آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

بهترین واکسیناسیون آن هم به روش اسپری

یکی از روشهای خوب و کارساز در واکسیناسیون روش اسپری میباشد. این روش در سالیان اخیر در بسیاری از مرغداری های بزرگ استفاده شده  است و البته نتایج خوبی هم به دست آورده است. روش اسپری یک روش بسیار راحت و کارساز است. دستگاه واکسیناسیون باید از حساسیت خاصی برخوردار باشد و از این دستگاه برای موارد دیگر استفاده نشود. در ادامه نحوه استفاده از این دستگاه را بیان خواهیم کرد.

البته اگر بتوانید آن را به صورت صحیح انجام دهید کمک زیادی به جوجه های تان کرده اید..

البته همین روش به ظاهر راحت اگر درست و به موقع انجام نشود، مشکلات بسیاری را ایجاد خواهد نمود.

چه مواردی را در واکسیناسیون به روش اسپری باید رعایت کنیم؟

چنانچه بخواهیم از واکسیناسیون به روش اسپری استفاده کنیم مواردی مهم را باید رعایت کنيم :

  • باید مطمئن باشیم گله دچار مشکلات تنفسی نیست .
  • چنانچه گله mgياms مثبت باشد بهتر است از روشهای دیگر استفاده کرد پس باید از منفی بودن گله مطمئن باشیم.
  • اگر دستگاه اسپری استاندارد نداریم و میخواهیم با سم پاش یا دستگاهای اسپری سلمانی اسپری کنيم بهتر است از خیر واکسیناسیون به روش اسپري بگذریم.
  • اگر قرار است به روش اسپری واکسیناسیون را انجام دهید دستگاه مناسبی هم دارید حتما قبل از استفاده از دستگاه چندین بار آنرا امتحان کنید تا به اصطلاح قلق آن به دست شما بيايد.
  • بهتر است قبل از واکسیناسیون با ماده ایی رنگی آنرا امتحان کنید تا هم از قطر ذرات اسپری و هم از،یکنواخت و یکسان بودن قطر ذرات با خبر شويد.
  • باید بدانید که اگر ذرات اسپری بسیار ریز باشد ،این ذرات به عمق دستگاه تنفس نفوذ کرده مشکلات تنفسی و گاها شبه بیماری را ایجاد میکنند و اگر هم بسیار درشت باشند که در همان ابتدای دستگاه تنفس متوقف شده نه تنها ایمنی مناسبی ايجاد نمیکنند که ممکن است مشکلات دیگری نیز ایجاد کنند.
  • به یاد داشته باشید که از دستگاه اسپری فقط وفقط باید برای اسپری واکسن استفاده شود و هیچ چیز غیر از واکسن نباید در آن ریخته شود .
  • برای شستشوی آن فقط از آب داغ استفاده شده نه هیچ ماده ضد عفونی کننده ونه هیچ ماده صابونی، بعد از خشک شدن بسته بندی شده برای دفعات بعد نگهداری شود
  • در سالیان اخیر روش اسپری برای واکسیناسیون جوجه ها در بسیاری از مرغداری های بزرگ استفاده شده است. این روش علاوه براینکه بسیار آسان است هم کارایی بالایی دارد و هم نتایج خوبی ارائه داده است.

 

بهترین واکسیناسیون آن هم به روش اسپری

بهترین واکسیناسیون جوجه های تولیدی و پرورشی به روش اسپری است.

 

اما باید دقت داشته باشید که جهت گرفته نتیجه درست باید آن را به درستی و به جا انجام دهید که در صورت عدم انجام به موقع و درست ممکن است باعث دردسر و مشکلاتی در زمینه پرورش شما گردد.

 

فروش جوجه شترمرغ

فروش جوجه بوقلمون

فروش جوجه مرغ بومی گلپایگانی

فروش جوجه اردک پکنی

فروش جوجه کبک

فروش جوجه بلدرچین

فروش تخم مرغ

 

فروش تخم مرغ صادراتی

فروش جوجه بوقلمون

فروش جوجه شترمرغ

تماس با پشتیبانی فروش

۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

 

*******************************************************************************

*
*

هشت − 6 =