آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

آموزش تولید جوجه شترمرغ تا ۳ هفتگی

امروزه تقاضا برای پرورش و تولید شترمرغ به خودی خود از میزان عرضه در بازار کمتر است. نتیجه این امر رشد قیمت ها در سنین مختلف این گونه از طیور است.

پیش بینی می شود با اتکا به پرورش دهندگان شترمرغ به دلیل ورود بسیاری از کارآفرینان به این حوزه، در آینده ای نه چندان دور، قیمت برای این دسته از طیور و محصولات تولیدی آن کاهش شدیدی داشته باشد.

 

چگونه شانس خود را برای تولید شترمرغ های سالم افزایش دهیم؟

برای اینکه شانس خود را در پرورش شترمرغ افزایش دهید به انجام مراحل علمی از قبل اثبات شده در مدیریت مزرعه خود نیاز دارید. این مراحل به پرورش صحیح، حفظ سلامتی، مدیریت جوجه کشی و جوجه ریزی و تغذیه و خوراک طبق نیاز گله، وابسته است.

بهتر است برای تغذیه مناسب به میزان لازم، از علوفه با کیفیت و تازه استفاده کرد تا هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد و هم با بهترین کیفیت، سلامتی شترمرغ ها را تضمین شده بدانیم.

برای شروع تولید و تجارت شترمرغ باید به یکی از سه روش زیر کار را آغاز کنیم؟

نسبت به خرید تخم شترمرغ یا جوجه شترمرغ ها اقدام کنید. برای انجام این کار به حداقل سرمایه نیاز دارید. ما سه روش را برای این منظور به شما معرفی می کنیم:

 

۱-خرید تخم شترمرغ

در صورتی که به خرید تخم شترمرغ اقدام کنید، حداقل تعداد فروش تخم شترمرغ ۱۰ عدد می باشد. در این صورت به یک دستگاه جوجه کشی نیاز خواهید داشت.

 

۲-خرید جوجه شترمرغ های ۱۰ روزه

همچنین اگر می خواهید اقدام به خرید جوجه شترمرغ‌ها کنید، باید بدانید که این جوجه شترمرغ ها از سنین ۱۰ روز به بالا به فروش می رسند. حداقل تعداد جوجه شترمرغ برای فروش ۱۰ عدد می باشد.

 

۳- خرید جوجه شترمرغ های ۱ ماه به بالا:

در صورتی که می خواهید از جوجه شترمرغ های ۱ ماهه استفاده کنید باید بدانید که دیگر نیازی به زدن واکسن نخواهند داشت. چون تمامی واکسن ها، توسط کارکنان ما به جوجه های ۱ روزه تا ۱ ماهه زده شده است. همچنین احتمال وجود تلفات در جوجه شترمرغ های بالای ۱ ماه، صفر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای تهیه انواع جوجه شترمرغ می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

 

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

 

کارشناس فروش/ ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

 

کارشناس فروش/ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

 

کارشناس فروش / ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

*******************

شرکت آریا منتخب پارسیان ارائه دهنده جوجه های ۱۴ روزه، ۲۰ روزه، ۱ ماهه، ۲ ماهه شترمرغ های پرواری به صورت عمده، فروش عمده تخم شترمرغ تولیدی به صورت عمده با مدیریت آقای عباسی

 

تلفات امری غیرقابل انکاردر حمل و نقل طیور

بیشتر تلفات، در مسیر حمل و نقل برای جوجه ها اتفاق می افتد. نمی توان گفت که هیچ تلفاتی در حمل و نقل آن ها صورت نمی گیرد. ا

ما باید بدانیم که با افزایش سن شترمرغ ها، توانایی آن ها برای زنده ماندن بیشتر خواهد شد.

 

برای تولید شترمرغ از شرکت ها و تولید کننده های مورد اعتماد خرید کنید:

در این صورت شاید برای شروع کار هزینه ای گران تر نسبت به بقیه تولید کنندگان خواهید پرداخت. اما باید بدانید کیفیت نژادی که شما پرورش می دهید در سود و زیاد شما در آینده بسیار مؤثر خواهد بود.

پس تولید کنندگان ارزان قیمت را به پای کیفیت بد شان بگذارید و در این مورد دنبال ارزان خرید کردن نباشید.

پرورش دهندگان شترمرغ باید قبل از خرید گله مورد نظر خود به همخونی آن ها توجه کرده و برای تولید مثل آن ها برنامه ریزی کنند. در صورتی که شترمرغ ها همخون باشند، امکان دارد در جوجه های آن‌ها، فلجی ،عفونت و عفونت پوسته زرده بوجود آید.

روش های پرورش شترمرغ متفاوت است. هزینه های هیچ دو مزرعه ای یکسان نیست. بیشتر هزینه های تولیدی شترمرغ ها را هزینه های خوراک آن ها تشکیل می دهد.

در صورتی که شترمرغ ها دچار مشکل تغذیه ای شوند، این امر می تواند موجب مشکلات انسداد روده و ناهنجاری های پا و یا سوء تغذیه و گرسنگی شود.

بنابراین در تغذیه شترمرغ ها باید به سطح کافی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و اسید آمینه های لازم توجه کرد.

قابل ذکر است که شترمرغ ها باید همواره آب شرب تمیزو سالم در دسترس داشته باشند.

 

یک برنامه عملی موفق در پرورش جوجه شترمرغ ها:

تغذیه جوجه های ۲۴ تا ۴۸ ساعته را باید با جیره های ۵% پروتئین شروع کنیم. این جیره ها برای دو هفته ابتدایی زندگی جوجه شترمرغ ها تعبیه شده اند.

بنابراین غذاهایی که دارای پروتئین بیشتری هستند را باید برای تغذیه آن ها در نظر بگیریم. پس کاهو برای آن ها مناسب نخواهد بود.

غذاهایی که از جذب کلسیم جلوگیری می کنند، مانند اسفناج، به ایجاد ناهنجاری پا در شترمرغ ها کمک می کند.

اگر غذایی که به جوجه شترمرغ ها می دهیم حاوی فیبر بالا باشند، می توانند پس از ایجاد انسداد روده در جوجه شترمرغ ها، موجبات مرگ به دلیل گرسنگی را فراهم کنند.

هیچگاه از خوراکی های مشکوک و نان و کیک های کپک زده به آن ها نخورانید. چون احتمال ایجاد مشکلات روده ای را سبب می شود.

نور

 

نیاز های جوجه شترمرغ ها در ۳ هفته ابتدایی زندگی

جوجه شترمرغ ها در ۳ هفته ابتدایی باید به صورت پیوسته نور دریافت کنند. بعد از پایان این مدت زمان، می توان آن ها را دوبار در روز به وسیله گلوله های کوچک یونجه به خوبی تغذیه کرد.

یونجه ها باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند. مطمئن شوید که در زمان تغذیه تمامی جوجه ها به خوبی از یونجه ها تغذیه می کنند. در این زمان همراه با یونجه ها به شترمرغ ها، شن یا پوسته صدف داده می شود.

مکمل های جیره های غذایی که شامل میزان پروتئین زیاد هستند به علاوه گلوله های یونجه این اطمینان را به پرورش دهندگان می دهد که جوجه ها از مقدار کافی مواد مغذی ضروری استفاده می کنند.

باید بدانید که پس از ۳ هفته جوجه ها دیگر به روشن بودن چراغ ها در شب احتیاج ندارند.

آب خوری های شترمرغ ها را باید هر روز تمیز کرد. همچنین باید با یک محلول ضدعفونی کننده ملایم، هر ۳ روز یک بار آن ها را ضدعفونی کرد. ویتامین های محلول در آب باید در طی هفته های اول تا سوم به آب شرب جوجه شترمرغ ها اضافه شود.

ویتامین های A, D3, E,K ,…  با نشاسته ترکیب می شوند تا باعث پراکندگی ویتامین های مربوطه در آب شوند. در صورت انجام این کار، ویتامین های A , D3  به صورت تظمین شده در دسترس جوجه ها قرار می گیرد. مواد افزودنی و ویتامین دیگری نیاز نیست.

قیمت فروش و آموزش پرورش جوجه شترمرغ از بدو تولد

فروش جوجه شترمرغ|فروش جوجه مرغ بومي، فروش جوجه اردک،فروش جوجه کبک،فروش جوجه بلدرچین، فروش جوجه های شترمرغ، قیمت شترمرغ تولیدی، تولید شترمرغ، آموزش تولید شترمرغ تا سه ماهگی

 

یکی از مشکلات رایج و شایع جوجه شترمرغ ها، خودداری از خوردن می باشد. برای رفع این مشکل باید جوجه های بزرگتر (۱ تا ۳ هفته) را به گله ی جوجه های کوچکتر اضافه کرد. اگر جوجه های ۱-۳ هفته را در دسترس نداشتید، می توانید از مرغ های خانگی برای این منظور استفاده کنید. آن ها با نگاه کردن به جوجه های بزرگتر یاد خواهند گرفت که غذا بخورند.

 

مدیریت مکان نگهداری و تغذیه شترمرغ ها

شترمرغ هایی با سنین بالاتر و مسن تر را می توان در زمین های مرتع با زهکشی خوب و آبدار قرار داد. همچنین می توان آنها را در شرایط خشک نگهداری کرد.

پرندگان مرتع باید در زمین های کوچک نگهداری شوند و برای بهره وری مطلوب در مکان چرا مرتباً بچرخند.

پرندگان در زمین های بزرگ ممکن است نیمه وحشی شوند و مدیریت آنها دشوار باشد. پس توجه به مقدار بزرگی زمین چرا، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

علوفه های تازه مانند یونجه آبیاری شده ، گندم ،  ماش ، جو دو سر یا علف تازه برای نوجوانان و بزرگسالان مطلوب است و هزینه های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بعضی از علوفه ها ممکن است از نظر فیبر خیلی سخت یا زیاد یا پروتئین و انرژی کم باشند تا سطح مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد رشد مطلوب را تأمین کنند.

مجاز نیست که شترمرغ ها دچار اضافه وزن شوند. اضافه وزن بدن به صورت چربی برای تولید تخم مرغ توسط پرورش دهندگان و کیفیت گوشت پرندگانی که قرار است ذبح شوند، مضر است.

پرورش دهندگان باید در طول دوره تولید به پوسته صدف ، شن ، یا کنجاله استخوان تهیه شده تجاری دسترسی داشته باشند. افزودن ویتامین های مرغ به خوراک یا آب ممکن است باعث بهبود قدرت باروری و جوجه ریزی شود.

 

*
*

3 × چهار =