آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی

فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی یا مرغ دورگ (حاصل تلاقی نژاد بومی ایران با نژادهای مرغ تخمگذار ولسامر هلندی) یکی از بهترین نمونه های مرغ های موجود در بازار می باشد.

پرورش این نژاد دو منظوره است، زیرا مرغ گلپایگانی هم برای تخمگذاری و هم مصرف گوشتی مناسب و  دارای سوددهی بالایی می باشد. این مرغ در وزن گیری سریع عمل کرده و با مصرف کمترین میزان دان وزن ایده آلی پیدا می کند پس در پرورش گوشتی مناسب می باشد.

یکی از مقرون به صرفه ترین نمونه از مرغ های تخمگذار بومی می باشد، زیرا معمولا تعداد تخم هایی که اینگونه از مرغ ها می گذارند، بسیار مناسب می باشد.

جوجه‌های بومی قوی‌تر هستند و شرایط پرورشی که غذای کمتر، سرپناه ضعیف، بیماری‌ها، تغییرات ناگهانی در الگوهای آب و هوایی وجود دارد، سازگاری بالایی دارند. در شرایط روستایی، جوجه‌های بومی را رها می‌کنند تا عملاً خودشان علوفه بجویند، غذا و آب خود را پیدا کنند و راه بازگشت به پناهگاه را پیدا کنند. این واقعاً یک سیستم پرورش نیست اگرچه به طور کلی به عنوان یک سیستم سنتی طبقه بندی می شود.

خرید و فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی به صورت عمده وخرد انجام میگیرد.برای مرغدارانی که قصد پرورش مرغ تخمگذار را دارند خرید مستقیم از شرکت های عمده فروش این صنعت، بدون دخالت واسطه بهترین راه است. خرید از شرکت های مطمئن، علاوه بر به صرفه بودن و مناسب بودن قیمت ها ، یک خرید اصولی تر و مطکئن است زیرا شرکت هایی که به صورت عمده فعالیت دارند، واکسیناسیون و تمام اصول بهداشتی را رعایت می کنند چرا که اگر خلاف آن پیش بروند اولین ضرر به خود آنها وارد می شود. فروش مرغ تخمگذار صنعتی در شرکت آریا منتخب پارسیان وحداقل میزان سفارش برای این جوجه ها بالای ۵۰۰ عدد انجام می­شود.

 

قیمت مرغ گلپایگانی

مرغ گلپایگانی یکی از محصولات با کیفیت بالا در صنعت غذایی ایران است. این نوع مرغ از جمله مرغ‌های گوشتی است که در مزارع استان اصفهان، به خصوص شهرستان گلپایگان، پرورش داده می‌شود. به دلیل کیفیت بالای گوشت و همچنین عدم استفاده از هورمون‌های رشد، قیمت مرغ گلپایگانی نسبت به دیگر نوع مرغ‌های گوشتی در بازار بالاتر است.

متوسط قیمت مرغ گلپایگانی در بازار به دلیل عوامل مختلفی مانند فصل، نرخ تورم و همچنین تقاضا و عرضه، متفاوت است. در حال حاضر، قیمت هر کیلوگرم این نوع مرغ در بازار حدوداً ۱۵۰٬۰۰۰ تومان تا ۲۰۰٬۰۰۰ تومان است. این قیمت در مقایسه با مرغ‌های گوشتی دیگر، بالاتر است، اما به دلیل کیفیت بالای محصول، هنوز هم بازار فروش خود را حفظ کرده است.

همچنین برای تأمین نیازهای خانواده‌ها و رستوران‌ها، بسته به میزان خرید، تخفیف‌هایی نیز برای مشتریان در نظر گرفته می‌شود. از این رو، بهتر است قبل از خرید مرغ گلپایگانی، به محل‌های مختلف فروش این محصول مراجعه کرده و قیمت را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

فروش مرغ تخمگذار گلپایگانی

مرغ تخمگذار گلپایگانی

مرغ تخمگذار گلپایگانی، جزء مرغ های بومی یا محلی کشور می باشند.این مرغ ها مناسب برای پرورش گوشتی و تخم مرغی هستند.با وزن گیری بالا و رشد سریع .مرغ تخمگذار گلپایگانی از دسته مرغ های اصیل و مقاوم  با راندمان تخمگذاری نسبتا خوبی هستند. سن بلوغ آنها از شش ماهگی به بعد است.

مشخص‌ترین ویژگی مرغ تخمگذار گلپایگانی احتمالاً تاج نسبتاً بزرگ و کامل آن‌ها است. شانه نیز در بین این نژادهای مرغ بی نظیر است. از دو شانه مجزا تشکیل شده است که در پایه آنها به هم متصل شده اند و لبه بیرونی آنها یک کاسه مواج را تشکیل می دهد. شکل آن شانه برگ نامیده می شود، اما خود شانه یک شانه فنجانی عمودی است. هیکل آنها با ظاهر معمولی یک نژاد گوشتی مطابقت دارد. سنگین و حجیم، در نگاه از کنار آنها مستطیلی با بال های افقی به عقب به نظر می رسند.

خصوصیات مرغ گلپایگانی

بالا ترین راندمان رشد، اصالت، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی سخت و وزن گیری مناسب از خصوصیات مرغ تخمگذار گلپایگانی می باشد.

مرغ های گلپایگانی با پرهای حنایی رنگ، تاج قرمز، پاهای نسبتا کوتاهی دارند.

مراقبت و نگهداری جوجه های بومی از بدو تولد تا زمانی که شروع به تخمگذاری کنند بسیار مهم و حیاتی است.استفاده از رژیم غذایی متناسب با دوره ی سنی جوجه ها متفاوت است که حتما باید به آن توجه شود تا توازن در رشد و رسیدن به سن بلوغ و تخمگذاری دچار اختلال نشود.

خصوصیات مرغ گلپایگانی

قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی

همانطور که میدانید تعیین مبلغ و قیمت گذاری ها بسته به میزان عرضه و تقاضا می باشد.با این حال نحوه تعیین قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی شاید متفاوت تر باشد زیرا مرغ های محلی بسته به شرایط اقلیمی و اب و هوایی هر کشور متفاوت است. معمولا مقاوم تر و بهتر در هر شرایطی میتوانند دوام بیاورند.این ویژگی باعث ایجاد تمایز میان مرغ های بومی  با دیگر مرغ های صنعتی و اصلاح نژاد شده است و در نتیجه تعیین قیمت متفاوت تر نسبت به بقیه مرغ ها با نژادهای متفاوت داشته باشد.

قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی با توجه به سنی که از میزان تخمگذاری مرغ گذشته است محاسبه

می­شود.

ارزش مرغ های تخمگذار با توجه به میزان راندمان تخمگذاری آنها تعیین میگردد. مرغ های تخمگذار گلپایگانی  با راندمان بین ۱۸۰ الی ۲۲۰ عدد تخم در سال هستند.

سن تخمگذاری مرغ گلپایگانی

سن مرغ تخمگذار گلپایگانی برای آغاز اولین تخم مرغ، شش ماهگی می باشد.البته تمامی توضیحات واطلاعات در ارتباط با سن مرغ تخمگذار گلپایگانی بدون توجه به خوراک ورعایت اصول برای توازن در رشد آنها میسر نخواهد بود. اگر میخواهید که مرغداری و یا پرورش طیور نام اوری باشید و همچنین اگر خواستار سود بهتر در این راه هستید باید الویت شما سلامت جوجه ها باشد.

تغذیه مرغ گلپایگانی

تغذیه مرغ گلپایگانی تحت عنوان برنامه ای منظم که در جهت رشد مرغ ها تنظیم شده است درسایت شرکت آریا منتخب پارسیان برای بررسی شما مرغداران عزیز قرار گرفته است.

برنامه غذایی برای مرغ ها موضوع بسیار مهم و حیاتی است. چون سلامت آنها در گرو این برنامه می باشد که عدم توجه به آن باعث تداخل در میزان رشد و وزن گیری جوجه ها می شود.

خوراک مرغ های تخمگذار، دارای میزان مشخصی پروتیین برای وزن گیری و روند رشد، اسد آمینه و انواع ویتامین و … می باشد.

خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی

همانطور که قبلاگفته شده قیمت گذاری محصولات وهمچنین خرید و فروش پایه و اساس مربوط به این حرفه را دارد که توجه به آنها رابطه ی مستقیمی با سود بهتر برای فروشندگان را خواهد داشت.مورد دیگر که در این بخش باید به آن دقت کنیم خرید مرغ تخمگذار گلپایگانیاست.

اساسا مرغ های بومی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند،اما در این بخش قصد داریم که برای شناخت بهتر و تشخیص نژادها به تفاوت جوجه جهادی و گلپایگانی بپردازیم.

خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی برا پرورش دهندگان صرفه ی اقتصادی چشم گیر و قابل توجهی دارد.با توجه به نوع وزن گیری و استفاده دان کمتر و بازدهی بیشتر ای یک گزینه ی مناسب برای پرورش دهندگان است.

مرغ های جهادی و مرغ های لوهمن در واقع مرغ بومی اصلاح نژاد شده هستن که گاها با نام مرغ تخمگذاربومی هم شناخته میشوند.مرغ های بومی مقاومت بدنی بالا و میزان تخمگذاری چشم گیری دارند.

جوجه مرغ های محلی معمولا در استان های شمالی تولید و پرورش داده می شوند،همچنین وزن گیری مناسبی دارند. موضوع دیگر در ارتباط با جوجه مرغ بومی که باید بدانید انتخاب این جوجه ها برای پرورش دهندگان صرفه ی اقتصادی آنهاست که هم برای جوجه گوشتی و هم برای جوجه تخمگذار مورد استفاده قرار میگیرند.

خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی

شرایط نگهداری مرغ تخمگذار گلپایگانی

مرغ محلی از جمله گلپایگانی از نظر رشد مشکلی نداشته و در کلیه مناطق کشور براحتی پرورش داده می شود. فضای موردنیاز جهت پرورش مرغ محلی در مزرعه می باشد که به راحتی در محیط بچرخد ولی ممکن است این امکان در همه مناطق میسر نباشد و آنها در سوله های مخصوص نگهداری شوند. در این مواقع باید به شستشو و ضد عفونی کردن سالن پرورش مرغ دقت زیادی شود، تا احتمال بروز بیماری‌های مختلف از بین برود. واکسیناسیون مرغ گلپایگانی در مراحل اولیه رشد احتمال بروز بیماری های مختلف را کاهش داده و بدن مرغ را بسیار مقاوم می کند. برای تغذیه این مرغ بهتر است از دانه های ترکیبی که شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد استفاده نمود.

شماره های تماس:شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

محصولات مرتبط