آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه مرغ بومی یک روزه

فروش جوجه مرغ بومی یکروزه در انواع نژادهای رایج در کشور با بالاترین راندمان در پرورش در کمترین زمان ممکن توسط شرکت آریا منتخب عرضه می شود.
جوجه های سالم نقطه شروع برای عملکرد بهتر طیور هستند. بنابراین مشکلات پرورشی بر کیفیت جوجه های یکروزه تأثیر می گذارند از مزرعه پرورش دهنده تا جوجه کشی و حمل و نقل تا پذیرش نهایی مزرعه، شیوه های مدیریت تاثیر واقعی دارند.
فرآیندهای بهینه و اقدامات پیشگیرانه می تواند شروع درستی به جوجه ها بدهد. جوجه یک روزه پتانسیل تبدیل شدن به مرغ گوشتی یا مرغ تخمگذار با توجه به تطبیق پذیری با شرایط صحیح پرورشی را دارد. البته کیفیت جوجه های یکروزه برای مشاغل مرغداری بسیار مهم است.

فروش جوجه مرغ بومی یک روزه

فروش جوجه مرغ بومی یک روزه به‌صورت عمده از حداقل سفارش ۱۰۰۰ قطعه به بالا انجام می‌شود. بسته‌بندی این سن از جوجه با کارتن‌های مقوایی که در آن ۱۰۰ عدد ظرفیت دارد و ارتفاع آن بالاتر از نوک جوجه است صورت می‌گیرد. پرورش جوجه بومی در حال تبدیل‌شدن به یک تجارت کشاورزی بسیار محبوب است. این به این دلیل است که مردم به‌تدریج متوجه می‌شوند که این‌یک سرمایه‌گذاری تجاری قابل‌دوام است که می‌تواند پول زیادی برای آن‌ها به ارمغان بیاورد، مشروط بر اینکه پرندگان و تخم‌مرغ‌ها به قیمت مناسب فروخته شوند. اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این تجارت هستید، در ادامه برخی از بهترین ایده‌های پرورش درست وجود دارد که می‌توانید برای فروش باکیفیت و سریع پرندگان و تخم‌مرغ از آن‌ها استفاده کنید.

جوجه مرغ بومی یک روزه

جوجه مرغ بومی یک روزه پرندگانی مقاوم هستند که می‌توانند در شرایط سخت زنده بمانند آن‌ها خودکفا هستند، یعنی می‌توانند احتیاجات روزمره خود را برطرف کنند و محل لانه خود را افزایش دهند و در برابر برخی بیماری‌ها و انگل‌ها مصون هستند. روزهای ابتدایی زندگی به دلیل دریافت واکسیناسیون نرخ رشد پایینی دارند. تخم‌مرغ متوسط و گوشت نسبتاً کمی تولید می‌کنند که مردم آن‌ها را بیشتر برای مصرف تخم‌مرغ و گوشت ارگانیک فاقد مواد شیمیایی نگه‌داری می‌کنند.

انگل‌های خارجی که بر جوجه بومی تأثیر می‌گذارند عبارت‌اند از: شپش بدن طیور، کک چسبیده، شپش طیور، کنه، کنه پر و کنه ساق پا که کنترل این انگل‌ها را می‌توان با استفاده از حشره‌کش‌های تجاری، مصنوعی یا گیاهی انجام داد. فرآورده‌های گیاهی برای مرغ محلی ارزان‌تر هستند، اما هنوز تحقیقات زیادی در این زمینه برای تعیین دوز مناسب موردنیاز است. واکسیناسیون پرندگان به‌ویژه در برابر بیماری نیوکاسل از امورات واجب پرورش جوجه بومی یک‌ماهه است. اولین واکسیناسیون را در ابتدای فصول خشک هدف بگیرید، پس از یک ماه و پس‌ازآن هر چهار ماه یک‌بار تکرار کنید.

قیمت جوجه بومی یک روزه

قیمت جوجه مرغ بومی یک روزه به دلیل نداشتن صنف دولتی تعیین‌کننده به دست مرغ مادرداران، تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه، تقاضای بازار و صادرات مشخص می‌گردد که معمولاً در فصول گرم قیمت به نسبت کمتری در فصول سرد دارد البته این شرایط همیشه پابرجا نیست و قابل‌تغییر است و این شرایط بسته به دلایل بالا تعیین می‌شود. فروش جوجه مرغ بومی یک‌روزه در چنین شرایطی، بازار ثابتی نخواهد داشت و مرغداران باید بدانند که میزان جوجه ریزی آن‌ها می‌تواند در شرایط تأثیر به سزایی داشته باشد بنابراین درست‌ترین تصمیم را اتخاذ نمایند.

استرس مرغ مادر و به دنیا آوردن جوجه های ماده

فروش مرغ بومی

فروش مرغ بومی در سن بالغ و تخم‌گذار از حداقل سفارش ۲۰۰ عدد شروع می‌شود که برای مرغداری‌های کوچک با سودرسانی کم قابل‌قبول است؛ اما مرغداران باید بدانند که لازمه سود قابل‌توجه جوجه ریزی با ابعاد بالای ۵۰۰ قطعه است. پرورش مرغ بومی در بهترین حالت یک سرمایه‌گذاری کشاورزی در مقیاس کوچک است. شما می‌توانید جوجه‌های بالغ را به همان روشی که جوجه‌ها را می‌فروشید به بازار عرضه کنید. اگرچه گاهی اوقات خروس‌ها با کمبود مشتری و تقاضاکننده مواجه می‌شوند، اما مرغ‌ها در بیشتر مواقع تقاضای زیادی دارند. مزارع بزرگ معمولاً پولت‌ها یا مرغ‌های بالغ را انتخاب می‌کنند به دلیل سهولت در پرورش و نگهداری آن‌ها را به جوجه‌ها ترجیح می‌دهند.

پرورش جوجه مرغ بومی

پرورش جوجه مرغ بومی به دلیل سازگاری با مناطق گرمسیری و مقاومت در برابر بیماری‌ها شناخته‌شده‌اند، درحالی‌که رنگ پرهای آن‌ها به محافظت از خود در برابر شکارچیان کمک می‌کند. اولویت اول مرغداری امروزی نه‌تنها داشتن پرندگانی است که فقط تخم‌های بیشتری می‌گذارند، بلکه پرندگانی است که با اندازه بهینه تخم‌گذاری می‌کنند و به وزن بدن بالا جهت کشتار می‌رسند. فروش جوجه مرغ بومی یک روزه بارنگ پرهای نزدیک به قهوه‌ای، سفید و رنگارنگ کار را بسیار آسان می‌کند؛ بنابراین تولیدکنندگان از بین نژادهای گوشتی، تخم‌گذار، گوشتی – تخم‌گذار حق انتخاب نژادی دومنظوره را دارند. بررسی حال حاضر برای مستندسازی اهمیت مرغ بومی برای اقتصاد و ارتقا بهبود آن با توجه به عملکرد در دست انجام است.

کشاورزان می‌توانند با استفاده از سبزی‌های خوراکی فراوان موجود در منطقه خود، خوراک طیور خود را متفاوت‌تر مخلوط کنند بدین منظور که در کناره وعده اصلی تشکیل‌شده از مواد مغذی و پروتئینی این محصولات به‌عنوان خوراک کمک غذایی در جیره جوجه بومی گنجانده شود در این روش هم از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود هم فیبر به‌اندازه کافی به جوجه می‌رسد و گوشت نهایی جهت کشتار تردتر و تخم‌مرغ تولیدشده باکیفیت بالاتری به بازار عرضه می‌گردد. در ضمن فقط سبزی‌های سبز خوش‌طعم باید به پرندگان داده شود از دادن سبزی‌های خوراکی سمی خودداری کنید.

سه نوع اصلی از شیوه‌های مدیریت پرورش جوجه مرغ بومی وجود دارد که می‌توانید بدون سرمایه‌گذاری قابل‌توجه از آن‌ها استفاده کنید. هرکدام از این دستگاه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین مهم است که یکی را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و منابع شما باشد این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:

  • سیستم سنتی آزاد
  • سیستم نیمه‌صنعتی
پرورش جوجه مرغ بومی

سیستم سنتی آزاد

در این سیستم به جوجه‌ها اجازه داده می‌شود که آزادانه پرسه بزنند و به دنبال غذا بگردند. آن‌ها معمولاً در گله‌های کوچک ۱۰۰-۵۰۰ عددی نگهداری می‌شوند و به آن‌ها اجازه داده می‌شود که در درختان یا روی فضای بلندتر از سطح زمین بخوابند. این سیستم کم‌هزینه و مدیریت آن ساده است، اما محافظت از جوجه‌ها در برابر شکارچیان می‌تواند دشوار باشد. علاوه بر این، کیفیت تخم‌مرغ و گوشت اغلب پایین‌تر از مرغ‌هایی است که در سیستم‌های فشرده‌تر پرورش داده می‌شوند. فروش جوجه مرغ بومی یک روزه پرورش‌یافته در چنین دستگاهی کار به چندان آسانی به نظر نمی‌رسد اما برای پخش بین روستاها کاملاً مناسب هستند.

 سیستم نیمه‌صنعتی

در این سیستم جوجه‌ها در یک منطقه یا محوطه بزرگی که با حصار سیمی احاطه‌شده است نگهداری می‌شوند. محیط معمولاً با مخلوطی از خاک، ماسه، خرده‌های چوب یا مواد دیگر پر می‌شود که می‌تواند به‌عنوان بستری برای خراشیدن و نوک زدن استفاده شود. جوجه‌ها در این سیستم معمولاً تا حدودی به مناطق بیرونی دسترسی دارند، اما به‌طورکلی مجاز به پرسه زدن آزاد نیستند. این سیستم گران‌تر از سیستم سنتی آزاد است، اما مدیریت آن آسان‌تر است و محافظت بهتری در برابر شکارچیان ایجاد می‌کند. همچنین تخم‌مرغ و گوشت باکیفیت بالاتر تولید می‌کند.

خرید جوجه مرغ بومی یک روزه

خرید جوجه مرغ بومی یک روزه از تعداد خورد تا تعداد عمده در سراسر ایران انجام می‌شود. مرغداران با توجه به ویژگی‌های عالی این نژاد سفارش خرید خود را از طریق تماس با کارشناسان فروش ما انجام می‌دهند. مرکز فروش جوجه مرغ بومی یک روزه در کشور ما شهر ورامین است که قلب پخش جوجه یک‌روزه به سراسر ایران است. تخم این جوجه‌ها از گلپایگان و خود شهر ورامین وارد دستگاهای جوجه‌کشی واقع در این شهر شده و برای دورترین و نزدیک‌ترین مرغداری ارسال می‌شود.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

فیلم انواع جوجه مرغ بومی

محصولات مرتبط

*
*

چهارده − چهار =