آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش بلدرچین پرواری

 

فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی یا مرغ دورگ (حاصل تلاقی نژاد بومی ایران با نژادهای مرغ تخمگذار ولسامر هلندی) یکی از بهترین نمونه های مرغ های موجود در بازار می باشد.

پرورش این نژاد دو منظوره است، زیرا مرغ گلپایگانی هم برای تخمگذاری و هم مصرف گوشتی مناسب و  دارای سوددهی بالایی می باشد. این مرغ در وزن گیری سریع عمل کرده و با مصرف کمترین میزان دان وزن ایده آلی پیدا می کند پس در پرورش گوشتی مناسب می باشد.

یکی از مقرون به صرفه ترین نمونه از مرغ های تخمگذار بومی می باشد، زیرا معمولا تعداد تخم هایی که اینگونه از مرغ ها می گذارند، بسیار مناسب می باشد.

شرکت آریا منتخب پارسیان در فروش جوجه بلدرچین در نژادهای ژاپنی و کانادایی با عنوانین زیر سرآمد می باشد.

تفاوت های بلدرچین و مرغ

تفاوت هایی بین بلدرچین و مرغ می باشد که ما برخی از آنها را در قسمت ذیل توضیح می دهیم:

  • اندازه

    بلدرچین منحصر به فرد و بسیار کوچکی هستند که در حقیقت وزن بلدرچین به طور متوسط تنها حدود پنج اونس می باشد! این پرنده فوق العاده کوچک، مقدار زیادی محصولات خوشمزه را برای شما مهیا می کند. 

  • رفتار

    بلدرچین بسیار آرامتر از مرغ  است، اکثر آنها تقریباً در بیشتر روز سکوت می کنند، که این موضوع برای خروس ها (نرها)نیز صدق می کند. ممکن است کمی صدای خفن یا صدای خنده دار را بشنوید، اما این صداها را به سختی می توان به هر نحوی مزاحم یا حواس پرت کننده توصیف کرد. در حقیقت، اکثر صاحبان گزارش می دهند آهنگ هایی که بلدرچین آنها می سازد شیرین، آرامش بخش و زیبا هستند.

  • گوشت

    بلدرچین را می توان به راحتی برای گوشت پرورش داد. اگرچه از بلدرچین به اندازه سایر پرندگان مانند مرغ، اردک و البته بوقلمون گوشت دریافت نمی کنید، اما هنوز هم می توانید در مدت زمان بسیار کمی گوشت کافی تولید کنید.
    در حقیقت، تخم بلدرچین فقط در هجده روز آماده جوجه ریزی می شود که این عدد سه روز کمتر از متوسط ​​تخم مرغ می باشد. بعلاوه، بلوغ بلدرچین هفت هفته طول می کشد، بنابراین در نوع گوشتی بسیار سریعتر برداشت می  کنید.

  • تخم ها

    بلدرچین می تواند هر روز یک تخم تولید کند، البته کوچکتر از تخم مرغ  می باشد. طعم تخم آن بسیار شبیه به تخم مرغ می باشد، بطوریکه برخی از سرآشپزها تخم بلدرچین را به تخم مرغ ترجیح می دهند. بلدرچین سریعتر از جوجه ها و سایر انواع طیور بالغ می شود، به همین دلیل آنها زودتر تخم میگذارند.
    تخم آنها می توانند رنگهای متفاوتی داشته باشند، اما بیشتر آنها کرم رنگ هستند و دارای لکه هایی از رنگ قرمز ، قهوه ای و نارنجی در اطراف پوسته هستند. بلدرچین ماده می تواند بدون توجه به حضور نر، تخم بگذارد.

  • زیبایی

    فروش جوجه بلدرچین از جمله پرطرفدارترین گونه های طیور برای پرورش می باشد، زیرا نگاه آنها کاملاً نفس گیر است. ساختارهای کوچکی که در رنگهای متنوع یافت و کیفیت زینتی جدیدی را به مزرعه شما می دهند.

  • کود کشاورزی

    همانند سایر گونه های طیور، مدفوع بلدرچین کود فوق العاده ای می باشد. کود بلدرچین بدلیل نیتروژن بالا در کارهای کشاورزی استفاده می شود، فقط باید مطمئن شد که کمپوست و به خوبی پیر شده زیرا به راحتی گیاهان شما را می سوزاند.

  • سهولت راه اندازی

    پرورش بلدرچین بسیار مقرون به صرفه می باشد پس به راحتی می توانید از واحد فروش جوجه بلدرچین شرکت آریا منتخب خریداری کنید. در پرورش جوجه بلدرچین هزینه و تغذیه کمی استفاده می شود، فقط به خاطر داشته باشید که برای اهداف جوجه کشی، باید حداقل سه ماده را برای هر نر نگه دارید. نسبت متعادل مرغ و خروس نه تنها به جلوگیری از مسائل مربوط به نظم و ترتیب کمک می کند، بلکه از پرورش بیش از حد نیز جلوگیری می کند.

بلدرچین

مزایای جوجه بلدرچین

نژادهای برتر بلدرچین در ایران

نژادهای پرطرفدار بلدرچین در ایران ژاپنی و کانادایی هستند. بلدرچین ژاپنی، نژادی مقاوم که نسبتاً مقاومت بالایی نسبت به بیماری دارد و در هفت هفتگی آماده برداشت می باشد. در صورت پرورش بلدرچین برای تخمها، تخمگذاری آنها تقریباً در ۵۰ روزگی شروع می شود و باید حدود ۲۵۰ تخم در سال بگذارند.

شما در مورد پناهگاهی که برای بلدرچین خود تهیه می کنید دو گزینه اساسی دارید. اول ، بلدرچین را می توان در قلم های روی زمین قرار داد ، زیرا این بیشتر شبیه زیستگاه طبیعی آنها است. کاه برای تونل زدن ، و همچنین سطل و شاخه هایی برای مخفی شدن تهیه کنید. گاهی بلدرچین تخم های خود را روی زمین می اندازد ، اما برخی بلدرچین تخم های خود را در مواد بستری که تهیه می کنید پنهان می کند. تخم مرغ را حداقل دو بار در روز جمع آوری کنید تا خیلی کثیف یا ترک خورده نشود.

 

فروش-بلدرچین-مولد

محصولات مرتبط