آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه مرغ بومی جهادی

فروش جوجه مرغ بومی جهادی که جز نژادهای اصیل و سازگار با شرایط آب و هوایی ایران می باشد، به دلیل وزن گیری بالا در بین پرورش دهندگان محبوبیت دارد.
مرغ جهادی، حداکثر ۱۸۰ تخم در سال میگذارد پس توجیه اقتصادی برای مولد تخمگذاری ندارد ولی در سن بلوغ وزن گیری بالایی داشته پس در نتیجه مرغ گوشتی باصرفه محسوب می شود. این مرغ برای روستاییان مناسب می باشد زیرا این مرغ را میتوان با پسماندها پرورش داد و در مقایسه با مرغ دورگ مقاومت بالاتری دارند.
علت نامگذاری مرغ جهادی که گاها به آنها مرغ بومی اصلاح نژاد نیز گفته می شود این است که در گذشته مراکز جهاد اقدام به تکثیر و عرضه این نژاد می پرداختند. این مراکز اصلاح نژادی جهاد، اقدام به دورگ کردن مرغ های بومی با نژادهای وارداتی و عرضه به بازار می نمودند.

فروش جوجه مرغ بومی جهادی

ابتدایی‌ترین موضوع در پرورش طیور

ابتدایی‌ترین موضوع در پرورش طیور و جوجه مرغ بومی جهادی توجه به میزان سود دهی از این طریق می باشد،همچنین از نخستین گام های قابل توجه در این مسیر نگاه به آینده و در نظر گرفتن نکات مهم و اصولی برای فروش جوجه مرغ بومی جهادی و انواع طیور می باشد،اگر شما علاقه مند به سرمایه گذاری در این تجارت هستید در ادامه به برخی از بهترین ایده های بازاریابی که میتوانید برای فروش سریع از آنها استفاده کنید نگاه کوچکی خواهیم داشت.

الف)خود را با چشم انداز ها بشناسید و با آنها آشنا کنید

تا زمانی که بازار را بررسی نکرده و از میزان عرضه و تقاضا درآن مطلع نشده باشید نباید به فکر پرورش طیور باشید

ب)خریداران خود را بشناسید

در این مرحله بهترین گزینه خریداران عمده هستند که قطعا سود بهتر و دردسر کمتری برای شما خواهند داشت. این یکی از استراتژی های بازاریابی این حرفه می باشد.

ج)مراکز فروش درمناطق استراتژیک داشته باشید

استراتژی دیگر برای فروش بهتر بخصوص فروش جوجه مرغ بومی جهادی داشتن مراکز فروش در مناطق مختلف و در نتیجه جذب خریداران ومشتریان با تعداد زیادبه دست آورید

د)بازاریابان فروش حرفه ای ،خوب و با تجربه استخدام کنید

برخی مزارع بازاریاب هایی را استخدام می کنند تا به آنها کمک کنند مشتریان بیشتری به دست آورند که به ازای هر فروش کمیسیون دریافت می کنند. شما می توانید به این بازاریاب ها کمیسیون و پاداش های جذابی پیشنهاد کنید و آنها را وارد کار کنید،البته شما باید این پورسانت ها را درقیمت فروش خود لحاظ کنید و توصیه می شود تنها در صورتی که شما جوجه های زیادی برای فروش دارید از این استراتژی استفاده کنید.

ه)ب رستوران ها ،سالن های غذاخوری و هتل ها شریک شوید.

پ)در شبکه های اجتماعی و کانال ها و تبلیغات و حضور پررنگی داشته باشید.

تبلیغات در فروش انواع محصولات بویژه فروش جوجه مرغ بومی جهادی تاثیر چشم گیری در جذب متقاضیان و سوداوری بهتر شما دارد

د)توجه به بهداشت و رسیدگی به نظافت ،تغذیه،دقیق و اصطلاحا خوش قول بودن در ارسال بارها وحتی استفاده از بهترین تجهیزات برای نگهداری و حمل و… همه در فروش جوجه های شما موثر خواهند بود.

هدف پرورش جوجه مرغ بومی جهادی

معمولا جوجه های جهادی به منظور تولید گوشت و یا تخم مرغ محلی پرورش داده می شوند. درصورتیکه هدف از پرورش به منظور تولید گوشت می باشد، قبل از رسیدن به سن بلوغ یا اصطلاحا در سن نیمچه مرغ بخاطر وزن گیری بالا بهترین زمان برای فروش جوجه می باشد.
مواردیکه هدف تولید تخم مرغ محلی باشد باید تا سن بلوغ که تخمگذاری آغاز شود صبر کرد. تنها تفاوت پرورش جوجه جهادی به منظور تولید گوشت یا تخم مرغ محلی در سودهی می باشد که در تولید تخم مرغ این چرخه طولانی تر میباشد.
بنابراین افرادیکه می خواهند با صرف کمترین هزینه نتایج پرورشی خود را ببینند جوجه جهادی گزینه مناسبی می باشد.

جوجه یکروزه جهادی

پرورش طیوردرحال تبدیل شدن به یک تجارت بسیارمحبوب است که مردم به تدریج متوجه سرمایه گذاری در این تجارت می شوند و این یک سرما گذاری با سودآوری با دوام است.پیشنهاد ما برای شروع افراد کم تجربه ومبتدی،استفاده از جوجه یکروزه جهادی می باشدکه پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به جوجه های گوشتی،لایه یا پرورش دهنده دارند.برای اینکه شما مخاطبان گرامی شناخت بهتری نسبت به جوجه یکروزه جهادی که بی شک جز با مزه ترین بچه حیوانات در قلمروطیورهستند داشته باشید ،به برخی از مشخصات ظاهری و مقاومتی آنها اشاره ی کوچکی خواهیم داشت.

این جوجه ها با رنگ زرد و پرهای نرم و جثه ی ریز خود از لذت بخش ترین طیوربرای پرورش هستند. مراقبت از جوجه یک فرآیند بسیار آسان و ساده است. برای بزرگ کردن جوجه های خود به روشی سالم نیازی به سختی زیاد یا خرید لوازم زیادی ندارید.

تا زمانی که آب تمیز و غذای جوجه وجود دارد،جوجه های شما مواد غذایی دیگری نمیخواهند.با این حال پرورش دهنده جوجه یکی از اساسی ترین لوازم مراقبتی مورد نیاز جوجه ها است.این دستگاه محیط جوجه هارا در دمای۳۳درجه که دمای ایده آل برای آنها است نگه میدارد و نور قرمزی را از خود ساطع میکند که برای رشد جوجه ها مفید است.کاهش درجه حرارت در هفته تا ۶ هفتگی جوجه ها ضروری است.

عوامل مؤثر بر مقدار تغذیه در جوجه های گوشتی
در صورت تمایل برای پرورش طیور مطالعه نمایید: فروش جوجه مرغ تخمگذار، فروش جوجه بوقلمون، فروش جوجه اردک، فروش جوجه گوشتی

قیمت جوجه جهادی

همیشه در خرید و فروش هر محصول قیمت معضل بزرگی محسوب شده است.زیرا هر دو طرف به فکر میزان سود خود هستند.اما جدا از هرگونه تفکراشتباه برای اعلام قیمت ها و همچنین تعیین قیمت جوجه جهادی باید نکاتی را در نظر گرفت و در نهایت با احتساب میزان سود اعلام هزینه شود.

هنگام محاسبه هزینه ها برای تعیین میزان هزینه جوجه ها باید فرضیاتی داشته باشید:

  • شما قرار است مسیری را انتخاب کنید که کمترین مقاومت را داشته باشد و خوراک خود را در راحت ترین مکان،دریافت کنید شما در مزرعه زندگی نمی‌کنید و خوراک یا جوجه‌ها را به صورت عمده نمی‌خرید و از این نوع تخفیف‌ها چشم‌پوشی می‌کنید.
  • در تعیین هزینه های جوجه مرغ جهادی و انواع طیورابتدا باید در نظر بگیرید که شما چه مقدار خوراک مصرف کرده اید یا تا چه حد وقت صرف نگهداری و مراقبت برای رشد جوجه ها کرده اید.باید در نظر بگیرید که هزینه پرروش جوجه ها چقدر بوده است.درکلام اخر باید بدانید چه میزان هزینه ای و وقت صرف شده و میزان سود خود را به آن اضافه کنید و تعیین کنید که جوجه های خود را با چه مبلغی برای فروش می گذارید.

قیمت جوجه مرغ محلی

همانطور که میدانید تعیین مبلغ و قیمت گذاری ها بسته به میزان عرضه و تقاضا می باشد.با این حال نحوه نعیین قیمت جوجه مرغ محلی شاید متفاوت تر باشد زیرا جوجه های محلی بسته به شرایط اقلیمی و اب و هوایی هر کشور متفاوت است.این جوجه ها معمولا مقاوم تر و بهتر در هر شرایطی میتوانند دوام بیاورند.این ویژگی باعث ایجاد تمایز میان جوجه مرغ محلی با دیگر جوجه های صنعتی و اصلاح نژاد و در نتیجه تعیین قیمت متفاوت تر نسبت به بقیه نژادها داشته باشد.

تفاوت جوجه جهادی و گلپایگانی

اساسا مرغ های بومی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند،اما در این بخش قصد داریم که برای شناخت بهتر و تشخیص نژادها به تفاوت جوجه جهادی و گلپایگانی بپردازیم.

مرغ های جهادی در واقع مرغ بومی اصلاح نژاد شده هستن که گاها با نام مرغ تخمگذاربومی هم شناخته میشوند.مرغ های بومی جهادی مقاومت بدنی بالا و میزان تخمگذاری چشم گیری دارند.

جوجه مرغ های جهادی معمولا در استان های شمالی تولید و پرورش داده می شوند،همچنین وزن گیری مناسبی دارند که این موضوع باعث تمایزنژاد جهادی با دیگر جوجه های بومی می باشد.موضوع دیگر در ارتباط با جوجه مرغ بومی جهادی که باید بدانید انتخاب این جوجه ها برای پرورش دهندگان صرفه ی اقتصادی آنهاست که هم برای جوجه گوشتی و هم برای جوجه تخمگذار مورد استفاده قرار میگیرند.

تفاوت جوجه جهادی و گلپایگانی

خرید جوجه مرغ بومی جهادی

همانطور که قبلاگفته شده قیمت گذاری محصولات وهمچنین خرید و فروش پایه و اساس مربوط به این حرفه را دارد که توجه به آنها رابطه ی مستقیمی با سود بهتر برای فروشندگان را خواهد داشت.مورد دیگر که در این بخش باید به آن دقت کنیم خرید جوجه مرغ بومی جهادی است.خرید جوجه های جهادی برا پرورش دهندگان صرفه ی اقتصادی چشم گیر و قابل توجهی دارد.با توجه به نوع وزن گیری و استفاده دان کمتر و بازدهی بیشتر ای یک گزینه ی مناسب برای پرورش دهندگان است.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

فیلم انواع جوجه مرغ بومی

*
*

1 × 3 =