آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش بوقلمون بوربون محلی

فروش بوقلمون بوربون محلی

فروش بوقلمون بوربون محلی

اگر مزرعه کوچکی دارید و می خواهید جوجه های از جوجه هایی که به سرعت پروار می شوند استفاده کنید بوقلمون بوربون محلی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. به عقیده بسیاری، گوشت این پرنده آنقدر خوشمزه است که اگر آن را امتحان کنید، هرگز سراغ گوشت های دیگر نخواهید رفت.

این پرندگان طبیعتی مطیع دارند و دوست دارند توسط شما نگهداری شوند. البته برای محافظت و پرورش بوقلمون بوربون باید غرایز آن را بشناسید. در نتیجه بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نژاد محبوب تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

ریشه بوربون قرمز بوقلمون

بوقلمون های بوربون به دلیل مفید بودن به سرعت در میان پرورش دهندگان محبوب می شوند. برای چندین دهه توجه چندانی به این پرندگان بومی نمی شد، اگرچه اخیراً توجه انسان به آنها تجدید شده است.

از آنجایی که تولیدکنندگان شروع به تولید انواع دیگری کرده اند اما باز هم بوقلمون بوربون محبوبیت بیشتری دارد. با این حال، در سال های اخیر، علاقه به آنها دوباره شروع به رشد کرده است. دلیل این امر سرسختی و توانایی آنها در تولید مثل است.

 

ویژگی های بوقلمون بوربون

بوقلمون های بوربون یکی از نژادهای بومی شهرستان بوربون، کنتاکی، ایالات متحده آمریکا هستند که با پرهای قرمزشان از سایر نژادها متمایز می شوند. این نژاد به دلیل افزایش وزن سریع و زیاد به یکی از نژادهای پرطرفدار در ایران تبدیل شده است.

این نژاد در سال ۱۹۰۹ توسط انجمن طیور آمریکا پذیرفته شد و گفته می شود که با ترکیب بوقلمون های سفید هلندی، نورفولک سیاه و بوقلمون های برنزی ایجاد شده است. با ظهور گونه پهن سینه، جمعیت بوقلمون قرمز نیز کاهش یافته و به شدت در حال کاهش است.

اگرچه بوقلمون های بوربون مطیع هستند، اما نگهداری از آنها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. به عنوان نکته، اگر برای اولین بار قصد پرورش و نگهداری بوقلمون را دارید، این نژاد را انتخاب نکنید. آنها غرایز وحشی قوی دارند که از آنها مادرانی بزرگ می سازد. اما نکته منفی اینجاست که آن ها دوست دارند در مکان های نامناسب لانه بسازند.

هنگامی که بوقلمون ها لانه می سازند، جعبه هایی را که ممکن است برای آنها آماده کرده باشید را در نظر نمی گیرند. در عوض به دنبال مکانی می گردند که فکر می کنند برای تخم گذاری مناسب است. اگر آنها در منطقه ای هستند که می خواهند لانه خود را بسازند، باید به قلمرو آنها احترام بگذارید و به آنها اجازه استراحت دهید.

کل دوره جوجه کشی بوقلمون های بوربون حدود ۲۸ روز طول می کشد که طی آن جوجه ها به شدت مورد توجه مادر قرار می گیرند. مادر در این زمان به ندرت از روی تخم های خود برای خوردن یا نوشیدن بیرون می آید.

این می تواند برای برخی از افراد کمی آزاردهنده باشد زیرا می تواند باعث ایجاد اختلال در روند پرورش شود و برای کسانی که نمی خواهند جوجه نگهداری کنند ایده آل نخواهد بود. با این حال،  نژاد ماده با دلبستگی خود باعث بقای جوجه ها می شود.

 

پرورش بوقلمون بوربون

پرورش بوقلمون

این پرنده محبوب ترین انتخاب در بین آمریکایی ها در روز شکرگزاری است. به دلیل طعم بی نظیر گوشت این پرنده، مورد علاقه بساری از دوستداران گوشت بوقلمون است. به طور کلی، بیشتر این پرندگان برای گوشت پرورش داده می شوند. اما عده دیگر از تخم آن ها هم سود خوبی می برند.

پیشنهاد مطالب مفید: فروش جوجه کبک یکروزه، فروش جوجه یک ماهه بوقلمون بوربون

ویژگی های ظاهری بوقلمون بوربون

نژاد بوربون با پرهای قهوه ای مایل به قرمز و نوک بال های پرنده با پرهای سلطنتی سفید پوشیده شده است. رنگ پرهای بوقلمون نر بسیار روشن تر و جذاب تر از بوقلمون ماده است. در طول فصل جفت گیری، بوقلمون های نر دم سفید خود را برای جلب نظر ماده پهن تر و بزرگتر می کند.

بوقلمون های قرمز بوربون دارای پرهای زیبای رنگ قرمز و سفید هستند. در این گونه، نرها به طور قابل توجهی بزرگتر از ماده ها هستند و می توانند در زمان بلوغ تا ۱۵ کیلوگرم نیز برسند. در مقابل ماده ها ۸ تا ۹ کیلو بیشتر اضافه نکردند و همچنان با عضلات سبک براق هستند.

نرها دمی چشمگیر دارند که با پرهای قهوه ای زیبا پوشیده شده است. ماده ها نیز کمی کمتر خیره کننده هستند و ظاهری روشن تر و کمی رنگارنگ تر به خود می گیرند.

 

میزان تخم گذاری بوقلمون بوربون

بوقلمون های بوربون در ۷ تا ۸ ماهگی به بلوغ جنسی می رسند، اما گاهی تا بهار از تخم گذاری خودداری می کنند. این پرندگان به دلیل وزن زیاد و گوشت لذیذ بیشتر مورد توجه هستند، اما تخمگذاری آنها نیز راهی برای کسب سود است.

یک بوقلمون بوربون با توجه به تغذیه مناسب، برنامه روشنایی مناسب و دمای کنترل شده با موفقیت ۱۰۰ تا ۱۵۰ تخم در سال تولید می کند.

 

تغذیه بوقلمون بوربون

بوقلمون-بوربون-قرمز

بوقلمون های بوربون خیلی سریع رشد می کنند. به همین دلیل، باید پروتئین را در رژیم غذایی  این پرنده حتما بگنجانید. تا ۸ هفتگی جوجه ها باید از یک جیره اولیه حاوی ۳۰ درصد پروتئین استفاده کنند.

پس از آن این میزان پروتئین به ۲۰ درصد خوراک می رسد و استفاده از خوراک مخصوص و کلسیم برای پرورش بوقلمون مهم است. خوردن علوفه، یونجه، سبزیجات و میوه های مختلف نیز به رشد سریع این پرنده کمک می کند.

 

مکان مناسب برای پرورش بوقلمون بوربون

برخلاف اردک ها و غازها، این پرنده باید در هوای سرد یا شب در داخل خانه نگهداری شود، زیرا هوای سرد به شدت برای بوقلمون ها مضر است و احتمال تلفات را افزایش می دهد.

✅ داشتن مراتع و مزارع به رشد بهتر آنها کمک می کند. اما برای نگهداری بهتر و استانداردهای بالاتر، داشتن یک سالن کاملا مجهز با سیستم گرمایش و تهویه، آب آشامیدنی و تغذیه ضروری است.

✅ جوجه های بوقلمون تا دو هفته باید جدا از بوقلمون های بالغ نگهداری شوند، زیرا رژیم غذایی و شرایط نگهداری آنها با بوقلمون های بالغ متفاوت است. فضای مورد نیاز برای قرار دادن جوجه بوقلمون ۱ متر برای ۹-۱۰ جوجه می باشد.

✅ در یک سالن بزرگ بهتر است برای هر دو بوقلمون یک متر مربع فضا باشد تا فضای کافی برای استراحت و حرکت داشته باشند.

✅ مقدار تغذیه و آبیاری را متعادل کنید تا همه پرندگان بتوانند از آب و غذای کافی بهره مند شوند. مشاهدات تضاد بین خوردن آب و غذا نشان می دهد که میزان تغذیه و آبیاری کم است و باید به نسبت افزایش یابد.

✅ حتما از خاک اره در کف بستر استفاده کنید، این ماده از خیس شدن و لیز شدن بستر جلوگیری می کند، بنابراین  پاهای جوجه آسیب نمی بیند. حتماً هر چند روز یک بار بستر را تعویض کنید تا جوجه ها به دلیل تجمع فضولات دچار بیماری نشوند.

✅ در فصل زمستان برای گرم نگه داشتن جوجه ها و در امان ماندن از سرما می توانید از بخاری های داخلی استفاده کنید، این بخاری های صنعتی دارای دودکش هستند و آلاینده های دود را خارج می کنند، بنابراین جای نگرانی برای  بوقلمون ها نیست.

✅ وجود فن تهویه در سالن به حذف هوای کثیف و گاز آمونیاک و آوردن هوای تازه کمک می کند. بسته به محل و تعداد بوقلمون های پرورش دهنده می توانید از تعداد مورد نیاز فن تهویه استفاده کنید.

 

سخن آخر

بوقلمون های بوربون را معمولاً برای تولید گوشت پرورش می دهند. امروزه در اکثر کشورها، بوقلمون برنزی جایگزین این نژاد شده است. از طرفی گوشت قرمز بوربون طعم بسیار بهتری نسبت به انواع دیگر دارد. اگر تصمیم به خرید و پرورش این نژاد دارید بهتر است قبل از هر کاری با مراکز خرید طیور که به صورت تخصصی در این زمینه اطلاعات  دارند مشورت کنید.