آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

مديريت پرورش جوجه بوقلمون

مديريت پرورش جوجه بوقلمون

مديريت پرورش جوجه بوقلمون شامل سه مرحله است: جوجه کشی، پروار و کشتار. بوقلمون‌های ماده و بوقلمون‌های نر (TOM) که برای پرورش در نظر گرفته شده‌اند در سالنهای جداگانه ای پرورش می‌یابند. بیشتر نژادهای مدرن بوقلمون به دلیل وزن خود دیگر نمی توانند جفت شوند و جوجه بوقلمون از طریق تلقیح مصنوعی بوجود می‌آید. پرورش دهندگان به طور دستی بوقلمون نر را برای جمع آوری مایع منی تحریک می‌کنند که در آن زمان برای تلقیح بوقلمون‌ ماده استفاده می‌شود. در حین تلقیح مصنوعی، بوقلمون ماده نگهداشته می‌شود و به صورت دستی یا به اصطلاح توسط نیمکت‌های تلقیح که از کارگران محافظت می‌کند و آسیب به پرندگان را به حداقل می‌رساند.

 

مدیریت پرورش جوجه بوقلمون پس از جوجه ریزی

بوقلمون ماده پرورشی بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ تخم به مدت ۶ تا ۷ ماه می‌گذارد تا زمانی که بهره وری آن کاهش یابد. در محیط‌ های تجاری، بوقلمون‌های ماده در جعبه‌های لانه‌ای تخم‌گذاری می‌کنند که به‌طور خودکار چندین بار آنها را بیرون می‌آورند و تخم‌ها را به تسمه نقاله منتقل می‌کنند. کارگران تنها زمانی تخم‌ها را به صورت دستی جمع‌آوری می‌کنند که بوقلمون‌ها آن‌ها را در کف انبار گذاشته باشند. سپس تخمهای بوقلمون به هچرهای تجاری منتقل می‌شوند و آنجا در انکوباتورها قرار می‌گیرند.

پس از جوجه ریزی، جوجه‌های ماده و نر که برای تولید گوشت در نظر گرفته شده‌اند جدا شده و به سالن مدیریت پرورش جوجه بوقلمون منتقل می‌شوند که برای تقلید از گرمایی که معمولاً توسط مادر جوجه ها تأمین می‌شود، گرم شوند. سالن‌های پرورش تا ۲۳ ساعت در روز روشن می شوند تا اطمینان حاصل شود که جوجه ها می‌توانند غذا پیدا کرده و به سرعت رشد کنند. پس از ۴ تا ۶ هفته در سالن پرورش، جوجه بوقلمون به اصطلاح به انبارهای پایانی منتقل می‌شود و در آنجا میماند تا برای کشتار فرستاده شود.

مدیریت پرورش جوجه بوقلمون پس از جوجه ریزی

طول عمر جوجه بوقلمون

جوجه‌های بوقلمون در عرض ۲۸ روزگی از تخم خارج می‌شوند. طول عمر بوقلمون‌های پرورشی به جنسیت بوقلمون بستگی دارد. بوقلمون‌های ماده در سن ۱۴ تا ۱۶ هفتگی و بوقلمون‌های نر در حدود ۱۹ هفتگی آماده کشتار در نظر گرفته می‌شوند. اما برخی از بوقلمون‌های پرورشی در سن ۱۲ هفتگی کشتار می‌شوند.

تاثیر خوراک در مدیریت پرورش جوجه بوقلمون

بوقلمون های پرورشی به طور معمول گلوله‌هایی را که از ذرت و وعده‌های غذایی سویا تقویت شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی شده می‌خورند. ترکیب خوراک بوقلمون بسته به مرحله زندگی بوقلمون‌ها متفاوت است. خوراک بوقلمون سرشار از پروتئین است که باعث رشد سریع عضلات می‌شود.

بوقلمون‌ها همچنین آنتی بیوتیک‌ها را برای درمان یا پیشگیری از بیماری‌های رایج در پرورش بوقلمون دریافت می‌کنند. در سال ۲۰۱۷، ۴۱درصد از بوقلمون‌ها مواد ضد میکروبی را در جوجه کشی‌های ایالات متحده دریافت کردند. از آنجایی که بوقلمون‌های پرورشی بزرگتر هستند و عمر طولانی تری نسبت به جوجه‌های پرورشی دارند، برای زنده ماندن در دوره پرورش به دوزهای بیشتری از آنتی بیوتیک نیاز دارند. در سال ۲۰۱۸، مرغداران ایالات متحده حداقل ۴۲۶ میلی گرم بر کیلوگرم آنتی بیوتیک در بوقلمون‌ها در مقایسه با ۲۵ میلی گرم بر کیلوگرم در مرغ استفاده کردند، به این معنی که یک بوقلمون متوسط ​​هفده برابر بیشتر از یک مرغ متوسط ​​دوز آنتی بیوتیک دریافت می کند. واحد خدمات پس از فروش شرکت آریا منتخب پارسیان آمادگی لازم برای پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با مدیریت پرورش جوجه بوقلمون را دارا می باشد.

در طبیعت، بوقلمون ها تا ۹۰ درصد از زمان بیداری خود را صرف جستجوی غذا می‌کنند. بوقلمون ماده حشرات کوچک را می‌خورد، در حالیکه بوقلمون‌های مسن گیاهانی مانند میوه، بلوط و علف‌ها و حیواناتی مانند لارو، ملخ و سوسک را می‌خورند. در مزارع، بوقلمون‌ها تنها حدود ۸ درصد از زمان خود را صرف غذا خوردن می‌کنند.

مديريت پرورش جوجه بوقلمون برای تولید گوشت

بوقلمون تجاری به گونه‌ای پرورش داده شده است که در کمترین زمان ممکن تا حد امکان گوشت تولید کند. در ایالات متحده، میانگین وزن بوقلمون از ۷ کیلوگرم در سال ۱۹۶۰ به ۱۵ کیلوگرم در سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر رسیده است.

بوقلمون‌ نر پرورشی به طور متوسط ​​۱۹ کیلوگرم وزن دارد، در حالیکه ماده به طور متوسط ۸ کیلوگرم وزن دارد. وزن بوقلمون‌های نر وحشی بین ۵ تا ۱۱ کیلوگرم و بوقلمون‌های ماده ۳ تا ۶ کیلوگرم می‌باشد که نشان می‌دهد بوقلمون‌های نر و ماده اهلی به ترتیب ۲۳۴ و ۲۰۰ درصد سنگینتر از همتایان وحشی خود هستند. ۴۰ درصد از وزن بدن بوقلمون‌های پرورشی از ماهیچه‌های سینه تشکیل شده است که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آن را برش های گوشتی مطلوبتری می‌دانند.

در حالیکه بوقلمون‌ها برای رشد سریع‌تر پرورش داده شده‌اند، ساختار استخوانی آن‌ها ثابت مانده و منجر به مشکلات سلامتی شدید می‌شوند. بسیاری از بوقلمون‌های پرورشی نه می توانند بدوند، نه پرواز می کنند و نه جفت گیری می‌کنند و گاهی اوقات حتی برای راه رفتن به مشکل می‌خورند. بوقلمون‌های اهلی از ضعف پا، مشکلات مفصلی، شکستگی استخوان و بیماری های قلبی عروقی مانند نارسایی قلبی رنج می‌برند. بوقلمون‌های اهلی نیز بیشتر مستعد ابتلا به زخم هستند، که به آنها «پینه سینه» گفته می‌شود زیرا اندازه و تعداد پرهای محافظی که بدن آن‌ها را می‌پوشاند ثابت مانده و سینه‌هایشان بزرگ‌تر شده است.

 

عوامل دردناک در مدیریت پرورش جوجه بوقلمون

جوجه بوقلمون اغلب بدون بیهوشی تحت عمل‌های پرورشی قرار می‌گیرند. این روش‌ها منجر به مثله‌کردن دائمی بدن می‌شوند: کندن منقار، کوتاه کردن انگشتان پا، برداشتن خار، و کندن پوست.

در حین کندن منقار، کوتاه کردن انگشتان پا و برداشتن خار، منقار، انگشتان پا و پنجه بوقلمون تا حدی قطع می‌شود. بوقلمون هایی که تحت فشار شرایط نامناسب رایج در پرورش فشرده هستند، به طور مرتب از سر ناامیدی به سایر پرندگان حمله می کنند. هدف هر سه این روش کاهش شدت صدماتی است که بوقلمون‌ها به یکدیگر وارد می‌کنند.

 

نحوه خرید و فروش و قیمت جوجه بوقلمون

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مدیریت پرورش جوجه گوشتی به سایت شرکت آریا منتخب پارسیان مراجعه و مقالات گسترده‌ای را در این رابطه داشته باشید. و اما درباره نحوه خرید و فروش و قیمت جوجه بوقلمون شما می‌توانید هر روز و در هر ساعت از شبانه روز با کارشناسان ما از طریق واتساپ، تماس و … با شماره های زیر در ارتباط باشید و سوالات خود را در این رابطه بپرسید و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

شماره های تماس: شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

*
*

13 − 9 =