آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی

پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی

پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی کار ساده‌ای نیست، زیرا باید در اولین روزهای زندگی با تمام ظرافت های پرورش جوجه آشنا شوید. اگر در انکوباتور به دنیا آمدند، صاحب آنها باید مادرشان شود، در غیر این صورت جوجه‌ها هرگز نر و مرغ نمی‌شوند، زیرا در کودکی می میرند. لازم است به وضوح بدانیم که چه دمایی برای جوجه ها در روزهای اول زندگی لازم است تا آنها احساس راحتی کنند.

 

بستر مناسب برای پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی

مهمترین چیز در پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی دمای مطلوب و مکان مجهز می‌باشد. در طبیعت، مرغ با این امر مقابله می‌کند، آنها را زیر بال‌ها پنهان و بدن را گرم می‌کند. برای جوجه‌های انکوباتور، رعایت این قانون در هفت روز اول بسیار مهم است: حتی در اثر هیپوترمی خفیف، جوجه ها می‌میرند. مکانی برای جوجه ها باید از قبل تجهیز شود. قفس برای نگهداری جوجه‌ها مناسب است، اما یک جعبه چوبی یا یک جعبه مقوایی معمولی ایده آل است. برای ایجاد دمای مورد نظر، منبع گرمایشی لازم است. در حالت ایده آل، یک لامپ مادون قرمز است که نه تنها گرما بلکه نور نیز می‌بخشد. سایر وسایل بداهه نیز مناسب هستند: یک لامپ رشته ای، یک پد گرمایشی که در پوشک پیچیده شده است. می توانید قفس را در کنار باتری قرار دهید یا از بخاری برقی استفاده کنید.

 

پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی با دمای ایده آل

برای جوجه‌هایی که به تازگی هچ شده‌‌اند، دما در ۳۰-۲۹ درجه سانتیگراد ایده آل خواهد بود. روشنایی در تمام ساعات شبانه روز ارائه می‌شود. اگر این کار بسیار پرهزینه است، می‌توانید چراغ را در شب خاموش یا چیزی مانند چراغ شب بگذارید. اگر منبع گرما یک لامپ مادون قرمز است که در شب خاموش می‌شود، مطمئن شوید که درجه حرارت در خانه جوجه کاهش نمی‌یابد.

برای حفظ حرارت می‌توانید روی قفس یا جعبه را با پارچه‌ای بپوشانید و سوراخی برای عبور هوا بگذارید تا جوجه ها خفه نشوند. در روز پنجم، شما باید به تدریج مراحل سخت شدن را شروع کنید. گرمایش ۲-۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد در آینده هر هفته دما را ۳ درجه سانتیگراد کاهش می‌دهند وقتی جوجه‌ها یک ماهه شدند نباید در دمای ۱۸ درجه سانتیگراد احساس ناراحتی کنند.

برای فهمیدن اینکه آیا دما مناسب است، باید به جوجه ها نگاه کنید. اگر آنها یکدیگر را در آغوش بگیرند، باید فوراً دما را افزایش داد واگر دما مناسب باشد، پرندگان خوب غذا می‌خورند و فعالانه حرکت می‌کنند. واحد خدمات پس از فروش شرکت آریا منتخب پارسیان آمادگی لازم برای پاسخگویی به کلیه سوالات شما در دوره پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی می‌باشد.

 

پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی با خوراک

غذا باید با سن جوجه‌ها مطابقت داشته باشد، این امر به ویژه برای نژادهای گوشتی بسیار مهم است. ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی نیز باید به غذا اضافه شود. اولین بار برای دادن غذا به جوجه‌ها بعد از جوجه ریزی طی ۱۲-۱۶ ساعت می‌باشد. قبل از این، جوجه ها باید خشک شوند. در طبیعت، اولین بار باقی مانده زرده جنین را می‌خورند. برخی از دامپزشکان توصیه می‎‌کنند برای اولین بار بلغور ذرت داده شود. خوراک جوجه‌ها را نباید در یک کاسه، بلکه در بشقاب یا مقوا سرو کرد: جوجه‌ها اینگونه غذا خوردن را یاد می‌گیرند، زیرا مادری ندارند که نشان دهد چه کاری و چگونه باید انجام دهند.

پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی با خوراک

تاثیر آب بر پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی

چگونه آب در پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی تاثیر دارد. اگر آب از کیفیت ناکافی برخوردار است، بهتر است آن را از طریق فیلتر منتقل کنید یا آن را با پرمنگنات پتاسیم ضد عفونی کنید. لحیم کاری به طوری که محلول به سختی صورتی باشد. استفاده از پرمنگنات پتاسیم منفی دارد: همراه با میکروارگانیسم های مضر، موارد مفید نیز از بین می‌روند.

استریل بیش از حد، مانند خاک برای جوجه و مرغ مضر است، زیرا این امر ایمنی طبیعی را سرکوب می کند. با این حال، اگر شرایط نگه داشتن پرنده به دور از ایده آل باشد یا خطر عفونت وجود دارد، ارزش رد روشهای اثبات شده قدیمی را ندارد. اضافه کردن گلوکز به آب بسیار مفید است. این به جوجه‌ها کمک می کند تا قویتر شوند و یک پیشگیری عالی در برابر کم خونی باشد.

تاثیر آب بر پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی

 

نحوه خرید و فروش جوجه

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر راجع به پرورش جوجه در روز های ابتدایی زندگی به سایت شرکت آریا منتخب پارسیان مراجعه نمایید و مقالات گسترده‌ای را در این زمینه داشته باشید. و اما درباره نحوه خرید و فروش و قیمت جوجه شما می‌توانید هر روز و در هر ساعت از شبانه روز با کارشناسان ما از طریق واتساپ،تماس و … با شماره های زیر در ارتباط باشید و سوالات خود را در این موضوع بپرسید و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

شماره های تماس: شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

*
*

چهار × دو =