آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

بهترین تغذیه برای بوقلمون ها

آیا می دانید بهترین تغذیه برای سیر کردن شکم بوقلمون ها ، این موجودات همواره گرسنه چیست؟

آیا شما آماده تجارت و صادرات بوقلمون هستید؟ باید بدانید که قبل از شروع کار، باید کمی از وقت ارزشمند خود را صرف تحقیق درمورد این حرفه کنید. از جمله این که بوقلمون ها چه می خورند؟

 

تغذیه بوقلمون ها شامل چه موادی است؟ آن ها چه غذاهایی را دوست دارند؟

بوقلمون ها همواره در حال تلاش برای پیدا کردن میان وعده بعدی خود هستند. چه دانه های ذرت کهنه باشد، چه ملخ های پرشی؛ آن ها همه نوع مواد غذایی را دوست دارند و به همه چیز خواری معروف هستند.

اگر تصمیم دارید که بوقلمون های خود را در مزرعه پرورش بدهید، باید بدانید که شما باید چندین منبع غذایی همواره در اختیار داشته باشید.  ابتدا مکان هایی را برای خوراک بوقلمون هایتان تهیه کنید.

در صورتی که بوقلمون ها را در یک زیستگاه طبیعی پرورش می دهید، آن ها از شادمانی و جنب و جوش بیشتری برخوردار خواهندبود. اگر تصمیم دارید آن ها را در محیط بیرونی مزرعه پرورش دهید، باید از یک حصار بزرگ برای سقف مزرعه خود استفاده کنید. چون این گوشت های لذیذ، پرواز هم می کنند.

 

غذای بوقلمون های وحشی

همانطور که گفتیم بوقلمون های وحشی طیف وسیعی از مواد غذایی را می خورند.

این جیره غذایی می تواند شامل بلوط، گردو، راش، شاخ و برگ ها، ریشه ها، پیازها، علف و برگ های جوان و آجیل های گیاه خارک باشد. بوقلمون ها به این مواد غذایی علاقه بیشتری نشان می دهند.

همچنین غذاهایی شامل توت، ذرت، گندم، بذر دانه های گیاهان و غلات نیز می تواند در این جیره قرار گیرد. برای هضم غذاها، بهتر است آن ها را به صورت خرد شده در اختیار آن ها قرار دهیم. غذاهای خرد نشده، مدت زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد.

 

غذای بوقلمون های اهلی

در صورتی که بوقلمون های خود را برای صادرات و تجارت پرورش می دهید، خوراک های غذایی در سطوح تجاری به شما پیشنهاد می شود. این خوراک تأیید شده و شامل تمام مواد مغذی لازم برای بوقلمون هاست. پس برای سالم ماندن بوقلمون ها لازم و ضروی است. از جمله مواد مغذی برای سلامتی بوقلمون ها می توان به دان های پلت اشاره کرد. 

 

دان های پلت شامل چه موادی هستند؟

دان های پلت شامل مواد معدنی بسیاری هستند. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ذرت، گندم، جو، سویا، روغن، کلسیم فسفات، صدف، متیونین، لیزین، آنزیم، مکمل ویتامینه، مکمل معدنی، نمک و…

 

قیمت فروش نهاده های شرکت آریا منتخب

قیمت فروش نهاده های طیور، قیمت فروش دان های پلت، قیمت فروش دان های جوجه بوقلمون های ۱ روزه تا ۵ ماهه، قیمت فروش جوجه بوقلمون بیوتی و برنز، قیمت فروش جوجه بوقلمون انگلیسی و آمریکایی

شرکت آریا منتخب پارسیان، فروشنده مرکزی بوقلمون های بیوتی و برنز در ایران با افتخار اعلام می دارد توانایی تأمین جیره های دان پلت را دارا می باشد. برای دریافت قیمت های بروز انواع طیور و دان های تولیدی شرکت ما، می توانید اینجا کلیک کنید.  یا برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان ما در واتساپ می توانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

******************************

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

 

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

 

کارشناس فروش/۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

 

کارشناس فروش/۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

*****************************

با مدیریت آقای عباسی

 

همچنین می توانید از ذرت و غلات به عنوان مکمل استفاده کنید. آن ها می توانند در سنین بالا، علوفه نیز مصرف کنند.

در برخی از موارد، مزرعه داران از شن و ماسه به میزان خیلی کم نیز برای هضم بهتر غذا در بوقلمون ها استفاده می کنند.

استفاده از ذرت و غلات به منظور تشویق پرندگان به تغذیه بیشتر و در نتیجه سنگین وزن شدن آن ها صورت می گیرد.

 

انواع مختلف دان بوقلمون

جوجه های بوقلمون یا مرغ های بوقلمون، به یک غذای مخصوص برای پرورش و رشد بهتر نیاز دارند. توجه کنید که برای جوجه های بوقلمون حتماً از دان ها استفاده کنید. این دان ها پروتئین لازم و کافی برای رشد اولیه بوقلمون ها را دارد. استفاده از مواد غذایی بی کیفیت برای رشد جوجه ها مضر خواهید بود. 

تغذیه اولیه بوقلمون ها بسیار مهم و حیاتی است. پس باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

 

چه موقع می توانید میزان پروتئین تغذیه بوقلمون ها را کاهش داد؟

پی از طی مدت زمان هشت هفته می توانید میزان پروتئین مورد استفاده را کاهش دهید. حتی می توانید از جیره های غذایی مرغ برای رشد بوقلمون ها بهره ببرید. چون همانطور که می دانید خوراک مرغ ها به نسبت بوقلمون ها از میزان پروتئین کمتری برخوردار است.

اگر می خواهید بوقلمون ها را برای فروش گوشت آن ها پرورش دهید، باید بدانید که آن ها پس از ۶ ماه آماده می شوند.

 

برنامه غذایی بوقلمون ها

اگر غذای کافی در اختیار بوقلمون ها قرار گیرد، آن ها مدام شروع به تغذیه آب و دان می کنند. پس بهتر است همواره تغذیه و جیره های غذایی زیادی در اختیار داشته باشید.

عادت بوقلمون ها این است که مانند مرغ و خروس ها، در هنگام غذا خوردن همواره سطح زیر پای خود را خراش بدهند. بنابراین خاک زیر پای آن ها مدام شخم زده می شود!

 

پس مراقب باشید که زمین زیر پای بوقلمون ها همواره خشک باشد. علاوه بر این آب مصرفی بوقلمون ها را روی زمین قرار دهید تا به راحتی بتوانند آب بنوشند. اطمینان حاصل کنید که آب مورد استفاده آن ها، تمیز و سالم است.

 

برای تغذیه بوقلمون ها چه بکاریم؟

اگر علاقمند به کاشت درخت در مزرعه خود هستید، درختان گیلاس را انتخاب کنید. شما می توانید برای کود این درخت از فضولات بوقلمون ها استفاده کنید. علاوه بر این، بوقلمون ها، عاشق گیلاس هستند. پس یک منبع غذایی طبیعی و فراوان برای بوقلمون های خود ایجاد کرده اید. شاید یکی از دلایل علاقه بوقمون ها به گیلاس این است که آن ها رنگ های قرمز را تشخیص می دهند.

 

بهترین تغذیه برای بوقلمون ها

فروش بوقلمون های بیوتی و برنز، فروش جوجه بوقلمون ۱ روزه، فروش جوجه بوقلمون ۱ ماهه، فروش جوجه بوقلمون ۲ ماهه، قیمت فروش جوجه بوقلمون ۱ روزه بیوتی و برنز، قیمت فروش جوجه بوقلمون ۱ ماهه، قیمت فروش جوجه بوقلمون های انگلیسی و آمریکایی، صادرات جوجه بوقلمون ۱ روزه به عراق

اهمیت دما در پرورش بوقلمون ها

اگر در مزرعه خود جوجه بوقلمون های ۱ روزه دارد، باید بدانید که متعادل نگه داشتن دمای بدن آن ها بسیار مهم است. جوجه بوقلمون های ۱ روزه نیز مانند جوجه های ۱ روزه مرغ به گرمای بیشتری نسبت به سایر هم سالان خود نیاز دارند.

در طول هشت هفته آن ها را در محیط مرغداری نگهداری کنید و پس از این، کم کم به آن ها اجازه دهید تا در معرض تابش نور آفتاب قرار بگیرند.

 

آیا بوقلمون ها پرواز می کنند؟

اگرچه برخی از بوقلمون ها پرواز می کنند؛ اما بوقلمون های پرورشی به دلیل وزن زیادشان نمی توانند پرواز کنند. بنابراین توجه کنید که برای بوقلمون ها ظروف آب خیلی بزرگی را در نظر نگیرید. چون آن ها به راحتی درون آب می افتند و خفه می شوند. استفاده از ظروف آب کم عمق بهترین گزینه است.

غذای مخصوص بوقلمون ها در ۸ هفته اول، همان جیره های غذایی مشخص شده است. این امر به دلیل اهمیت وجود پروتئین در غذای آن هاست.

بوقلمون ها موجودات تمیزی هستند. آن ها مثل مرغ و خروس ها و اردک ها، غذای خود را به همه‌ جا پراکنده نمی کنند. نوک آن ها هم همیشه تمیز است.

برخی از افراد در کشورهایی مثل ترکیه، اروپا و آمریکای شمالی، بوقلمون ها را تنها در روزهای خاص مثل روزهای شکرگذاری و سال نو مصرف می کنند. اما واقعیت این امر این است که شما می توانید از این گوشت لذیذ در بقیه روزهای سال نیز بهره ببرید.

 

بیان یک حقیقت در مورد بوقلمون های پرورشی

در این جا می خواهم واقعیتی را با شما مطرح کنم. حقیقت این است که بوقلمون هایی که در فضای باز پرورش می یابند، از طعم گوشت خوشمزه تری برخوردارند. همچنین بوقلمون ها برای افرادی که در رژیم های غذایی سخت هستند، گزینه مناسب و سالمی است. شما می توانید به راحتی از این گوشت مصرف کنید و نگران چربی و قند و کلسترول خون تان نباشید.

برای پرورش بوقلمون در مزرعه خود، به فضای زیادی نیاز ندارید. آن ها دوست دارند پرسه بزنند و حتی پرواز کنند. اما می توانند کاملاً پر سروصدا باشند. این مورد بیشتر در مورد بوقلمون های نر، که به آن ها “توم” نیز گفته می شوند، صادق است. آن ها برای جلب توجه پرنده های ماده به خود، از این ترفند استفاده می کنند.  

 

آیا بوقلمون های اهلی، می توانند وحشی شوند؟

پاسخ شما “بله” است. هنگامی که بوقلمون ها از منبع غذایی خود محافظت می کنند یا مورد تهاجم یک حیوان بزرگتر قرار می گیرد، کاملاً احساسِ ترس می کند.

بوقلمون ها وقتی احساس خطر می کنند، احتمال حمله زیادی را دارند. این حمله می تواند شامل استفاده از منقار و پنجه های تیزشان باشد.

بوقلمون ها بال های بزرگی دارند. پس موقع ترس می توانند به کلی شکارچی را سردرگم کنند.

بهتر است هنگام راه رفتن در بین بوقلمون های مزرعه، کاملاً آرامش خود را حفظ کنید و به هیچ وجه بین بوقلمون ها و منابع غذایی شان قرار نگیرید. از ما به شما نصیحت!

 

بوقلمون ها چه زمانی بیشترین میزان مصرف دان را دارند؟

بوقلمون ها همواره به دنبال پیدا کردن یک میان وعده جدید هستند. اما بیشترین میزان مصرف دان و آب در آن ها مربوط به زمان صبح ها، قبل از طلوع خورشید و عصر ها قبل از تاریکی هواست. آن ها در این زمان ها، به صورت فعال تری اقدام به تغذیه می کنند.

جوجه های جوان از میل بیشتری به خوردن برخوردار هستند. آن ها مدام در حال تغذیه هستند.

 

قیمت فروش جوجه بوقلمون،قیمت فروش جوجه مرغ بومی 1 روزه، قیمت خرید مرغ بومی گلپایگان، قیمت خرید مرغ بومی 40 روزه

فروش بوقلمون های بیوتی و برنز، فروش جوجه بوقلمون ۱ روزه، فروش جوجه بوقلمون ۱ ماهه، فروش جوجه بوقلمون ۲ ماهه، قیمت فروش جوجه بوقلمون ۱ روزه بیوتی و برنز، قیمت فروش جوجه بوقلمون ۱ ماهه، قیمت فروش جوجه بوقلمون های انگلیسی و آمریکایی، صادرات جوجه بوقلمون ۱ روزه به عراق ، تجارت جوجه بوقلمون های صادراتی، قیمت روز جوجه بوقلمون ۱ روزه

هضم دان در بدن بوقلمون ها چگونه انجام می شود؟

هضم غذا در بوقلمون ها به این صورت انجام می گیرد که آن ها ابتدا غذای خود را کامل می بلعند. سپس مواد غذایی موجود در شکم پرنده ذخیره می شود. در ادامه کم کم این مواد غذایی با کمک سنگدان پرنده، هضم می شوند. بوقلمون ها در حین هضم این مواد، به مدت جند ساعت بی سر و صدا یک جا آرام می گیرند.

 

نتیجه:

از نظر برخی از افراد، بوقلمون ها حیوانات همه چیز خواری هستند. آن ها بسته به محیطی که در آن قرار می گیرند، می توانند غذای خود را پیدا کنند و گرسنه نمانند. با این وجود تغذیه آن ها به مکانی وابسته است که در آن حضور دارند.

چون آن ها مدت زمانی زیادی را در طول روز به خوردن اختصاص می دهند، پس در صورتی که تمایل به پرورش این نژاد از پرندگان دارید، باید بدانید که به سرعت رشد می کنند.

شرکت آریا منتخب پارسیان افتخار دارد که تولید کننده مرکزی طیور در ایران است.

 

شرکت آریا منتخب پارسیان تولید کننده مرکزی طیور در ایران،تولید کننده انواع طیور از جمله جوجه مرغ های بومی ۱ روزه، جوجه مرغ بومی ۴۰ روزه گلپایگان تا ۶ ماهه،مرغ ال اس ال و همچنین انواع پولت های صنعتی، جوجه های بوقلمون ۱ روزه بیوتی و برنز، جوجه بوقلمون های  سنگین و فوق سنگین، با نژاد های انگلیسی و آمریکایی، در سنین ۱ روزه تا ۱ ماهه می باشد.  همچنین  برای دریافت قیمت خرید انواع محصولات ما می توانید اینجا را کلیک کنید. یا با کارشناسان ما در واتساپ ارتباط براقرار کنید:

 

****************************************

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

 

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

 

کارشناس فروش/۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

 

کارشناس فروش/۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

***************************************

شرکت آریا منتخب پارسیان تولید کننده انواع طیور

********************

با مدیریت آقای عباسی

 

*
*

14 − 12 =