آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

۱۲ راز جالب در مورد پرورش بوقلمون ها

۱۲ راز جالب در مورد پرورش بوقلمون ها

 

در این مقاله می خواهیم در مورد راز هایی در مورد پرورش و تولید بوقلمون ها صحبت کنیم. رازهایی که کمتر کسی به شما خواهد گفت. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

۱- بوقلمون ها از نظر سایز واندازه، بزرگتر از مرغ ها هستند. بیش از ۴۵ میلیون سال است که تکامل بوقلمون ها، آن ها را از نژاد مرغ ها جدا کرده است.

 

۲- گونه ای از بوقلمون های وحشی در دهه های اول سال ۱۹۰۰ پیدا شد. این واقعه در زمانی بود که جمعیت این گونه به کمتر از میزان ۳۰ هزار تا در کل دنیا رسیده بود و آن ها تقریباً منقرض شده بودند.

بنابراین برنامه حفاظتی برای این گونه پرنده های در حال انقراض در سراسر آمریکای شمالی وضع شد و امروز تعداد آن ها بالغ بر ۷ میلیون قطعه، پرنده آزاد بوقلمون است.

البته آمار بوقلمون های پرورشی از این میزان جداست.

 

۳- هفت زیر گونه بوقلمون وحشی در دنیا موجود است که نژاد تمامی آن ها به کشور آمریکای شمالی بازمیگردد. از انواع این گونه های می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسلیت

سیاه

ناراگنست

رویال پالم

بوربون قرمز

هلندی سفید

بلتس ویله

شرکت آریا منتخب پارسیان تولید کننده و صادر کننده بوقلمون های بیوتی (از نژاد هلندی سفید)و برنز (سیاه) در ایران و خاورمیانه می باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

جوانب مثبت و منفی پرورش بوقلمون

اگر وضعیت خانه و خانه داری شما به گونه ای است که می توانید در آن طیور و پرندگان را پرورش دهید، حتماً شما توانایی پرورش این گونه از پرندگان را دارید. بوقلمون ها، موجودات شگفت انگیزو جالبی هستند. گرچه ما به بوقلمون ها فقط به دید خوراک نگاه می کنیم اما آن ها حیوانات خانگی جالبی هستند.

علاوه بر فضای مورد نیاز پرورش بوقلمون، نگهداری بوقلمون نسبت به مرغ بسیار راحت تر است.

بوقلمون ها پرندگانی سلطنتی و مطیع هستند و البته خیلی هم باهوش هستند.

اگر تاکنون مرغ پرورش داده اید، بدانید که تجربه خوبی برای پرورش بوقلمون دارید. آن ها مانند مرغ ها به خوراک با کیفیت، آب شرب و فضای امن احتیاج دارند. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که بدانید استرس بر حیوانات نیز تأثیر می گذارید و مانع از تخم گذاری آن ها می شود.

در ادامه از تفاوت های آن ها با پرورش مرغ صحبت خواهیم کرد:

 

۴-نگهداری:

در مورد نگهداری بوقلمون ها باید گفت که آن ها از خروس و البته اردک تمیز تر هستند. نوک بوقلمون های ما همیشه تمیزتر از نوک مرغ هاست.

مرغ ها هنگام غذا خوردن غذاهای خود را به همه جا پخش می کنند، اما بوقلمون ها از تمیزی بیشتری برخوردار هستند.

آن ها غذا های خود را پخش نمی کنند . غذای آن ها در همان جایی که غذا را قرار دادید، باقی می ماند.

آن ها حتی فضله های خود را نیز پخش نمی کنند.

 

۵-گوشت بوقلمون ها بسیار لذیذ است!

بوقلمون های برنز و بیوتی دارای طعم و مزه عالی هستند! در ابتدا تصور مردم از بوقلمون این بود که مزه این گوشت به اندازه مرغ و بلدرچین خوشمزه نباشد. اما با ورود این گوشت به بازار نظرها تغییر کرد.

در واقع طعم لذیذ این گوشت باعث شد تقاضاها برای پرورش این نژاد ها به قدری افزایش یافت که پرورش دهندگان این گونه طیور به افرادی ثروتمند تبدیل شدند.

 

۶-شخصیت جالب بوقلمون ها

رفتار بوقلمون ها ملایم و وفادار است. بوقلمون ها دوست دارند که در کنار انسان ها باشند.

در هنگام راه رفتن در حیاط خانه مان متوجه می شویم که آن ها دوست دارند نزدیک ما باشند.

 

۷-نطفه بوقلمون ضعیف است

نطفه های بوقلمون بسیار حساس هستند. این حساسیت به رطوبت، تغییرات دما، مکان نگهداری و غیره بر میگردد.

البته در نظر داشته باشید که اگر نطفه ها خوب تلقیح شوند و تخم نطفه دار زیاد تکان نخورند، جوجه های تولیدی از کیفیت بهتری برخوردار خواهند بود.

 

شرکت آریا منتخب پارسیان تولید کننده بهترین و باکیفیت ترین بوقلمون ها و طیور است که کلیه محصولات خود را  به صورت عمده  به فروش می رساند.

 

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

 

ما همیشه جوجه بوقلمون ها را از بوقلمون های جوان تر جدا پرورش می دهیم. جوجه های کوچک تر همواره تمایل دارند ، مادران شان را دنبال کنند.

 

۸-آن ها به فضای زیادی احتیاج دارند

همه چیز برای بوقلمون های بزرگتر متفاوت است. آن ها پرندگان بزرگتری هستند. بنابراین به فضای بیشتری برای تحرکات و دویدن خود نیاز دارند.

برخلاف مرغ ها که خیلی راحت در زیر خانه های ساخته شده از کارتن می خوابند، اما بوقلمون ها به یک انبار کوچک یا سوله بزرگ برای پرورش نیاز دارند. هرچه فضای بیشتری به آن ها اختصاص دهید، بیشتر جنب و جوش خواهند کرد!

 

۹-بوقلمون ها زیاد می خورند

بوقلمون ها پرندگان بزرگتری هستند بنابراین به مقدار غذای بیشتری نیاز دارند. همچنین این گونه از طیور به غذا های دارای پروتئین بالاتر مانند: خوراک پرندگان شکاری نیاز دارند تا وزن گوشت شان به میزان مطلوبی زیاد شود.

اگر برای نگهداری و تولید مثل این گونه از حیوانات را نگهداری می کنید، می توانید جفت های تولید مثل را با پروتئین کمتری تغذیه کنید.

 

۱۰- از بهترین نژاد هایی که می توانید خریداری کنید نژاد بوقلمون برنز است

اگر به پرورش بوقلمون فکر می کنید، من شما را به تحقیق در مورد بوقلمون برنز تشویق می کنم.

نژاد های برنز ممکن است به همان اندازه ی بوقلمون های بیوتی باشند اما پر از طعم هستند.

آن ها خود به خود تولید مثل می کنند و جفت های تولید مثل شما عمر طولانی تری دارند.

با پرورش نژاد های برنز به زنده ماندن این نژاد نیز کمک می کنید.

مزارع بزرگ مقیاس دیگر، فقط روی یک نژاد متمرکز هستند و برخی از آن ها دیگر این نژاد را تولید و پرورش نمی دهند.

برخلافت پرندگان کارخانه ای که حتما به تلقیح مصنوعی تولید مثل می کنند، نژاد های برنز می توانند به تنهایی  تولید مثل کنند.

بوقلمون های تولیدی ما در مزارع دیگر، بوقلمون های مادر بزرگی پرورش داده اند. این نژاد از بوقلمون ها در اوایل بهار و اوایل تابستان تولید مثل می کنند و البته هر روز یک تخم مرغ می گذارند.

تخم مرغ بوقلمون نیز خوراکی است. بنابراین اگر علاقه ای به تولید مثل این گونه ندارید می توانید آن ها را به املت صبحانه خود تبدیل کنید.

 

۱۱- آن ها می توانند پرواز کنند:

حقیقت این است که بوقلمون ها می توانند پرواز کنند! این امر در مورد نژاد های بیوتی و برنز نیز صادق است.

ممکن است برای نگه داشتن آن ها در جایی که می خواهید، به قطع بال احتیاج داشته باشید.

 

۱۲- بیماری آفت

یکی از سؤالات متداول از سایت ما در سال های گذشته این بوده است که: آیا می توانید بوقلمون را با مرغ پرورش دهید؟ جواب البته خیر است.

برخی از افراد بسیار خوش شانس بوده اند که بوقلمون های بالغ خود را در کنار جوجه های خود سالم نگه داشته اند. اما در برخی از مزارع بیماری ای به نام آفت یا جوش سرسیاه وجود دارد که گله مرغ شما می تواند آن را بدون علائم ظاهری آلوده کند.

جوجه های شما می توانند این را به بوقلمون های جوان بدهند و بوقلمون ها از آن ها می میرند.

نکته مهم این است که حتماً قبل از راه اندازی یک گله مخلوط، با دامپزشکی محلی خود تماس بگیرید تا ببینید آیا بیماری ای در منطقه شما شایع شده است یا خیر.

 

بوقلمون ها از به صرفه ترین تولیدات طیور محسوب می شوند و در طی مدت زمان ۴-۶ ماه برای شما سودآوری خواهند داشت. اگر می توانید بوقلمون پرورش دهید، این کار را انجام دهید! البته قبل از آن می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت های بوقلمون های درخواستی خود با ما تماس بگیرید.

 

شرکت آریا منتخب پارسیان تولید کننده انواع طیور و دان طیور و محصولات تولیدی آن ها می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش و پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

*
*

ده − 2 =