام آریا منتخب پارسیان

کانال تلگرام آریا منتخب پارسیان

فروش تخم مرغ صادراتی

فروش جوجه مرغ صادراتی

فروش جوجه بوقلمون

فروش انواع بذر

فروش جوجه مرغ بومي

قیمت کنسانتره ۲/۵ درصد

قیمت پایاندان

قیمت پیش دان

فروش تخم بوقلمون نطفه دار

فروش جوجه بوقلمون برنز یکروزه

فروش بذر پیاز

فروش بذر چغندر

فروش پولت صنعتی

فروش جوجه شترمرغ

فروش دان شترمرغ

فروش جيره بوقلمون

فروش دان مرغ بومي

 

 

 

*
*

شانزده − دو =