آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش بوقلمون صنعتی بیوتی

فروش بوقلمون صنعتی بیوتی

فروش بوقلمون صنعتی بیوتی

امروزه گوشت بوقلمون در سبد خرید بسیاری از افراد آگاه به سلامت قرار گرفته است. طعم عالی، پروتئین بالا و قیمت پایین از جمله عواملی است که باعث محبوبیت این گوشت مغذی شده است. در سال های اخیر جوجه یک روزه از کشورهای اروپایی به کشورمان وارد می شد؛ اما ایران برای مدتی واردات آن را ممنوع کرده و فقط برای تخم مرغ هایی مجوز می دهد که حاوی نطفه باشد.

افزایش تقاضا برای گوشت بوقلمون باعث شده است که بسیاری از مردم به فکر پرورش جوجه بوقلمون برای تامین نیازهای غذایی مردم و در عین حال درآمدزایی برای خود بیفتند.

اگر قصد دارید قدمی در جهت پرورش جوجه بردارید. به یاد داشته باشید که علاقه، پشتکار، منابع و سرمایه برای موفقیت در این کسب‌وکار ضروری هستند، اما کافی نیستند. کسب دانش و اطلاعات لازم در مورد این حرفه شما را از بسیاری از مشکلات و غرامت های مالی باز می دارد و به موفقیت شما در کار کمک می کند.

نگهداری از جوجه بوقلمون ها در روزهای اولیه پس از تولد

در هفته اول تمامی امکانات و شرایط نگهداری بوقلمون آماده است. آنها در جعبه های مقوایی مخصوص عرضه می شوند و باید در زیر مادر مصنوعی در حاشیه داخلی دیوار مقوایی قرار گیرند. این عمل با دقت انجام می شود و زمان کافی باید برای آن گذاشت. جوجه ها با دو دست حرکت داده می شوند و نباید بلافاصله زیر دستگاه انداخت. در این زمان توصیه می شود جوجه ها را بشمارید و تعداد تلفات را ثبت کنید. در هفته اول دمای قسمت محیطی مادر مصنوعی باید به ۳۲ تا ۳۳ درجه محدود شود و دمای محیط در چند نوبت در روز مخصوصاً در هفته بارداری در حد ۲۰ درجه کنترل شود.

یکی از مهم ترین نکات در پرورش بوقلمون توجه دقیق به وضعیت جوجه ها در روزهای اول پس از تولد است. هر جوجه پرنده ویژگی های خاص خود را دارد. به نظر می رسد بوقلمون ها به اندازه کافی باهوش نیستند، برخی از جوجه ها غذا و آب پیدا نمی کنند. برخی از جوجه ها نمی توانند گرمای مادر را درک کنند و از او دور می شوند. بنابراین، پرورش دهندگان باید در روز اول انتقال جوجه ها از جوجه کشی به انکوباتور بسیار مراقب باشند. این نمونه پرندگان که گفتیم باید شناسایی و به آن ها کمک شود در غیر این صورت از دست خواهند رفت.

 

راهکارهای جلوگیری از تلفات جوجه بوقلمون ها

 

 

راهکارهای جلوگیری از تلفات جوجه بوقلمون ها

۱- برای جلوگیری از پخش شدن و خروج جوجه ها از دستگاه مادر مصنوعی حتما از محافظ استفاده کنید.

۲- آبخوری و دانخوری کافی در وسط و اطراف قرار دهید.

۳- با کمک لامپ های کوچکی محل تغذیه و آب را برای جوجه ها روشن نگه دارید.

۴- تکه های کوچکی از چیزهای براق مانند دانه های تسبیح قرمز، زرد و سبز را روی خوراک بوقلمون بریزید (اینها باید به اندازه ای بزرگ باشند که جوجه ها آنها را قورت ندهند )

۵- روز اول مقداری دان در بیرون و اطراف دانخوری بریزید.

۶- اگر جوجه ای را دیدید که در حالت ثابت ایستاده و جیک جیک می کند، آن را زیر دستگاه مصنوعی بگذارید و در مسیر آبیاری یا تغذیه هدایت کنید.

۷- اگر دیدید بوقلمون شما با چشمان بسته در یک جا ایستاده و با صدای بلند فریاد می زند سعی کنید به زور هم که شده به او آب بدهید. سپس با یک ماژیک پشت آن را علامت بزنید و در ساعات معین به او سر بزنید تا وقتی که حالش خوب شود.

۸- جوجه ها اگر حرارت و گرمای کافی را حس نکنند به سمت هم می روند و دیگر غذا نمی خورند. به گرمای مناسب جوجه ها توجه ویژه ای داشته باشید.

پرورش دهنده بوقلمون با کسب تجربه و مشاهده شرایط جوجه ها با یک نگاه ساده متوجه می شود که دمای داخل سالن آن ها برای پرندگان مناسب است یا نه؟

اگر جوجه ها در زیر و بین سیستم مولدین جمع شوند، این رفتار نشانه سرما است. زمانی که از مرکز دستگاه و در لبه بیرونی قرار دارند. این نشان دهنده گرم شدن بیش از حد است. هنگامی که جوجه ها به طور مساوی در زیر و اطراف دستگاه توزیع می شوند، این نشان دهنده محیط و دمای مناسب است.

در روزهای اول تکه های بزرگ مقوا یا کاغذ تمیز را روی تخت نزدیک دستگاه مادر می گذارند و مقداری دان روی آن می پاشند تا با هم سازگار شوند. به ازای هر ۱۰۰ قطعه جوجه بوقلمون، دو دانخوری و آب خوری به طول یک متر به طور مساوی در هر طرف سالن قرار می گیرد. در ورودی محوطه پرورش باید ظرف مناسبی با محلول ضدعفونی کننده (ضد عفونی کننده) قرار داده شود تا از ورود میکروارگانیسم های بیماری زا جلوگیری شود.

در صورت تمایل مقالات را مطالعه کنید: فروش جوجه یک ماهه بوقلمون بوربون، فروش بوقلمون برنز محلی

غذای جوجه بوقلمون در سنین مختلف

تعجب آور است که بدانید جوجه های بوقلمون به دلیل عدم توانایی در خوردن و آشامیدن به تنهایی به پرندگان کم هوش معروف هستند. نیازهای تغذیه ای جوجه بوقلمون بر اساس رژیم غذایی، سن و نژاد متفاوت است، اما به طور کلی، نرها به غذای بیشتری نسبت به ماده ها نیاز دارند. تعداد وعده های غذایی بوقلمون ۲ بار در روز است که این تعداد بسته به شرایط پرنده ممکن است متفاوت باشد.

تغذیه جوجه ها باید یک روز پس از جوجه کشی با احتیاط شروع شود. بلغور جو دوسر، شیر، تخم‌مرغ آب پز و غذای سبز از اشتها آورترین و مناسب ترین پیش غذاها برای مرغ هستند.

بین ۷-۸ هفتگی یا در زمانی که بوقلمون شما چهارده تا پانزده هفتگی را طی می کند، مرتع بهترین منبع تغذیه برای او است. در طول یک ماه و نیم اول، جیره جوجه ها باید شامل مایعاتی مانند آب، و شیر بدون چربی و ۲۸ درصد پروتئین باشد. پس از این زمان ۲۱-۲۲ هفتگی؛ حداقل ۲۰ درصد پروتئین کافی است.

 

محل مناسب برای نگهداری بوقلمون صنعتی بیوتی

 

محل مناسب برای نگهداری بوقلمون صنعتی بیوتی

فراهم کردن مکان مناسب برای پرورش جوجه ها یکی از مهم ترین اصول برای بقا و پیشگیری از بیماری های جوجه بوقلمون ها است.

در روش بسترسازی برای جوجه ها باید از بستر کاغذی یا پارچه ای استفاده کرد تا زمانی که خوردن و آشامیدن را یاد بگیرند. برخی از مناطق نشیمن دارای کف مشبک یا حصار هستند. این کار با وجود اینکه بهداشتی است به دلیل هزینه زیاد و عدم راحتی برای پیاده روی بوقلمون چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد.

مهم ترین نکته برای پرورش جوجه بوقلمون شکل هندسی آنهاست که باید گرد باشد در غیر این صورت جوجه ها ممکن است در یک گوشه جمع شده و خفه شوند.

اگر می خواهید بوقلمون را به صورت حرفه ای پرورش دهید و از این کار درآمد قابل توجهی کسب کنید، باید اطلاعات کاملی از خصوصیات فیزیکی این پرنده، تغذیه، شرایط نگهداری و کار با دستگاه جوجه کشی کسب کنید. زیرا عدم مهارت شما می تواند منجر به مرگ بسیاری از پرندگان و خسارات مالی جبران ناپذیر شود. برای همین بهتر است از یک مرکز خرید طیور راهنمایی بگیرید.