آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

شرایط سالن برای ورود جوجه مرغ بومی

شرایط سالن برای ورود جوجه مرغ بومی

شرایط سالن برای ورود جوجه مرغ بومی فضا(تراکم پرندگان در واحد سطح)، تهویه، نور و محافظت (در برابر آب و هوا و شکارچیان) می‌باشد. این موارد مهمترین اصل اساسی در اسکان است، زیرا فضای موجود، تعداد و نوع مرغ قابل نگهداری را تعیین می کند.

گروه های مرغ در تراکم سه تا چهار پرنده در هر متر مربع راحت هستند. اگر فضای بیشتری نیاز باشد، تنوع بیشتری از رفتار را می توان بیان کرد. فضای کمتر باعث ایجاد رفتارهای اجتماعی پر استرس، آسیب پذیری و بیماری می‌شود و پرندگان ضعیف‌تر را از خوراک یا فضا محروم می‌کند. پرندگان منفرد نسبت به تراکم ۲۲ پرنده در متر مربع (۰٫۵ فوت مربع / پرنده) که در حال حاضر در قفس‌های تخمگذار تجاری استفاده می‌شود، به فضای بیشتری برای رفتار عادی نیاز دارند. الزامات اساسی برای نگهداری طیور عبارتند از:

 

شرایط تهویه سالن برای ورود جوجه مرغ بومی

تهویه یک عامل مهم در مسکن است. ساختمانی با طرف‌های باز ایده آل است، در غیر این صورت تهویه متقاطع در سطح پرنده باید به شکل ورودی های سطح کف، در جهتی باز شود تا باد غالب در عرض ساختمان بوزد. توده هوا بین دیوارهای جانبی یک مرغداری، حتی در یک ساختمان با طرف باز در برابر جابجایی مقاومت می کند. هر چه ساختمان عریض تر باشد، مقاومت آن در برابر حرکت هوا بیشتر می شود. ساختمان هایی با عرض بیش از ۸ متر (۲۶ فوت) به دلیل این ویژگی ذاتی هوا برای مقاومت در برابر حرکت، مشکل بسیار بزرگتری دارند. توصیه می شود ساختمانهایی که برای تهویه هوا متکی به جریان هوای طبیعی هستند نباید بیش از ۸ متر عرض داشته باشند.

 

شرایط نور سالن برای ورود جوجه مرغ بومی

یک سالن با نور کافی ضروری است. یک سالن تاریک منجر به پرندگان بی حال، غیرفعال و غیرمولد می شود. نور برای تغذیه مهم است، زیرا طیور غذا را با دید تشخیص می دهد. این امر به ویژه برای جوجه های یک روزه که به شدت مدیریت می شوند، در هفته اول زندگی خود به نور بسیار روشن ۲۴ ساعته نیاز دارند، مهم است.

نور نیز عامل مهمی در بلوغ جنسی است. افزایش نسبت نور در روز، همانطور که به طور طبیعی از اواسط زمستان تا اواسط تابستان اتفاق می‌افتد، بلوغ جنسی را در پولکهای در حال رشد تسریع می کند و آنها را زودتر تخمگذاری می‌کند. اگر مرغ ها قبلا تخمگذار هستند، افزایش نسبت نور باعث افزایش تولید تخم می‌شود. اثر معکوس نیز صادق است: با کاهش نسبت نور روز (همانطور که به طور طبیعی از اواسط تابستان تا اواسط زمستان اتفاق می‌افتد)، بلوغ جنسی در جوجه‌های در حال رشد کند می‌شود و تولید تخم در مرغ‌های تخم‌گذار کاهش می‌یابد. این اثرات تا حدی به سمت استوا کاهش می‌یابد، زیرا تفاوت در نسبت نور روز یک روز کمتر و کمتر تغییر می‌کند.

شرایط نور سالن برای ورود جوجه مرغ بومی

شرایط حفاظت از سالن برای ورود جوجه مرغ بومی

عوامل زیادی بر نوع و انتخاب مکان برای محافظت از طیور در برابر تأثیرات آب و هوا و شکارچیان تأثیر می‌گذارد. اینها شامل آب و هوای محلی، فضای موجود، اندازه گله و سیستم مدیریت است. در سیستم‌های گسترده، پرندگان باید از بیماریها و شکارچیان محافظت شوند. حصار سنتی حیوانات بزرگ با استفاده از گیاهان زنده محافظت کافی در برابر شکارچیانی مانند مارها، بادبادک ها، موش ها و سایر حیوانات موذی نیست.

موش ها، مانگوس ها و مارها تنها زمانی مشکل ساز هستند که پرندگان کوچک باشند. موش‌ها اغلب از کف زمین بالا می‌آیند، و اولین نشانه‌های حمله موش‌ها ممکن است جوجه‌های آرامی باشد که زیر بخاری یا گوشه‌ای جمع شده‌اند، یا جوجه‌های مرده با خراش‌های خونی کوچک گردن. مارها اگر بتوانند وارد سالن پرورشی شوند جوجه ها را می‌کشند. یک قلاب ماهی سه گانه در پرنده مرده را می توان به عنوان طعمه رها کرد: مار در حالی که پرنده را می بلعد قلاب‌ها را می بلعد و در نهایت می‌میرد. سوراخ‌های اطراف درها و پنجره‌هایی که موش‌ها و مارها از آن‌ها می‌توانند وارد شوند باید بسته شوند.

 

شرایط سالن ثابت یا متحرک برای ورود جوجه مرغ بومی

شرایط سالن ثابت یا متحرک برای ورود جوجه مرغ بومی به این صورت می‌باشد که سالن مرغداری جادار، تمیز و مطبوع و تحت سیستم‌های برد آزاد تهیه شود. خانه ها ممکن است ثابت یا متحرک باشند. اگر فضا اجازه می‌دهد، ممکن است یک خانه سیار مناسب باشد و برای افزایش تولید تخم، چین‌های متحرک یا واحدهای مزرعه‌ای برای پرندگان تخم‌گذار فراهم شود. این واحدهای متحرک می توانند در محدوده بچرخند. اگرچه مسکن ارزان‌تر است و نیاز کمتری به جیره‌های متعادل وجود دارد ولی پرندگان در معرض نور خورشید و مستعد آلودگی به انگل هستند.

شرایط سالن ثابت یا متحرک برای ورود جوجه مرغ بومی

نحوه خرید و فروش جوجه

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر راجع به شرایط سالن برای ورود جوجه مرغ بومی به سایت شرکت آریا منتخب پارسیان مراجعه نمایید و مقالات گسترده‌ای را در این زمینه داشته باشید. و اما درباره نحوه خرید و فروش و قیمت جوجه شما می‌توانید هر روز و در هر ساعت از شبانه روز با کارشناسان ما از طریق واتساپ،تماس و … با شماره های زیر در ارتباط باشید و سوالات خود را در این موضوع بپرسید و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

شماره های تماس: شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

 

*
*

هشت + چهار =