آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

بایدها و نبایدهای تغذیه و برنامه غذایی جوجه گوشتی

بایدها و نبایدهای تغذیه و برنامه غذایی جوجه گوشتی

بایدها و نبایدهای تغذیه و برنامه غذایی جوجه گوشتی

رعایت تغذیه صحیح و برنامه غذایی مناسب برای جوجه‌های گوشتی، عاملی مهم در پرورش گله‌هایی سالم و قوی است. هرچند که عوامل مثل محیط نگهداری کنترل شده و مراقبت‌های دامپزشکی، نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند، اما نکته قابل توجه این است که جوجه‌های گوشتی دارای رژیم‌های غذایی تخصصی هستند که باید به آن‌ها توسط متخصصان تغذیه دام تجویز شوند. بنابراین، رعایت برنامه غذایی مناسب و تامین مواد مغذی در زمان مناسب برای جوجه‌های گوشتی بسیار حائز اهمیت است و مرغداران با همکاری متخصصان تغذیه دام و کارشناسان مستقل سعی در ایجاد رژیم غذایی سالم برای گله‌های خود دارند. برای این منظور، در مراحل اولیه زندگی، جوجه‌های یکروزه غذای اضافی دریافت می‌کنند تا از شروع سالم خود اطمینان حاصل شود. همچنین، تمام جوجه‌های گوشتی در طول ۲۴ ساعت به آب و غذا دسترسی دارند.

مطالعه کنید: فروش جوجه گوشتی

احتمالا شما شگفت زده شوید که چه غذایی برای جوجه‌های گوشتی مناسب است

با توجه به توصیه‌های متخصصان تغذیه طیور، غذای مرغ گوشتی اصلی ترکیبی از کنجاله ذرت و سویا است. ذرت، عنصر اصلی در بیشتر رژیم‌های غذایی مرغ، دو سوم غذای مرغ را تشکیل می‌دهد. هیچ یک از خوراک مورد استفاده در گله‌های جوجه‌های گوشتی حاوی هیچ گونه هورمون یا استروئید اضافی نیست و مقررات فدرال حداقل از دهه ۱۹۵۰ استفاده از چنین فرآیندهایی را ممنوع کرده است.

برای جوجه‌های گوشتی، اهمیت تغذیه در مراحل اولیه زندگی بسیار زیاد است و برای اطمینان از شروع سالم، جوجه‌های یکروزه غذای اضافی دریافت می‌کنند. جیره‌های جوجه گوشتی باید به درستی فرموله، تولید و تغذیه شوند تا از همه نشانه‌های کمبود تغذیه‌ای جلوگیری شود و سلامت و نگهداری و رشد طبیعی را ارتقا دهند. نه تنها غذای مرغ و مصرف آب توسط پرورش دهنده نظارت می‌شود، بلکه تمام ایستگاه‌های تغذیه و آشامیدن با ارتفاع مناسب تنظیم می‌شوند تا در تمام مراحل زندگی به راحتی در دسترس باشند.

نکاتی در مورد درباره مصرف غذای جوجه‌های گوشتی

آموزش مصرف خوراک جوجه‌های گوشتی

اگر به دنبال راهنمایی برای مصرف غذای جوجه‌های گوشتی هستید، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، تأثیر عوامل مختلف بر میزان خوراک و برنامه غذایی آنهاست. برای مثال، نوع پرنده و سن آن مهم هستند. برای اطمینان از سلامت جوجه‌های گوشتی و دست یافتن به اندازه مطلوب، تأمین مقدار مناسب خوراک در روز بسیار ضروری است. این کار به شما کمک می‌کند تا محصولات با کیفیتی تولید کنید که به مصرف کنندگان ارائه دهید. جوجه‌های گوشتی با ضریب تبدیل غذایی بالا و سرعت رشد سریع خود شناخته شده‌اند.

مقدار خوراک مورد نیاز جوجه‌های گوشتی برای هر سن، متفاوت است. برای اطمینان از تغذیه بهینه جوجه‌های گوشتی، می‌توانید از غذای ارگانیک استفاده کنید.

 

اهمیت آب در پرورش جوجه‌های گوشتی

اهمیت آب در پرورش جوجه های گوشتی

برای پرورش جوجه‌های گوشتی، اطمینان از داشتن مقدار کافی آب تمیز و شیرین بسیار ضروری است. بدون هیدراتاسیون کافی، مرغ گوشتی قادر به هضم غذا نیست. بنابراین، هنگام پرورش جوجه‌های گوشتی، حتماً باید به تأمین مقدار کافی آب توجه داشته باشید. معمولاً در دوران اولیه پرورش، جوجه‌های گوشتی بیشترین نیاز به آب دارند. برای اینکه جوجه‌های گوشتی به میزان کافی آب مصرف کنند، می‌توانید آب را در ظرف‌هایی با قطر کم و عمق کافی قرار دهید تا جوجه‌ها به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. همچنین، باید از تمیزی آب اطمینان حاصل کرد و آب را به صورت منظم تعویض کنید.

تأثیر نوع غذا بر کیفیت گوشت جوجه‌های گوشتی

مصرف غذای مناسب برای جوجه‌های گوشتی نه تنها به سلامت آنها بلکه به کیفیت گوشت تولیدی آنها نیز تأثیر می‌گذارد. جوجه‌های گوشتی با مصرف غذای ارگانیک و طبیعی، گوشت با کیفیت و با ارزش غذایی بالاتری تولید می‌کنند. برعکس، مصرف غذای شیمیایی و مصنوعی می‌تواند به کاهش کیفیت گوشت و همچنین سلامت جوجه‌ها منجر شود. برای اینکه گوشت تولیدی شما با کیفیت بالا باشد، بهتر است از غذای ارگانیک و طبیعی استفاده کنید و در صورت امکان، از محصولات محلی و فصلی استفاده کنید.

مطالعه کنید: خرید جوجه گوشتی

نکاتی درباره پرورش جوجه‌های گوشتی

– میزان خوراک جوجه‌های گوشتی برای هر سنی متفاوت است و باید مطابق با برنامه غذایی مشخص، غذا داده شود.
– تأمین مقدار کافی آب تمیز و شیرین
– مراقبت از سلامت جوجه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است در هنگام خرید جوجه‌ها، به سلامت آن‌ها توجه کنید و فقط از مراکز معتبر خرید کنید.
– بهتر است جوجه‌های گوشتی را در محیط‌های پاک و خشک و بدون میزان بالایی گرد و غبار نگهداری کنید.
– برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف در جوجه‌های گوشتی، باید به نظافت محیط، تغذیه مناسب و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به پرورش جوجه‌های گوشتی توجه کنید.
– در صورت بروز هرگونه علائم بیماری در جوجه‌ها، بهتر است با کمک متخصصان دامپزشکی درمان صورت گیرد.
– پرورش جوجه‌های گوشتی به دلیل نیاز به دقت و توجه و همچنین استفاده از تجهیزات و تسهیلات مختلف، هزینه‌بر است و باید قبل از شروع به فعالیت، برای محاسبه هزینه‌ها و سودآوری آن دقیقاً برنامه‌ریزی شود.

پنج نکته برای بهبود تغذیه جوجه گوشتی

پنج نکته برای بهبود تغذیه جوجه گوشتی

۱٫ استفاده از خوراک با کیفیت: استفاده از خوراک با کیفیت بالا می‌تواند بهبود قابل توجهی در تغذیه جوجه‌های گوشتی ایجاد کند. خوراک با کیفیت، مواد مغذی لازم برای رشد سریع جوجه‌ها را فراهم می‌کند و به دلیل حضور آنزیم‌ها و برخی مواد مفید دیگر مانند پروبیوتیک‌ها، می‌تواند هضم و جذب مواد مغذی توسط جوجه‌ها را بهبود بخشد.

۲٫ مدیریت درست خوراک: برای بهبود تغذیه جوجه‌های گوشتی، باید به مدیریت درست خوراک توجه شود. باید مطمئن شوید که جوجه‌ها به میزان کافی خوراک می‌خورند و خوراک موجود در پروانه ها به روز رسانی می‌شود. همچنین، باید مطمئن شوید که مقدار خوراک درست برای هر سنی از جوجه‌ها را تعیین کرده‌اید.

۳٫ تامین آب کافی: تامین میزان کافی آب برای جوجه‌های گوشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. آب، در تمامی فرآیندهای فیزیولوژیکی جوجه‌ها مورد نیاز است و در صورت عدم تامین آب کافی، ممکن است عملکرد جوجه‌ها کاهش یابد. بنابراین، باید از تامین میزان کافی آب در تمامی زمان‌ها و در هر سنی از جوجه‌ها اطمینان حاصل کرد.

۴٫ ایجاد شرایط بهداشتی مناسب: جوجه‌های گوشتی باید در شرایط بهداشتی مناسبی نگهداری شوند تا بهترین بهره‌وری از خوراک را داشته باشند. ایجاد شرایط بهداشتی مناسب، شامل تمیزی و ضدعفونی کردن پروانه‌ها، تهویه مناسب و حفظ سلامتی جوجه‌ها است.

۵٫ استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای: استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای می‌تواند بهبود قابل توجهی در تغذیه جوجه‌های گوشتی ایجاد کند. مکمل‌های تغذیه‌ای مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروبیوتیک‌ها و پرهیزون‌ها می‌توانند بهبود قابل توجهی در رشد و بهره‌وری جوجه‌ها ایجاد کنند. استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای باید با توجه به نیازهای جوجه‌ها و در راستای تحقق اهداف تغذیه‌ای صورت گیرد.

 

قیمت و نحوه خرید خوراک های جوجه گوشتی

ارائه خوراک با کیفیت بالا و مدیریت درست غذای جوجه‌های گوشتی، برای بهبود رشد و عملکرد آن‌ها اهمیت بالایی دارد. همچنین، تامین آب کافی و ایجاد شرایط بهداشتی مناسب نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما در شرکت آریا منتخب پارسیان خوراک با کیفیت بالا و طبیعی برای جوجه‌های گوشتی ارائه می‌دهیم و برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

*
*

14 − دوازده =