آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

جذب سود بالا با پرورش جوجه اردک

پرورش اردک در ایران از سود بالایی برخوردار است. در این مقاله در مورد راه های کسب سود بالا در پرورش اردک صحبت می کنیم. اما ابتدا باید بدانیم برای شروع این تجارت چه مواردی لازم و ضروری است؟

سود پرورش اردک چگونه است؟

بسیاری از مردم علاقمند به پرورش و تجارت اردک دارند. چون این پرنده یکی از سودآورترین طیور پرورشی است. نژادهای اردک در سراسر جهان پراکنده هستند. حدود ۱۰ نژاد از اردک در کل دنیا وجود دارد. اما تنها یکی از این نژاد ها به نام نژاد پکنی در ایران تولید می شود.

آیا می توان اردک را بدون آب هم پرورش داد؟

جواب شما “بله” است. شما می توانید تعداد هزار قطعه اردک را بدون قرار دادن حوضچه آب، در خانه نگهداری کنید.
این دقیقاً به همان روشی است که مرغ ها را پرورش می دهید. اما به خاطر داشته باشید وقتی اردک ها را بدون آب زیاد پرورش می دهید؛ دیگر از تخم های اردک آن ها نمی توانید برای تولید جوجه استفاده کنید. چون این تخم ها بدون نطفه خواهند بود.
بنابراین اگر تخم های نطفه دار می خواهید باید آب زیادی در محل نگهداری آن ها قرار دهید. این آب می تواند به صورت یک حوضچه آب یا یک تشت آب در اختیار اردک ها قرار بگیرد.
علاوه بر این برای تولید مثل و جفتگیری وجود آب زیاد، ضروری است. چون طبیعت تولید مثل اردک ها، به آب وابسته است.

تجارت تولید و پرورش اردک:

اردک ها پرندگانی هستند که برای تخم و گوشت شان پرورش و تولید می شوند. شروع کار در این پرنده بسیار آسان است. چون پرورش اردک از سود و بهره بالایی برخوردار است.
اردک ها پرنده های مقاومی هستند. آن ها در مکان هایی که پسماندهای کشاورزی وجود دارد و یا حتی چیزی برای تغذیه شان پیدا نمی شود، می توانند به راحتی به زندگی خود ادامه دهند.

چگونه تجارت سودآور اردک را شروع کنیم؟

برای ایجاد یک مزرعه پرورش اردک، ۴ مرحله اساسی وجود دارد. قلم و کاغذ بیاورید و این ۴ مرحله را روی کاغذ یادداشت کنید. قبل از بررسی کردن این ۴ مورد، هیچگاه به سمت ایجاد مرکز پرورشی اردک و سود حاصل از آن نروید. این موارد به شرح زیر هستند:

۱-احداث مزرعه نسبت به بزرگی گله اردک:
ابتدا باید اندازه مزرعه انتخابی خود را تعیین کنید. این مورد به تعداد اردک های گله شما نیز وابسته است.
البته باید بدانید که برنامه انتخابی شما برای پرورش ۱۰۰۰ قطعه اردک، با برنامه پرورشی برای پرورش ۱۰۰۰۰ قطعه بسیار متفاوت خواهد بود.

۲-نژاد مورد نظر خود را انتخاب کنید:

در این مرحله باید با توجه به اینکه می خواهید اردک ها را برای چه منظوری پرورش دهید، نوع نژاد مورد نظر خود را انتخاب کنید. مشخص کنید که اردک ها را به منظور تولید تخم یا فروش گوشت شان پرورش می دهید. سپس با توجه به این مورد و نیز نژادهای موجود در ایران، نوع اردک پرورشی خود را مشخص نمایید.

برای گله های اردک، باید نسبت نر به ماده ۱ به ۵ باشد. در این صورت گله شما رشد بیشتری خواهد کرد و در مدت زمان کمی، گله بزرگتری خواهید داشت.

 

معرفی نژادهای تولیدی اردک در ایران:

در کل جهان نژادهای مختلفی از اردک ها در دسترس است. اما تنها نژاد تولیدی اردک در ایران که در انحصار شرکت تولیدی آریا منتخب پارسیان می باشد، نژاد پکنی است. نژاد اردک های پکنی به دو دسته تخم گذار و گوشتی تقسیم بندی می شود.

شرکت آریا منتخب پارسیان فروشنده اردک های پکنی ۱ روزه تا ۲۰ روزه، اردک های زنده برای کشتار و فروشنده تخم اردک تولیدی به صورت عمده می باشد. توجه کنید که تمامی محصولات شرکت، به صورت عمده به فروش می رسد و حداقل تعداد برای خرید اردک های ۱ روزه، تعداد ۳۰۰ قطعه است.
برای دریافت قیمت های خرید شرکت آریا منتخب پارسیان می توانید اینجا را کلیک کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما در واتساپ، در ارتباط باشید:

**********************************

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

 

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

 

کارشناس فروش/۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

 

کارشناس فروش/۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

*********************************

 

۳-باید مقداری پول در این حرفه سرمایه گذاری کنید.

برای آغاز هرکاری، سرمایه گذاری اندک در آن واجب و ضروری است. این سرمایه گذاری می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه های مکان نگهداری
  • تغذیه
  • وسایل مورد نیاز شامل محل تغذیه و آب
  • خرید جوجه اردک
  • خرید دارو

 

۴-مشاوره تخصصی درباره پرورش اردک

هیچگاه فراموش نکنید که قبل از شروع شغل های پرورشی با متخصصان و کارشناسان آن زمینه مشاوره داشته باشید. اگر طبق قرارداد با یک شرکت تولیدی، کار مزرعه خود را آغاز می کنید، می توانید از متخصصان آن شرکت بخواهید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند.

مزایای پرورش اردک در ایران

۱٫هزینه نگهداری ارزان

اردک ها به مکان نگهداری خاصی نیاز ندارند. شما می توانید مانند پرورش مرغ، آن ها را به راحتی و بدون دردسر خاصی نگهداری کنید. بنابراین هزینه برای تجارت و پرورش اردک آسان خواهد بود.

۲٫نیاز به مدیریت کمتر در اردک ها

اردک ها از مقاوم ترین پرنده های تولیدی هستند. هیچ پرنده ای در سرمای زمستان دوام نمی آورد. اما اردک های بزرگ این توانایی را دارند که در سرمای زمستان روی برف ها راه بروند. آن ها با تمامی شرایط محیطی خود را عادت می دهند. علاوه بر این باهوشی اردک ها کمک می کند که برای پرورش آن ها به مراقبت کمتری نیاز داشته باشیم. آن ها هیچگاه به بیماری های خطرناکی که مرغ ها به آن مبتلا می شوند، دچار نمی شوند.
اردک ها معمولاً کوچک هستند و راحت اداره می شوند. آن ها موجودات مقاومی هستند. به ندرت پیش می آید که اردک ها وحشی و تهاجمی رفتار کنند.

۳٫تخم های تازه اردک را دریافت کنید.

توجه کنید که اردک ها در زمان صبح یا شب تخم می گذارند. بنابراین می توانید هر روز صبح به مزرعه اردک خود سر بزنید و تخم های تازه اردک هایتان را جمع آوری کنید.
تخم های اردک بسیار خوشمزه هستند. تخم اردک از پروتئین و چربی سالم تری نسبت به تخم مرغ برخوردار هستند.
گوشت اردک از نظر طعم، شباهت بسیاری به گوشت گاو دارد. این امر باعث می شود که علاقمندان گوشت گاو نیز به این طعم علاقمند شوند.

 

خرید تخم اردک عمده قیمت

قیمت خرید اردک پکنی ایرانی، قیمت خرید اردک عمده، سفارش خرید اردک، قیمت خرید و فروش جوجه اردک ۱ روزه تا ۳۰ روزه، جوجه اردک پکنی، فروش اردک تخم گزار، قیمت خرید اردک پرورشی، پرورش اردک ، اردک پرورشی

 

۴٫احتیاج به فضایی کمتر

در مقایسه با مرغداری، شما برای پرورش ۱۰۰۰ قطعه اردک به فضای کمتری برای تولید نیاز دارید. دوره جوجه کشی اردک ها کمتر است و البته آن ها سریعتر رشد می کنند. چون رشد جوجه اردک ها سریع است، خیلی زود در برابر سرما مقاوم می شوند. شما می توانید گرمای مصنوعی داده شده به جوجه ها را پس از طی ۷ روز کاهش بدهید. اما توجه داشته باشید که برای پرورش جوجه ها در فصول سرد سال، این مدت زمان باید بیشتر باشد. پس در این فصول جوجه ها را در زمان بیشتری، در دستگاه های نگهداری قرار دهید.

۵٫تغذیه اردک ها

غذا دادن به اردک ها کار بسیار آسانی است. شما می توانید از انواع غذاهای خوراکی به آن ها بخورانید. اصطلاحاً می گویند”اردک ها موجوداتی همه چیزخوار هستند!”. یک غذای معمولی اردک ها می تواند شامل ذرت، برنج، میوه ها و سبزی ها باشد. لازم به ذکر است که اردک ها عاشق “گوجه فرنگی” هستند. اگر آن ها را در طبیعت رها کنید می بینید که تمامل برای خوردن حبوبات سبز، جلبک ها، قارچ ها و حشرات نیز دارند.

علاوه بر این توجه کنید که جوجه اردک ها غذاهای خرد شده را ترجیح می دهند. اما برای تولید گوشت مطلوب باید اطمینان حاصل کنید که اردک های شما، ویتامین ها و مواد مغذی لازم را دریافت می کنند. مهم ترین نیاز آن ها نیز نیاسین است که به تقویت استخوان های اردک های در حال رشد کمک می کند.
گیاهان شامل نیاسین یا همان ویتامین ب ۳ نیز شامل آووکادو و برنج قهوه ای و برج سبوس دار و سبزیجات با برگ سبز است.
علاوه بر این، نیاسین به صورت قرص نیز به فروش می رسد.

کمبود ویتامین ب۳ در حیوانات می تواند باعث افسردگی و کم شدن خوراک آن ها شود. مسئله ای که خیلی وقت ها قبل از مرگ و میر طیور مشاهده می کنیم.

۶٫مدت زمان زندگی اردک ها طولانی تر است

اردک ها بیشتر از مرغ ها عمر می کنند. میزان مرگ و میر در آن ها بسیار پایین است. بنابراین ضرر خیلی کمی برای پرورش دهندگان خود دارند.

۷٫واکسن

اردک ها نیازی به زدن واکسن خاصی ندارند. بیماری های مرغ ها معمولاً زیاد است که باید کنترل شود. ما به صورت معمول برای اردک های تولیدی مان، واکسن های آنفولانزا و نیوکاسل را می زنیم. اما معمولاً آن ها دارای بیماری خاصی نیستند.

۸٫تقاضای بالای بازار اردک

تقاضا برای خرید گوشت و تخم مرغ اردک در بازارهای محلی و در سطح بین المللی بالاست. این تقاضا به دلیل پروتئین بالا در گوشت و تخم مرغ اردک است. گوشت اردک از لذیذ ترین گوشت های موجود است.
خوراک اردک تنها در رستوران های خاص و مجلل سرو می شود. پیشنهاد می کنم که حتماً یکبار در رستوران ها، قیمت خوراک اردک را مشاهده کنید. در این صورت، قیمت بالای گوشت اردک، حتماً شما را به سمت و سوی پرورش این پرنده سوق خواهد داد.

 

قیمت اردک پکنی 1 روزه، قیمت خرید اردک

قیمت خرید و فروش جوجه اردک ۱ روزه تا ۳۰ روزه، جوجه اردک پکنی، فروش اردک تخم گزار، قیمت خرید اردک پرورشی، پرورش اردک ، اردک پرورشی، خرید اردک های پرورشی و گوشتی و تخم گذار، خرید اردک تخم گزار، اردک پرورشی، اردک تولیدی، مزرعه اردک

۹٫شروع تجارت سودآور

پرورش و تولید اردک می تواند یک منبع درآمد همیشگی باشد. بسیاری از جوانان بیکار می توانند به این شغل روی بیاورند و از طریق این تجارت به درآمد خوبی برسند.

آیا با پرورش اردک سود خواهم کرد؟

بله. پرورش و تولید اردک می تواند سود فراوانی را برای شما به ارمغان بیاورد. محصولات اردک، مثل گوشت و تخم اردک تقاضای بالایی در بازار دارند. بسیاری از پرورش دهندگان موفق طیور، از این طریق به سود بسیار بالایی می رسند. اما تصمیم نهایی با شماست.

مشکلات پرورش اردک:

 

کثیف بودن اردک ها:
اردک ها موجودات کثیفی هستند. آب را می توانند به همه‌جا بپاشند. مقدار زیادی مدفوع گوشتی می کنند و روی همه جا هم راه می روند. البته اگر بتوانید محل نگهداری اردک ها را به گونه ای طراحی کنید که بتوانید مدفوع آن ها را جمع آوری کنید، این یک کود عالی برای پرورش گیاهان خواهد بود.

سروصدای زیاد:

اردک ها سروصدای زیادی تولید می کنند. حتی اگر چیزی در شب برای آن ها ایجاد مزاحمت کند، با یکدیگر همخوانی خواهند کرد.

نتیجه این که:

با وجود همه این موارد، بدانید که درآمد فوق العاده شما، بسته به تعداد قطعه های تولیدی، قیمت فروش اردک و نژادهای اردک های انتخابی شما می تواند تغییر کند.
اگر توانایی شروع یک کسب و کار سود آور را در خود می بینید، می توانید از همین لحظه اقدام به شروع پرورش اردک کنید. در صورت داشتن سؤال در مورد پرورش اردک، می توانید با کارشناسان ما در واتساپ در ارتباط باشید.

**********************************

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

 

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

 

کارشناس فروش/۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

 

کارشناس فروش/۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

*********************************

*
*

دو × سه =