آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه اردک یک ماهه

فروش جوجه اردک یکروزه، ده روزه، یک ماهه و پرواری با نژاد پکنی (به انگلیسی: Pekin) در شرکت آریا منتخب با بالاترین نرخ تبدیل در پرورش قابل عرضه می باشد.

اردک پکنی نوعی اردک درشت با پر سفید که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش اهلی شده است. اگرچه در محل منشأ آن شایعاتی وجود دارد ولی اکثرا موافقند که جایی در جنوب شرقی آسیا (کشور چین) بوده است. این پرندگان تخم‌های بزرگ‌تر و گوشت بیشتری نسبت به سایر نژادها تولید و به یکی از رایج ترین اردک ها در جهان تبدیل شده است. آنها خونسرد و کمی بداخلاق، اما به دلیل منحصر به فرد بودن پرنده در پرورش با سیستم ایمنی قوی و توانایی آنها برای زنده ماندن در شرایط سخت، آسان تر از پرورش سایر نژادهای اردک می باشند.

جوجه اردک

شرکت آریا منتخب پارسیان در فروش اردک های پکنی با عنوانین زیر سرآمد می باشد.

  1. جوجه اردک یکروزه، ده روزه، یک ماهه، دوماهه، پرواری

مزایای جوجه اردک

استاندارد و تجهیزات سالن پرورش جوجه اردک

  • برنامه نور و روشنایی
    در ۲۴ ساعت ابتدایی پرورش جوجه بومی، میزان و شدت نور بایستی زیاد باشد. درواقع بهتر است که روز اول به‌طور کامل روشنایی بدون خاموشی داده شود تا جوجه با محیط و فضای آبخوری و دان خوری آشنا شود. بهترین برنامه نوردهی برای جوجه های بومی ۲۳ ساعت روشنایی با ۱ ساعت خاموشی می باشد. طبق این جدول میتوانید برنامه نوری خود را تا پایان دوره تنظیم نمایید.
  • دما
    دما در ۲۴ ساعت اولیه ورود جوجه به داخل سالن بین ۳۲ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراداست و تا یک هفته در این رنج باقی می‌ماند. این دما به جوجه‌ها فرصت می‌دهد با خیال راحت آب و غذا بخورند؛ و هر هفته حدود ۳ درجه از دمای سالن را بایستی کم نمود به‌گونه‌ای که در هفته آخر پرورش (هفته ششم) به ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتی‌گراد برسد؛ زیرا با افزایش سن یا وزن مرغ تولید حرارت این پرنده هم بیشتر می‌شود لذا بایستی به‌موازات آن میزان دما را کاهش داد در غیر این صورت افزایش درجه حرارت محیط سبب کاهش مصرف غذا و درنتیجه کاهش رشد می‌گردد.
  • رطوبت
    منبع رطوبت سالن مرغداری شامل دو بخش است :
    ۱- رطوبت بستر
    ۲- رطوبت فضا.

    اگر میزان رطوبت سالن زیاد شود سبب تولید آمونیاک، ظهور بیماری کوکسیدیوز و رشد میکروارگانیزم هایی مانند باکتری و قارچ می‌شود و اگر هم میزان رطوبت کم باشد سبب افزایش گردوغبار، افزایش بیماری، افزایش هزینه‌های تهویه و… می‌شود. بهتر است که رطوبت بستر برای جوجه‌ها ۲۰ تا ۴۰ و برای مرغ‌های بالغ ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد. همچنین رطوبت فضای سالن در ابتدای دوره پرورش ۶۵ تا ۷۰ درصد و سپس با افزایش سن پرنده به ۵۰ تا ۶۰ درصد تقلیل یابد.

  • سیستم تهویه
    انجام تهویه و داشتن یک سیستم کارآمد در سالن مرغداری به دلایل زیر ضروری است:
    •  مرغ یک موجود زنده است و احتیاج به هوای تازه و اکسیژن دارد.
    • مدیریت و دفع رطوبت اضافی در سالن پرورش.
    • تحقق بخشیدن به مدیریت دما.
    • دفع گازهای سمی.

    اگر تهویه به‌درستی انجام نگیرد سبب فعالیت میکروارگانیزم ها بر روی بستر و درنتیجه تولید گازهای سمی می‌شود که مسمومیت تنفسی، کاهش تولید و ضعف مرغ‌ها را می‌تواند به همراه داشته باشد.

  • تراکم گله
    این موضوع تأثیر زیادی بر روی عملکرد پرنده دارد. کف سالن پرورش، ظرفیت تعدادی مرغ را دارد و عواملی همانند فصل پرورش، نوع سالن ازنظر بستر، نوع مرغ (گوشتی، تخم‌گذار و مادر)، شرایط محیطی، فضای آبخوری و دان خوری، وزن نهایی همگی بر میزان تراکم گله اثر دارند. در سیستم ایران به ازای هر ۱۰ تا ۱۳ قطعه جوجه گوشتی ۱ مترمربع فضا در نظر گرفته می‌شود اما اگر بر اساس وزن نهایی باشد معمولاً به ازای وزن ۲/۲ کیلوگرم ۱۵ قطعه و به ازای وزن ۵/۲ کیلوگرم ۱۳ قطعه جوجه گوشتی در هر مترمربع پرورش داده می‌شود.
  • بهداشت و واکسیناسیون
    واکسیناسیون در گله بایستی مطابق با به‌کارگیری یک برنامه جامع و مدون از سوی سازمان دامپزشکی باشد. مهم‌ترین بیماری‌هایی که طیور بومی را علیه آن‌ها واکسینه می‌کنند شامل برونشیت عفونی، نیوکاسل، گامبورو است. همچنین برای مصرف واکسیناسیون می‌توان از روش‌هایی همانند اسپری، قطره چشمی، آشامیدنی و تزریقی استفاده نمود.
جوجه-اردک-پکنی

فواید گوشت اردک

  1. پروتئین
    اردک منبع عالی پروتئین که حدود ۷۵ گرم گوشت پخته شده بیش از ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. مصرف روزانه پروتئین برای حفظ سلامت پوست، ماهیچه ها و خون شما ضروری می باشد. ‌
  2. ویتامین های گروه B
    اردک حاوی مقدار زیادی ویتامین B3 که نیاسین نیز نامیده می شود. ویتامین B به بسیاری از عملکردهای بدن شما مانند سیستم ایمنی، سیستم عصبی و عضلانی، عملکردهای شناختی و تولید هورمون کمک می کنند.
  3. آهن
    یک وعده گوشت اردک نیمی از آهن مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. آهن یک ماده معدنی ضروری که بدن شما برای ایجاد انرژی و رشد به آن نیاز و برای ساخت هموگلوبین ضروری می باشد. این پروتئین اکسیژن را در گلبول های قرمز حمل می کند.
  4. اسیدهای چرب امگا
    گوشت اردک منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ با زنجیره کوتاه و منبع خوبی از چربی های امگا ۶ است.مطالعات نشان می دهد که سیستم اردک ها امگا ۳ های زنجیره کوتاه (مانند اسیدهای ALA یا آلفا لینولنیک) را تبدیل کرده و آنها را به امگا ۳ با زنجیره بلند (مانند DHA یا دوکوزاهگزانوئیک اسید) تبدیل می کند. امگا ۳ با زنجیره بلند به پیشگیری از بیماری های مزمن از جمله انواع مختلف سرطان، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های روانی، پسوریازیس و آسم کمک کند.
  5. سلنیوم
    گوشت اردک منبع غنی سلنیوم می باشد. سلنیوم یک ماده معدنی مهم که می تواند علائم التهاب مزمن را کاهش و ایمنی در بدن تولید کند.
جوجه-اردک-یکروزه-پکنی

فیلم اردک

محصولات مرتبط