آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

پرورش بوقلمون – زود بازده و پرسود اما…

پرورش بوقلمون – زود بازده و پرسود اما…

پرورش بوقلمون – سرمایه گذاری زود بازده و پرسود اما… کوچکترین اشتباه ممکن است به ورشکستگی شما بینجامد.

بعنوان مثال ممکن است یک بیماری ساده از ناحیه پا، ممکن است تمام سرمایه شما را برباد دهد؛ آن هم فقط به خاطر سازه هایی که زیر آبخوری جوجه ها گذاشته اید. سازه یی که به دلیل استاندارد نبودن باعث بروز بیماری در جوجه ها و تلف شدن آن ها شده.

پرورش بوقلمون

پیش از شروع پرورش بوقلمون

گرفتن مجوز

برای این کار باید مدارک خود را به وزارد جهاد کشاورزی برده و نامه موافقت اصولی بگیرید.

تهیه محیط و شرایط با دمای مناسب

شما پیش از آنکه جوجه های یکروزه بوقلمون را خریداری نمایید باید از نحوه نگهداری آنها مطمئن شوید، در غیر این صورت ممکن است بین جوجه ها تلفات داشته باشید. جوجه های یکروزه بوقلمون بسیار به دما تهویه سالن حساسند و شما نمی توانید به راحتی از این مساله بگذرید.

پارامتر های مهم در این مورد دما، نور، تهویه ، فضای کافی نسبت به تعداد جوجه ها و بستر سالن پرورش می باشد.

تهیه دان مناسب با فرمول درست

فرمول جیره پیشنهادی بوقلمون

مراحل شروع پرورش بوقلمون

اگر فضای کافی دارید می توانید با سرمایه کم هم وارد حیطه پرورش انواع طیور خصوصا بوقلمون شوید. اما قبل از هرچیز باید تحقیقات لازم را به عمل آورده و آموزش های لازم را ببینید. آموزش هایی از قبیل آنایی با انواع نژاد بوقلمون و فرمول جیره دان بوقلمون همچنین برنامه واکسیناسیون این پرنده.

انتخاب نژاد بوقلمون مناسب برای شما

هر نژاد بوقلمون خصیصه ها و نیازهای خاص خود را دارد. برای شروع کار پرورش و برای دوره های اول نژاد بوقلمون برنز اصلاح شده پیشنهاد می شود. که این نژاد طی شش هفت ما به هفت کیلو وزن رسیده و ۳۵ کیلو دان می خورند.

البته شما می توانید بجای تولید بوقلمون گوشتی، بوقلمون مولد خریداری کرده و تخم نطفه دار بوقلمون تهیه کنید و یا از تولید جوجه یکروزه بوقلمون کسب درآمد کنید.

بوقلمون مولد – معایب و مزایا

بوقلمون های مولد قیمت بالاتری از بوقلمون های گوشتی داشته و به ازای هر سه تا چها بوقلمون ماده یه بوقلمون نر نیز باید خریداری کنید.

اما اگر خودتان بوقلمون مولد خریداری کنید، راندمان جوجه کشی بالاتر رفته و تخم های با کیفیت تری جهت جوجه کشی خواهید داشت. زیرا بر کیفیت زندگی و تغذیه بوقلمون ها تاثیر مستقیم خواهید داشت.

تخم نطفه دار

تخم ها قیمت ارزانتری دارند اما به این دلیل که از کیفیت نطفه درون تخم ها با خبر نیستید راندمان جوجه کشی پایین خواهد آمد.

 بازاریابی

قبل از ورود به حیطه پرورش بوقلمون، برای بازاریابی و بازارسازی اقدام نمایید و حتمان بای یک مجموعه کمک رسان بازار مشورت کنید. همچنین مشتریان را از طریق تولید کننده ها یا فروشنده های قدیمی بشناسید.

در ادامه این مطلب می توانید به مقالات دیگر ما در زمینه پرورش بوقلمون هم مراجعه کنید:

کوتاه ازیک مزرعه پرورش بوقلمون درآمریکا

آریا منتخب پارسیان

شركت آريا منتخب پارسيان با بیش از ۱۰سال سابقه در زمینه پرورش طیور،به ویژه شترمرغ ، بوقلمون افتخار دارد به لطف پروردگار قدمی در راستای پیشرفت کشور عزیزمان ایران داشته باشد. این شرکت درزمینه تولید و فروش کلیه فرآورده های به دست آمده از شترمرغ و بوقلمون و مرغ بومی آماده خدمتگذاری می باشد.

 

 

*
*

13 − 13 =