آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه مرغ بومی یک ماهه

فروش جوجه مرغ بومی یک ماهه در انواع نژادهای موجود در کشور با بالاترین راندمان در پرورش در کمترین زمان ممکن توسط شرکت آریا منتخب عرضه می شود.
جوجه‌ها به سرعت رشد می‌کنند و در حدود هفته های ۴ و ۵ به ابتدای بلوغ می‌رسند. در این زمان، می‌توانید جنسیت مرغ را تشخیص دهید. همچنین پرهای جوجه بالغ شروع به رشد می‌کنند و جوجه با نوک زدن ترتیب پرهای ریز خود را می‌دهد. جوجه ها در سن ۵ تا ۶ هفتگی به طور کامل پر در می‎‌آورند و تاج و ریش آنها بزرگ‌تر شده و به رنگ قرمز تیره‌تری در می‌آیند.
جوجه‌ها به گرمای کمتری نیاز دارند زیرا اکنون بزرگتر شده و بهتر می‌‌توانند دمای بدن خود را تنظیم کنند.

فروش جوجه مرغ بومی یک­ ماهه به صورت عمده و از حداقل ۲۰۰ قطعه به بالا شروع می‌شود. شاید این سوال برای برخی ایجاد شود که آیا پرورش مرغ بومی سودآور هست که بتوان به درآمد مناسبی رسید یا نه؟ پاسخ این است که هرچند درآمدزایی پرورش جوجه­های بومی به اندازه تولید انبوه مرغ تجاری و صنعتی به تعداد چند هزار عددی نمی­رسد اما مرغ بومی هم طرفداران خاص خود را دارد. در واقع شروع با تعداد کم مرغ بومی شروع ایده آلی می­تواند باشد برای رسیدن به نقطه ای که درآینده به سود توجیه پذیری از این راه برسید.

فروش جوجه مرغ بومی یک ماهه

جوجه بومی یک ماهه

جوجه بومی یک­ ماهه مزیتی که نسبت به جوجه یک­روزه دارد این است که تلفات خود را داده و جوجه های قوی باقی مانده و بزرگ شده­اند و همینطور نسبت به مرغ­های با سن بالاتر قیمت کمتری دارند. اگر می­خواهید مرغ خود را نگهدارید تا به تخم گذاری برسد، برای این­کار بایستی پنج ماه دیگر از آنها مراقبت کنید زیرا مرغ­های بومی گلپایگانی شش ماهگی به تخم می­آیند.

پرورش جوجه مرغ بومی یک ماهه در صورتی برای مرغدار سودآور خواهد بود که با برنامه‌ریزی دقیق، متداوم و طرح اقتصادی مناسب کسب و کار خود را اداره نماید، در این صورت پرورش دهنده با فروش پر، تخم مرغ یا تخم نطفه‌دار از طرح خود به توجیه اقتصادی می‌رسد. واحد فروش جوجه مرغ بومی یک ماهه شرکت آریا منتخب می‌تواند در ایجاد این طرح پرورشی به شما کمک کند.

کل فرآیند رشد و تخم‌گذاری در هر تخم ۲۵ تا ۲۶ ساعت طول می کشد .هنگامی که یک تخم گذاشته شد، تقریباً ۲۱ روز طول می‌کشد تا بزرگ شوند. جوجه­‌ها از سه تا شش هفتگی پرهایشان ریخته و پرهای یک مرغ بالغ و زیبا را درمی­‌آورند. رشد یک جوجه بومی می‌تواند بسته به ژنتیک و همچنین سلامت کلی مرغ باشد. درست است که هر مرغ به طور متوسط هشت سال عمر می­‌کند اما عمر مفید آنها برای تخمگذاری با درصد بالا تا دوسال است.

در صورت تمایل برای پرورش طیور مطالعه نمایید: فروش جوجه مرغ تخمگذار، فروش جوجه بوقلمون، فروش جوجه اردک، فروش جوجه گوشتی

قیمت جوجه مرغ یک ماهه

قیمت جوجه مرغ یک­ماهه در حدود قیمت ۲۷ هزار تومن هر عدد معامله می­شود البته باید این نکته را در نظر گرفت که قیمت ها تماما به روز می­باشد و این قیمت ممکن است تغییر کند. وزن مرغ سه ماه تقریبا ۸۰۰ گرم و مرغ چهارماه تا یک کیلو صد گرم نیز می­رسد. بعد از دوره­ی زمانی که وارد سن تخمگذاری می­شوند باید فرمولاسیون خوراک آنها را تغییر داد و از موادی بیشتر تغذیه شوند که حاوی کلسیم به مراتب بالاتری نسبت به قبل باشد. مرغ­ها بعد از یکسال و نیم الی دوسال تخم­گذاری وارد مرحله ای می­شوند که به اصطلاح دچار کاهش راندمان تخمگذاری می­شوند و این بدین معناست که قبل از این یکسال، به طور میانگین روزی ۱۱۰گرم دان مصرف می­کردند و یک تخم میگذاشتند، اکنون روزی ۳۰۰گرم دان می­خورند تا یک تخم بگذارند. در این مرحله از عمرشان آنها را تحت عناوین مختلفی مثل مرغ چربی­دار، مرغ پایان دوره، مرغ حذفی راهی کشتارگاه می­کنند زیرا دیگر صرفه اقتصادی برای تخم­گذاری ندارد.

قیمت جوجه یک ماهه گلپایگان

قیمت جوجه یک­ماهه گلپایگانی همان قیمت جوجه مرغ بومی می­باشد که در بالا ذکر شد. در عرف بازار مرغ گلپایگانی معروف به مرغ بومی هست. مرغ بومی به طور کلی عاری از آنتی بیوتیک ها و سایر مواد شیمیایی مصنوعی است. روند تغییرات جهانی و میل مصرف کنندگان در سراسر دنیا به سمت مصرف محصولات ارگانیک و طبیعی قیمت برتر ارائه شده برای مرغ بومی را توجیه می کند. مرغ­های بومی به طور متوسط ۱۲۰ تا ماکزیمم ۲۲۰ عدد تخم در سال می­گذارند که میانگین وزن هر تخم مرغ بین ۴۵ تا نهایتا ۶۰ گرم می شود.

پرورش مرغ بومی

پرورش مرغ بومی را هم به روش سنتی در بستر و هم به روش صنعتی در قفس انجام داد.

البته در مقایسه پرورش مرغ بومی و صنعتی باید گفت که گوشت مرغ بومی حاوی ۵۹ درصد اسیدهای چرب غیراشباع در زمان پخت است در حالی که گوشت جوجه های صنعتی حاوی ۴۰ درصد اسیدهای چرب غیر اشباع است.  

بر اساس نتایج، گوشت مرغ بومی پروتئین بالاتر و چربی کمتری را در جیره در مقایسه با جوجه‌های گوشتی تجاری و نوع پرورش صنعتی ارائه کرده است. در حالی که گوشت مرغ بومی به دلیل تغذیه، طعم و سلامتی داراری ارزش غذایی بالایی است، تخم مرغ بومی نیز به همان اندازه مغذی می­باشد و به دلیل زرده زرد و در مجموع سطح بالاتری از مواد مفید مانند ویتامین ها و اسیدهای آمینه ارزش دارد.

خرید جوجه مرغ بومی یک ماهه

خرید جوجه مرغ بومی یک­ ماهه را از شرکت آریا منتخب به­ راحتی می­‌توانید انجام دهید، کافیست با کارشناسان فروش شرکت ارتباط برقرار کرده و سفارش خود را ثبت کنید تا درکوتاه­ترین زمان ممکن در هر جا و مکانی از ایران که باشید برای شما ارسال گردد.

قیمت مرغ­های بومی بسته به وزن و سن آنها تعیین می­‌شود. هرچقدر سن مرغ بالاتر رود بالطبع قیمت آن پایین­تر می‌­آید. حتی اگر بخواهیم طعم بهتر مرغ یک ماهه را فاکتور بگیریم، چون از سن مفید تخمگذاری مرغ در حال کاسته شدن است قیمت کاهشی می­شود.

جهت اگاهی از انجام واکسیناسیون گله مرغ مادر، سن، نژاد و عدم هرگونه بیماری، شرکت آریا منتخب این امکان را فراهم اورده تا شما بتوانید تیترخونی را قبل از خرید خود انجام دهید تا با خیالی آسوده بار را به سمت مزرعه یا سالن خود ببرید.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

فیلم انواع جوجه مرغ بومی

*
*

دو × 4 =