آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

آشنایی با مرغ لوهمن

آشنایی با مرغ لوهمن

 

آشنایی با مرغ لوهمن

 

 

مرغ لوهمن را میتوان یکی از بهترین نمونه از نژادهای مرغ بومی وارداتی دانست. لوهمن را معمولا برای اولین بار آلمانی ها پرورش داده اند و سپس از آلمانها این نژاد به کشورهای بسیار مختلفی عرضه شده است. لوهمن از جمله مرغ هایی بوده که دارای ویژگی های بسیار زیادی میباشد ، همین امر باعث محبوبیت بیش از حد این نژاد در بین عموم افراد و همچنین پرورش دهندگان مرغ محلی شده است.

آشنایی با مرغ لوهمن

مرغ لوهمن را بدون شک میتوان یکی از نژادهای پر تولید موجود در داخل کشور دانست. از این رو معمولا افرادی که قصد پرورش مرغ محلی گوشتی را دارند ، این نژاد را انتخاب نمیکنند .نژاد لوهمن معمولا دارای فیزیک مناسب تری نسبت به سایر نژادهای پر تولید از جمله لگهورن میباشند. این موضوع باعث شده تا گوشت نژاد لوهمن نیز دارای طرفداران بسیار زیادی بشود.

 

آشنایی با مرغ لوهمن

 

انواع مرغ لوهمن

مرغ لوهمن سفید LSL

را میتوان یکی از معروف ترین نژادهای مرغ لوهمن دانست. این نوع از مرغ ها دارای پرهای سفید و بسیار زیبایی میباشند. معمولاعلاوه بر تخمگذاری، برای زیبایی خاصی که داشته مورد توجه افراد مختلف قرار میگیرند. تخم مرغ این نژاد ها به رنگ سفید میباشد. بدین ترتیب تخم مرغ های لوهمن سفید به سادگی از تخم مرغ سایر نژادهای لوهمن قابل تشخیص میباشد. لوهمن سفید هم در وزن گیری و هم در تخمگذاری موفق عمل میکند.

آشنایی با مرغ لوهمن

مرغ لوهمن قهوه ای 

یکی از رایج ترین نژادهای لوهمن به شمار میرود. لوهمن قهوه ای یا لوهمن براون دارای قابلیت تخمگذاری بسیار مناسبی بوده ، این در حالی است که رشد فیزیکی آنها نیز بسیار مناسب میباشد. لوهمن قهوه ای در سال این توانایی را دارد که حدود ۳۰۰ عدد تخم مرغ تولید نماید. این در حالی است که بهترین شرایط ممکن برای پرورش این نژاد فراهم شود. لوهمن قهوه ای بسیار خوش خوراک میباشد. از این رو برای پرورش این نژادها میباست در روز ۱۱۰ الی ۱۲۰ گرم دانه تهیه شود. دانه های ترکیبی مرغ تخمگذار بهترین تغذیه برای لوهمن قهوه ای به شمار میروند.

 

آشنایی با مرغ لوهمن

 

مزایای پرورش انواع مرغ لوهمن

پرورش لوهمن دارای مزایای بسیار زیادی بوده، زیرا این نژادها بسیار پر تولید بوده و وزن گیری آنا نیسز بسیار مناسب میباشد. از این رو هم میتوان از گوشت آنها استفاده کرد و هم به عنوان مرغ تخمگذار میتوان آنها را پرورش داد. یکی از اصلی ترین مزایای پرورش مرغ لوهمن عدم حساسیت آنها به شرایط جوی مختلف میباشد. بدین ترتیب در هر نقطه از کشور با هر شرایط آب و هوایی میتوان نژاد لوهمن را پرورش داد.

آشنایی با مرغ لوهمن

از دیگر مزایای پرورش مرغ لوهمن میتوان به نرخ تبدیل بسیار مناسب آنها اشاره کرد. مرغ لوهمن معمولا وزن گیری بسیار مناسبی بر اساس مقدار دانه مصرفی دارد. از طرفی تخمگذاری آنها بر اساس میزان دانه ای که مصرف میکنند بسیار مناسب میباشد. این موضوع باعث شده تا بتوان از پرورش انواع نژادهای لوهمنبه صرف اقتصادی بسیار مناسبی رسید . زیرا با پرورش انواع نژادهای لوهمن ، دانه های مصرفی هدر نمیروند و از آنها برای وزن گیری و یا تولید تخم مرغ استفاده میشود. درهر دو صورت از نظر اقتصادی برای پرورش دهندگان طیور میتواند مناسب و کاربردی باشد.

 

 

 

برای دریافت هرگونه مشاوره و استعلام محصولات و همچنین تهیه دان با کیفیت مرغ لوهمن با کارشناسان ما در شرکت آریا منتخب تماس حاصل فرمایید. پاسخگویی همه روزه

————————————————————

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

کارشناس فروش/۰۳۱۳۴۴۱۹۸۷۹

———————————————————

با مدیریت جناب آقای اسماعیل عباسی

*
*

12 + 5 =