آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش بوقلمون پرواری برنز که در سراسر جهان نژاد رایج و باکیفیتی می‌باشد، در کشور ایران نیز دارای محبوبیت بالایی است.

این پرنده یک نژاد بسیار قدیمی از بوقلمون اهلی است که در اواخر دهه ۱۷۰۰ شناخته شده بود. این نژاد بوقلمون برای تولید تخم و گوشت استفاده شده و عمدتاً برای تولید تخم پرورش داده می شود.

نژاد بوقلمون برنزی از تلاقی بین بوقلمون های اهلی که توسط مستعمره نشینان اروپایی به آمریکا آورده بودند و بوقلمون های وحشی شرقی که پس از ورودشان پیدا شدند به وجود آمد.

نژاد بوقلمون برنزی محبوبترین نژاد بوقلمون در بیشتر تاریخ آمریکا بوده است. نام این نژاد به پرهای آن اشاره دارد که درخششی شبیه برنز رنگین کمانی دارد.

اگرچه این نژاد در اواخر دهه ۱۷۰۰ شناخته شد، اما نام “برنز” تا سال ۱۸۳۰ به طور رسمی ظاهر نشد. پرورش دهندگان برنز را در طول دهه ۱۸۰۰ استاندارد کردند و گهگاه تلاقی به بوقلمونهای وحشی انجام می شد.

نژاد بوقلمون برنزی به دو نوع مجزا تقسیم شد. آنها برنز استاندارد و برنز سینه پهن بودند. سردرگمی زیادی در مورد تفاوت بین برنزهای استاندارد و برنز سینه پهن وجود دارد، یا اینکه اصلاً تفاوتی وجود دارد. در مجموع، گونه های استاندارد و پهن سینه را به سادگی بوقلمون برنزی می نامند.

فروش بوقلمون پرواری برنز

بوقلمون پرواری برنز

بوقلمون پرواری برنز عمدتاً توسط کشاورزان کوچک نگهداری می‌شوند که تمایل دارند برای خود و گروهی از اطرافیان غذا تولید کنند. در حالی که این عمل باعث نجات نژاد شده، مانع از تکثیر آن نیز شده است. این نژاد به خوبی برای کشاورزی تجاری در مقیاس کوچک مناسب است و به طور ایده آل برای تولید طیور مرتعی مناسب است. این برای کشاورزان کانادایی ارزشمند است، زیرا بسیاری از بوقلمون‌های میراثی که در مناطق جنوبی‌تر توسعه یافته‌اند، در آب و هوای سخت رشد نمی‌کنند.

به دلیل عادات رشد آهسته و توانایی‌های برتر در جست‌وجوی علوفه، طعم گوشت غنی است و نمی‌توان آن را با سویه‌های تجاری دیگر مقایسه کرد. بافت گوشت نیز سفت‌تر است و وقتی با یک لایه چربی خوب همراه شود، گوشتی آبدار و طعم‌دار می‌شود. بوقلمون برنزی مانند همه بوقلمون‌های میراثی نسبت به پرندگان مدرن آهسته‌تر پخته می‌شود و زمانی که از گرمای مرطوب استفاده می‌شود، عالی است.

سویه بوقلمون برنز به طور رسمی توسط انجمن طیور آمریکا در سال ۱۸۷۴ به رسمیت شناخته شد. امروزه این نژاد در بسیاری از کشورهای جهان موجود است و عمدتاً برای تولید تخم پرورش داده می شود. برای کسب اطلاعات پرورشی با واحد فروش بوقلمون پرواری برنز شرکت آریا منتخب تماس بگیرید.

بوقلمون پرواری برنز

قیمت بوقلمون پرواری برنز

قیمت بوقلمون پرواری برنز نیز مانند سایر نژادها توسط مادری داران این نژاد و با توجه به عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود.

 

بوقلمون برنزی به دلیل رنگ غیرمعمولش، سبز-برنز درخشانی که در نور خورشید فلزی به نظر می رسد، نامگذاری شده است. این در دو نوع یافت می شود، سینه پهن که مصارف تجاری دارد و غیر بهبود یافته (یا جفت گیری طبیعی) برای تولید در مقیاس کوچک که هر دو در آمریکای شمالی نادر هستند.

صنعت بوقلمون آمریکای شمالی موفقیت فعلی خود را بر روی بوقلمون های سفید سینه پهن ایجاد کرده است. بوقلمون های سینه پهن (چه سفید و چه برنزی) برای تولیدمثل نیاز به لقاح مصنوعی دارند که نتیجه سینه گوشتی است که مانعی برای جفت گیری طبیعی است. علاوه بر این کشتارگاهها از پرندگان سفید پر استفاده می‌کنند که تشخیص پرهای سنجاق آنها پس از تمیز کردن سخت‌تر است. این باعث کاهش برنز شده است، حتی اگر بسیاری از تولید کنندگان می گویند این نژاد آرام تر و راحت تر از سفید است. برنز با سینه پهن در حال حاضر تنها در پنج یا شش هچری در ایالات متحده پرورش داده می شود.

تشخیص جوجه بوقلمون برنز

تشخیص جوجه بوقلمون برنز از روی مشخصه ظاهری بسیار آسان است ما در اینجا خصوصیات کلی این محصول را در اختیار شما قرار می دهیم:

  • اصل و نسب: اروپا
  • طبقه بندی: سنگین
  • رنگ سر: قرمز، قابل تغییر تا آبی مایل به سفید
  • منقار: شیپور
  • رنگ چشم ها: زنبق، فندقی تیره، مردمک آبی مایل به سیاه
  • گلو و چشمک: قرمز پر رنگ روشن
  • گردن: برنز مسی
  • از گردن تا وسط پشت: یک برنز مسی غنی، هر پر به یک نوار سیاه و سفید باریک ختم می‌شود که در انتهای آن امتداد دارد. از وسط پشت تا پوشش دم سیاه است، هر پر دارای نوار مسی-برنزی پهنی است که نزدیک به انتهای آن امتداد دارد، پرها به نوار مشکی مشخصی ختم می‌شوند و با نزدیک شدن به پوشش دم به تدریج باریک می‌شوند.
  • دم: دم اصلی و پوشاننده سیاه مات هر پر به طور مساوی و مشخص به صورت عرضی با خط موازی قهوه ای مشخص شده است. هر پر دارای یک نوار برنزی است که در سراسر پر امتداد می یابد، که از هر طرف با نوار مشخصی از مشکی شدید مرزبندی شده است. پری که به یک لبه پهن سفید ختم می شود.
  • بال: پوشش های کمان شانه ها و بال ها از جنس مسی مایل به برنز غنی که به نوار باریک مشکی ختم می شود. روکش ها: برنزی غنی، وقتی که تا می شوند، نوار پهنی را روی بال ها تشکیل می دهند، پرها به نوار سیاه ختم می شوند و آنها را از ثانویه جدا می کند. مقدماتی، هر پر به طور متناوب با نوارهای سیاه و سفید موازی متمایز با عرض مساوی متقاطع شده است. پوشش‌های پنهان پرواز، ممنوع شده مشابه مسابقات مقدماتی؛ ثانویه، سیاه مات، به طور متناوب با میله‌های موازی مشکی و سفید متقاطع، میله سیاه برنزی بر روی ثانویه‌های بالا کوتاه‌تر می‌گیرد و نوار سفید کمتر متمایز می‌شود.
  • پستان: سطح در معرض پرها غنی از برنز، قسمت های آشکار نشده سیاه و سفید. هر پر در قسمت پایین سینه به بدن نزدیک می شود که به نوار سیاه و سفید باریکی ختم می شود که در انتها امتداد دارد.
  • بدن و کرک: بدنه سیاه، هر پر با نوار برنزی پهنی که در انتها در سراسر آن امتداد دارد، نوار باریکی از مشکی که در حاشیه برنز قرار گرفته و به لبه‌ای باریک از سفید خالص ختم می‌شود. کرکی، سیاه مات.
  • پاها و ران ها: سیاه مات با لبه های خفیف سفید مایل به خاکستری. ساق پا و انگشتان پا: سیاه مات است اما با بلوغ به شاخ تبدیل می شود. ناخن پا: شاخ.
  • رنگ ماده: همانند نر فقط با بند سفید کم رنگ روی سینه
  • جوجه یک روزه: سر قهوه ای روشن با لکه ها و رگه های قهوه ای تیره است. گردن و پشت دارای یک رگه تیره گسترده تر در مرکز با رگه های باریک تر در دو طرف است. بالها دارای دو رگه تیره در مرکز و یک نقطه تیره در نزدیکی نوک آن هستند. سطح زیرین مرغ سفید مایل به زرد در سطح و خاکستری کم رنگ در زیر است. پاها و رانها عمدتاً رنگ گوشتی با رنگدانه های دودی در زیر است.

جدول وزن گیری بوقلمون برنز

جدول وزن گیری بوقلمون برنز با بررسی تخصصی واحد فروش بوقلمون پرواری برنز به نتایج زیر دست یافت:

  1. وزن بالغ: ۱۳٫۶۰-۱۸٫۱۴ کیلوگرم
  2. وزن جوان: ۱۱٫۳۳-۱۵٫۸۷ کیلوگرم
  3. ماده بالغ: ۸٫۱۶-۱۱٫۷۹ کیلوگرم
  4. ماده جوان: ۶٫۳۵-۹٫۹۷ کیلوگرم

پرورش بوقلمون پرواری برنز

برای پرورش بوقلمون پرواری برنز از محافظ پرورش دهنده استفاده کنید که در صورت نیاز به جوجه ها فضایی دهد تا از پرورش دهنده دور شوند. بخاری های مادون قرمز وجود داشته باشد که به راحتی می‌توان از آنها برای گرم نگه داشتن مرغ‌ها استفاده کرد. اگر از لامپ های حرارتی استفاده می شود، مراقب باشید که آنها را ایمن نگه دارید تا از احتمال آتش سوزی جلوگیری کنید.

داشتن تهویه کافی بدون کشش برای کیفیت هوا به همان اندازه که گرم نگه داشتن پرورش دهنده مهم است. با رشد جوجه ها و نزدیک شدن هوای گرمتر، تهویه از اهمیت بیشتری برخوردار است. بوقلمون های پرورش یافته در حبس به حداقل ۰٫۰۵ فوت مکعب به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن برای تازه نگه داشتن هوا و حذف گرمای اضافی نیاز دارند. تهویه مناسب همچنین به انتقال هوای تازه به پرندگان کمک می کند و آمونیاک را از سالن خارج می‌کند.

پرورش بوقلمون پرواری برنز

خرید بوقلمون پرواری برنز

خرید بوقلمون پرواری برنز از شرکت آریا منتخب با تضمین اصل بودن محصول از مادری‌‌هایی که اجداد این نژاد را نسل کشی نموده و این بوقلمون را تولید می‌کنند. برای ثبت سفارش با واحد فروش بوقلمون پرواری برنز شرکت آریا منتخب تماس حاصل نمایید.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

فیلم انواع بوقلمون

محصولات مرتبط