آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه کبک

فروش جوجه کبک یکی از فعالیت‌های مهم در صنعت دامداری است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ در این حوزه فعالیت دارند. جوجه کبک یکی از پرنده‌هایی است که برای گوشت و تخم‌مرغ پرورش داده می‌شود و با توجه به خصوصیات غذایی و پرورشی آن، جزء پرفروش‌ترین پرنده‌های صنعتی محسوب می‌شود.

اگر به دنبال خرید جوجه کبک هستید، باید به مواردی مانند سن، جنسیت و نژاد پرنده توجه کنید. همچنین، لازم است که در مورد راه‌های پرورش، تغذیه و مراقبت از جوجه کبک آگاهی داشته باشید تا بتوانید با موفقیت آن‌ها را پرورش دهید.

در صورتی که به فروش جوجه کبک علاقه‌مندید، باید به مواردی مانند قیمت، کیفیت و شرایط فروش دقت کنید. بهترین راه برای فروش جوجه کبک، تبلیغات مناسب و استفاده از روش‌های مدرن فروش مانند بازاریابی اینترنتی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات تلویزیونی است. همچنین، توصیه می‌شود که با کارخانجات تولیدی، نهادهای دولتی و خرده‌فروشان مرتبط تماس بگیرید تا بتوانید بازار خود را گسترش دهید.

در نهایت، لازم به ذکر است که در فروش جوجه کبک باید به مسائل بهداشتی و بهینه‌سازی فرآیند‌های پرورشی توجه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این فعالیت کسب کنید.

فروش جوجه کبک پا قرمز یا چوکار در کلیه سنین در شرکت آریا منتخب با بالاترین کیفیت آماده سفارش‌گیری می‌باشد. کبک پا قرمز که از نظر اندازه بزرگتر از کبک خاکستری اما کوچکتر از قرقاول است و قسمت بالایی آن خاکستری مایل به قهوه ای ساده با بقیه پرها متضاد است. یکی از ویژگی های بارز این پرنده که کناره‌های سیاه، سفید و شاه بلوطی راه جسورانه با چانه و گلو سفید با رنگ مشکی است. این پرهای خال‌خالی سیاه دقیقاً مانند یک گردنبند روی سینه مایل به آبی به نظر می‌رسند. منقار و پاها قرمز روشن هستند و نر و ماده یکسان به نظر می رسند، هرچند که ماده کمی کوچکتر از نر است. کبک چوکار اغلب با عنوان چوکار باربری، چوک، چوکار هندی، ساق قرمز و کبک سنگی نامبرده می شود.

فروش جوجه کبک یک روزه، یک ماهه، دوماهه، مولد و پرواری با بالاترین کیفیت جهت نسل کشی و نرخ تبدیل بالا جهت کشتار در شرکت آریا منتخب پارسیان سرلوحه می باشد.

 

 

 

فروش جوجه کبک​

مزایای جوجه کبک

  • مولد تخمگذار با تخم های باکیفیت
  • بالاترین نرخ تبدیل جهت کشتار
  • مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی
  • مقاومت بالا در برابر بیماری های مختلف
  • سازگار با انواع شرایط آب و هوایی
  • قابلیت هضم انواع مواد مغذی

فروش کبک با نژاد چوکار

کبک در نژادهای متفاوتی وجود دارد. در دنیا ۹۰ گونه کبک شناخته شده است که در علفزارها و مناطق کوهستانی سراسر جهان زندگی می کنند، اما در ایران از قدیم اصطلاحا به دو دسته­ی دری و غیردری (چوکار) تقسیم می­شوند.

آنها از قرقاول کوچکتر و از بلدرچین بزرگتر می ­باشند و در واقع از خویشاوندان آنها به حساب می ­آیند.

کبک در مناطق کوهستانی و دامنه­ ی دشت ها و همچنین در مناطق گرمسیری نیز زندگی می­کنند ،مانند استان یزد که به وفور کبک وحشی در آنجا یافت می­شود. کبک­ها معمولا خانه های خود را روی زمین در میان حتی مقدار کمی علف می­توانند بسازند و پرندگان لانه ساز محسوب می شوند، بنابراین معمولاً این پرنده در اماکن بدون درخت و باصطلاح روباز زندگی می کند و روی شاخه ها نمی رود. روزها را کبک در محلی ایمن می گذراند ولی صبح زود و غروب به جستجو و جمع ­آوری دانه و حشرات و تخم و جوانه علف می پردازد

 کبک از دسته ماکیان­هایی است که به جهت استفاده از گوشت وی آن را پرورش یا شکار می­کنند. چرا که گوشت او را از جمله گوشت ­های بسیار لذیذ است. در قدیم الایام روش شکار کبک اینگونه بوده که از دو طرف پرنده را  هی می­کردند و به دسته­ ی کبک ها هجوم می­ بردند و آنها را وادار به جست و خیز و نیم پرواز می­کردند و اما هنگامی که پرنده خسته می­شد آنها را با دست می­گرفتند.

اما امروزه کبک را به سه دلیل پرورش می­دهند:

یک) گوشتی شدن : کبک تنها طی ۱۲ تا ۱۴ هفته به میانگین وزن نیم کیلو می­رسد و آماده کشتار می ­شود.

دو)تولید مثل: در اواخر زمستان و اوایل بهار جفت­گیری می­کنند و در این مواقع قدقد مخصوصی می کنند. بسته به منطقه جغرافیایی ممکن است تا اواخر تیر و اوایل مرداد نیز در مناطق سردسیر ادامه یابد. پس از تخمگذاری به مدت سه هفته یا همان ۲۴ روز باید روی تخم­ ها می خوابند تا جوجه ها از تخم درآیند.

سه) تخم گذاری: کبک های پرورشی، تحت شرایط نظارت و کنترلی حتی به ۸۰ عدد تخم گذاری هم می­توانند برسند.

کبک­ ها از راسته مرغان خانگی که قدی کوتاه و تنه ای خپله دارند هستند، دمش کوتاه و سرش کوچک و بدون کاکل است ، منقارش کوتاه و ضخیم و استخوان پاهایش نسبتاً بلند و بدون پر است. روی بدنش پرهای خاکستری و در زیر سینه­ اش پرهای نخودی رنگی دیده می­ شود.

خوراک کبک

از دانه های گیاهی و حشرات و سبزی­ها و برگ درختان تغذیه می کنند. جهت پرورش کبک به صورت عمده بهتر از دان­ها از قبل آماده شده استفاده نمایید. این دان ها بسته به سن کبک به سه دسته اصلی پیش دان میان و پس دان تقسیم می­شوند که شامل مواد مغذی مناسب هر سن می­باشد.

در یک کلام پرورش کبک به دلیل تعداد بالای راندمان تخم­گذاری پرنده و محبوبیت گوشت آن به خاطر وجود پتاسیم، آهن، و مقادیر زیاد مواد آلی دیگر طرفداران خود و همچنین توجیه اقتصادی دارد.

جهت پرورش کبک کافیست فضای باز و سالن مانندی را تهیه نموده (در هر مترمربع نصف تعداد بلدرچین ها یعنی ۲۵ عدد کبک جا می­شود) و مجهز به وسایل ذیل نمایید:

اول: آبخوری و دان­خوری: معمولا در طول پرورش جوجه ها در ابتدا از ساده ترین نوع دانخوری که همان دانخوری بشقابی می باشد استفاده می کنند ، و بعد از مدتی مشخص ( بعد از یک هفته ) که جوجه ها رشد لازم را داشتند ، نوع دانخوری را تغییر می دهند .

دوم: وسایل گرمایشی و سرمایشی

سوم: دماسنج :هر سنی از پرندگان جدول زمانبدی مخصوص به خود را دارد، عنوان مثال در ۲۰ روز اول دما تقریبا باید روی ۳۰ تا حتی ۳۵ درجه باشد. دماسنج حتما  باید در محدوده حضور  پرنده در سالن  قرار داده شود.

چهارم: رطوبت سنج: رطوبت سالن همواره باید روی ۶۰ الی ۷۰ درصد باشد زیرا تعدیل دما و گردش هوا در بستگی به رطوبت سالن دارد.

پنجم: تهویه هوا: که اگر سالن فیلتر تهویه هوای ورودی را ندارد، فن تهویه هوای خروجی را حتما باید داشته باشد.

اولین مرحله جوجه کشی ایجاد الگوهای تربیتی هست برای رام کردن و یا پرواز کردن که مطلوب ترین زمان برای این امر ۷۲ ساعت ابتدایی بیرون آمدن از تخم است. جوجه ها را معمولا تا هنگام وزن گیری مناسب در قفس قرار نمیدهند. بعد از آن می­توانید جوجه ها را در قفس (منبری یا باتری) و یا در بستر پرورش دهید. همانطور که در بالا ذکر جوجه طی مدت کوتایی به حداکتر وزن خود می­رسند و در این برای فروش جوجه کبک­های خود می­توانید آنها را روانه بازار یا کشتارگاه کنید.

و یا اگر میخواهید جوجه کشی راه بیاندازید جوجه های یک روزه کبک ابتدا بصورت دسته ای در کنار هم پرورش داده می­شوند.

تا یک ماهگی به ازای هر ۱۰۰ قطعه جوجه، باید حداقل یک مترمربع فضا در نظر گرفته شود. از ۲ ماهگی تا سن کشتار نیز در هر متر مربع حداکثر ۲۵ قطعه کبک باید نگهداری شوند. کمبود جا باعث ایجاد کانیبالیسم در کبک ها خواهد شد، بنابراین فضای کافی برای تحرک در اختیار این پرنده ها قرار دهید.

کبک های مولد در سن ۷ ماهگی شروع به تخمگذاری میکنند. در روش پرورش بر روی بستر و سیستم پن بندی، به ازای هر ۱۵ قطعه از کبک های مولد ( ترکیب نر و ماده با ضریب ۱ به ۳)، یک متر مربع فضا باید در نظر گرفته شود. و از این طریق شما می­توانید نسل گیری یا فروش تخم مرغ به سود قابل ملاحظه ای برسید. ذیل سرآمد می باشد.

فروش کبک دری

فروش کبک دری یک فعالیت مهم در صنعت طیور محسوب می‌شود. کبک دری یک نژاد خاص از طیور است که برای گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پرنده با خصوصیات ظاهری منحصر به فرد و گوشتی با کیفیت، جذابیت خاصی برای مشتریان دارد. در صنعت پرورش کبک دری، شرکت آریامنتخب پارسیان به عنوان یک مرجع معتبر در خرید و فروش این نژاد طیور فعالیت می‌کند. آریامنتخب پارسیان با تجربه و تخصص خود در زمینه پرورش و فروش کبک دری، محصولات با کیفیت و استاندارد را به مشتریان ارائه می‌دهد. جهت خرید محصولات کبک دری، می‌توانید به آریامنتخب پارسیان مراجعه کرده و از تنوع محصولات و خدمات آنان بهره‌برداری نمایید. با داشتن روابط مستمر با تولیدکنندگان و با استفاده از روش‌های پیشرفته، آریامنتخب پارسیان به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای خرید کبک دری در نظر گرفته می‌شود.

جوجه کبک کوهی

جوجه کبک کوهی یکی از نژادهای محبوب در صنعت پرورش طیور است. جوجه کبک کوهی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، جزء طیور با ارزش اقتصادی و زیستی محسوب می‌شود. این نژاد با مقاومت بالا در برابر شرایط سخت آب و هوایی و تغذیه اقتصادی، توانایی پرورش در مناطق کوهستانی را دارد. جوجه کبک کوهی به علت گوشت لذیذ و پر بازاری که تولید می‌کند، جایگاه ویژه‌ای در صنعت پروش طیور دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جوجه کبک کوهی و خرید آن می‌توانید به منابع معتبر آنلاین و سایت‌های مرتبط با پرورش طیور مراجعه کنید و از اطلاعات به‌روز و کامل درباره نگهداری، تغذیه و مراقبت از جوجه‌های کبک کوهی بهره‌برده و تصمیم خرید خود را با اطمینان بیشتری اتخاذ کنید.

قیمت جوجه کبک یک روزه

قیمت جوجه کبک یک روزه از نژاد چوکار روزانه در بازار متغیر می‌باشد، شرکت آریا منتخب این نژاد را در کلیه سنین با بهترین قیمت به پرورش‌دهندگان ارائه می‌دهد. کبک چوکار، یک پرنده شکاری از خانواده قرقاولان Phasianidae از راسته Galliformes پرندگان gallinaceous است. این کبک دارای رشته اصلی (بومی) خود در آسیا و جنوب شرقی اروپا است و نزدیک و شبیه به مشابه غربی آن کبک پا قرمز، Alectoris rufa است. این کبک به طور گسترده معرفی شده است و در ایالات متحده، کانادا، نیوزیلند و هاوایی ایجاد شده است. در بریتانیای کبیر، هیبریدهای بین این گونه و کبک پا قرمز نیز رایج است. این یک پرورش دهنده ساکن در مناطق خشک، باز و اغلب تپه‌ای است. در یک خراش زمینی با ضخامت اندک لانه می‌کند و ۸ تا ۲۰ تخم می‌گذارد. چوکار انواع مختلفی از دانه‌ها و مقداری غذای حشرات را مصرف می‌کند.

قیمت جوجه کبک یک روزه

قیمت جوجه کبک یک ماهه

قیمت جوجه کبک یک ماهه با وزن حدوداً ۱۵۰ گرم در بازار روزانه تغییر می‌کند. همانند قرقاول ها، این پرندگان شکار بومی نیستند و کبک پا قرمز عمداً در سال ۱۶۷۳ و دوباره در سال ۱۷۷۰ در اسکاتلند به عنوان یک پرنده بازی به جنوب بریتانیا معرفی شد. این انتشار اولیه موفقیت آمیز نبود، اما از سال ۱۹۶۳، فروش جوجه کبک گسترده تر و تعداد زیادی از پرندگان در سراسر جهان تولید شدند. آخرین برآورد رقم کلی را برای پرندگان شکار نشان می دهد. اینها قرقاول و کبک پا قرمز هستند و این رقم برای بریتانیا حدود ۳۵ میلیون پرنده در سال می‌باشد که حدود ۲۰ درصد از این عدد کبک‌های پا قرمز هستند.

مرکز فروش جوجه کبک

مرکز فروش جوجه کبک از شهرهای اصفهان و یزد می‌باشد که در شرکت آریا منتخب به سراسر کشور ارسال می‌شود. کبک پرنده ای گرد با پشت قهوه ای روشن، سینه خاکستری، شکم گاومیشی و صورت سفید با دره سیاه است. پهلوهای رگه دار و پاهای قرمز دارد. هنگام آشفتگی به جای پرواز، دویدن را ترجیح می دهد، اما در صورت لزوم در فاصله کوتاهی روی بال های گرد پرواز می کند. شباهت زیادی به راک کبک Alectoris graeca دارد، اما در پشت قهوه‌ای‌تر است و تا پیشانی ته مایل به زرد دارد. تنگه مشخص این گونه را از کبک پا قرمز متمایز می کند. آهنگ پر سر و صدا چاک-چاک از خود نشان می‌دهد.

نگهداری از جوجه کبک

مراقبت از کبک

نگهداری از جوجه کبک در مزارع و باغ وحش ها، نیازهای مراقبتی مشابهی در بین گونه های مختلف دارد. مراقبت از آنها مانند بلدرچین و قرقاول است. محفظه های آنها بیشتر حصارهای امن و فضای زیادی برای علوفه بر روی زمین دارند. آنها به ویژه در محوطه های بزرگ و به سبک پرندگان خوب عمل می کنند، جایی که می توانند در میان بوته ها و درختچه ها برای یافتن غذا جستجو کنند. اگر یک شکارچی بتواند به کبک برسد، سعی می کند آن را بخورد، بنابراین مطمئن شوید که خانه شما بسیار امن و ضد شکارچی است. فروش جوجه کبک براساس منطقه به شدت متفاوت است، در برخی مناطق تخریب زیستگاه و شکار باعث کاهش جمعیت، به ویژه در مناطق تولید مثل می شود.

دام کبک دست ساز

دام کبک دست‌ساز، یک نژاد ارزشمند و محبوب در صنعت دامپروری است. این نوع دام کبک با توجه به ویژگی‌های خاص و عملکرد برترش، جایگاه بسیار مورد توجهی در بازار دامداری دارد. کبک دست‌ساز با طبیعت برهنه‌ای که در محیط‌های خانگی و کشاورزی پرورش داده می‌شود، به دلیل تغذیه مناسب و محیط پرورشی سالم، توانایی رشد و توسعه بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

با ارائه شرایط مناسب برای دام کبک دست‌ساز، می‌توانید به صورت سودآور و پایدار، در زمینه پرورش آن فعالیت کنید. این دام با مزایایی همچون رشد سریع، قابلیت تطبیق با شرایط آب و هوایی مختلف و مقاومت در برابر بیماری‌ها، جذابیت بسیاری را برای دامداران ایجاد می‌کند. همچنین، گوشت لذیذ و پرپاشنه کبک دست‌ساز، در بازار طعمه‌ای برای علاقمندان به گوشت قرار می‌دهد.

با توجه به ویژگی‌های خاص دام کبک دست‌ساز و با بهره‌گیری از اصول بهداشت و مدیریت مناسب، می‌توانید در زمینه پرورش و تولید این نژاد دام، به موفقیت و سودآوری دست یابید. با مطالعه دقیق و بهره‌گیری از منابع اطلاعاتی معتبر، می‌توانید دستاوردهای بیشتری در حوزه دامپروری کبک دست‌ساز کسب کنید.

جوجه کبک وحشی

جوجه کبک وحشی (juvenile wild turkey) یکی از نژادهای جذاب طیور وحشی است که در بسیاری از مناطق جهان یافت می‌شود. این نژاد از طیور بزرگ‌اندام با وزن و اندازه قابل توجهی است که در طبیعت و در محیط‌های طبیعی به خوبی سازگاری یافته است. جوجه کبک وحشی دارای ویژگی‌های خاصی مانند پرهایی با الگوهای زیبا و رنگارنگ و گردن بلند و زیبا می‌باشد.

از جوانب مهم درباره جوجه کبک وحشی، قابلیت‌های بالقوه‌ای که در آنها مشاهده می‌شود از جمله است. آن‌ها از سن جوجه‌ای تا بزرگسالی تغییرات قابل توجهی را تجربه می‌کنند و به تدریج به یک پرنده بالغ تبدیل می‌شوند. جوجه کبک وحشی با این توانایی‌های فراوان، نمادی از زیبایی و طبیعت وحشی می‌باشد و برای علاقه‌مندان به مشاهده و مطالعه طبیعت، جذابیت بسیاری دارد.

با توجه به رونق جوجه‌کشی و علاقه به پرورش طیور وحشی، جوجه کبک وحشی نیز در برخی بازارهای طیور قابل تهیه است. برای خرید جوجه کبک وحشی، می‌توانید به فروشندگان و پرورش‌دهندگان معتبر مراجعه کنید یا از طریق منابع اینترنتی و سایت‌های معتبر در این زمینه اطلاعات مربوطه را کسب کنید. توصیه می‌شود با مشاوره از متخصصان و تحقیق دقیق، نیازها و شرایط محیطی مورد نیاز برای پرورش و نگهداری این نژاد طیور را مورد بررسی دقیق قرار داده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنید.

مرکز فروش جوجه کبک در تهران

مرکز فروش جوجه کبک در تهران یکی از منابع برجسته برای تهیه جوجه کبک است. شرکت آریامنتخب پارسیان به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فروش و توزیع طیور، از جمله جوجه‌های کبک، به عنوان مرکزی برای این محصول در تهران شناخته می‌شود. این شرکت با تجربه و تخصص خود در حوزه پرورش و توزیع طیور، جوجه‌های کبک با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. با توجه به نیاز روزافزون به جوجه‌های کبک در بازار، آریامنتخب پارسیان به عنوان مرکز فروش این محصول در تهران فعالیت می‌کند. با استفاده از شبکه توزیع قوی خود، این شرکت جوجه‌های کبک با کیفیت و استاندارد را به مشتریان خود در سراسر تهران ارسال می‌کند. هدف آریامنتخب پارسیان، ارائه محصولات با کیفیت و متناسب با نیازهای بازار است و با استفاده از روش‌های پیشرفته و تکنولوژی‌های نوین، برای اطمینان از رضایت مشتریان تلاش می‌کند.

خرید جوجه کبک اصفهان

پرورش‌دهندگان با خرید جوجه کبک اصفهان با بالاترین راندمان رشد از شرکت آریا منتخب می‌توانند از مشاوره رایگان این شرکت برای پرورش استفاده نمایند. کبک پرنده ای با جثه متوسط از خانواده قرقاول ها است. اندازه یک کبک نر بزرگ می‌تواند تا ۷۶ سانتیمتر و وزن دو کیلوگرم باشد. کبک ها زمین های کشاورزی را به عنوان زیستگاه ترجیح می دهند و لانه های خود را در علف های مرتفع می سازند و در آنجا از دانه ها و حشرات علوفه می کنند. این پرندگان همه چیزخوار هستند، اگرچه بیشتر رژیم غذایی آنها گیاهخوار است. در طول فصل تولید مثل بیشتر از حشرات و بی مهرگان تغذیه می کنند. محتوای پروتئین بالا در حشرات به تولید تخم و رشد پرندگان جوان قبل از رسیدن به بلوغ کمک می کند. در بزرگسالی، برخی از غذاهای مورد علاقه آنها گندم، ذرت، ابروسیا، جو، خار، دم روباه و غیره است.

خرید جوجه کبک اصفهان

خرید جوجه کبک

خرید جوجه کبک توسط پرورش‌دهندگان به دلایل مختلف انجام می‌شود: تخم مرغ، گوشت، لذت بردن، رهاسازی برای شکار و غیره. روش های شما ممکن است بسته به دلایل شما برای پرورش کبک کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر آنها را بلند می کنید تا رها شوند، به یک نژاد با پرواز نیاز دارید تا پرندگان بتوانند عضلات بال خود را تقویت کنند و همچنین با دمای بیرون سازگار شوند. جوجه کبک چوکار یک پرنده پرواز غیر بومی است که در اواخر دهه ۱۸۰۰ به آمریکای شمالی معرفی شد. آنها آزاد یا در اسارت بزرگ می شوند و به عنوان مقیم دائم مهاجرت نمی‌کنند. آنها یک جوینده زمینی، لانه سازی روی زمین هستند و عموماً روی زمین می‌مانند و به ندرت پرواز می کنند. برای خرید و فروش جوجه کبک با کارشناسان با تجربه شرکت آریا منتخب در ارتباط باشید.

شماره های تماس:شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

محصولات مرتبط