آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه بوقلمون هایبرید با نرخ رشد بالا در شرکت آریا منتخب محبوبیت ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

صنعت مدرن بوقلمون یک بوقلمون سفید هیبریدی ایجاد کرده است که بزرگتر و سریعتر از بوقلمون های اصیل یا وحشی رشد می کند. بوقلمون های هیبریدی مدرن آنقدر بزرگ هستند که دیگر نمی توانند به طور طبیعی پرورش شوند. تمام بوقلمون های مدرن لقاح مصنوعی هستند. تلقیح مصنوعی امکان پرورش انتخابی جنس ها را فراهم می کند تا پرورش دهندگان بتوانند تعداد نرهای کمتری را پرورش دهند و به نرخ بالاتری از جوجه ریزی دست یابند.

هنگامی که جوجه ها به مزرعه پرورش دهنده شرکت یکپارچه می رسند، پرندگان تحت شرایط کنترل شده محیطی تا سن ۲۸ هفتگی بزرگ می شوند. کنترل طول روز بسیار مهم است. بوقلمون‌های پرورش‌دهنده هرگز اجازه ندارند روزانه بیش از ۱۰ ساعت نور داشته باشند، بنابراین آنها زودتر از موعد برای تخم‌گذاری تحریک نمی‌شوند. در طول ۲۸ هفته رشد، جوجه ها ۱۰ تا ۱۳ کیلوگرم رشد می کنند و حدود ۴۶ کیلوگرم غذا می خورند. نرها ۲۲ تا ۳۱ کیلوگرم رشد می کنند و بیش از ۹۰ کیلوگرم غذا می خورند. هنگامی که آنها به سن ۲۸ هفتگی رسیدند، مولد والدین به مزرعه پرورش دهنده منتقل می شوند.

فروش جوجه بوقلمون هایبرید

جوجه بوقلمون هایبرید

جوجه بوقلمون هایبرید یک بوقلمون با اندازه کوچک است که مزایای زیادی دارد. این جوجه کوچک، تنومند و مستحکم به دقت پرورش داده شده می‌شود تا تمام ویژگی های مطلوبی را که بوقلمون ها در طول تاریخ برای آن ها انجام شده ارائه دهد. این نژاد سنتی که بخشی از استخر ژنی دسته جمعی Hendrix Genetics بوده است برای ارائه یک بوقلمون جایگزین کوچکتر به بازار توسعه یافته است.

جوجه بوقلمون هایبرید حداکثر انعطاف پذیری برداشت و کارایی عملیاتی را بدون کاهش کمیت یا کیفیت گوشت ارائه می دهد. این پرنده در عملیات تخصصی یا با برد آزاد پیشرفت می کند و مکمل کاملی برای هر مزرعه می‌باشد. فروش جوجه بوقلمون هایبرید در سراسر کشور بصورت تخصصی انجام می‌شود.

مراحل رشد اولیه در جوجه های گوشتی

قیمت جوجه بوقلمون هایبرید

قیمت جوجه بوقلمون هایبرید توسط کسانیکه مادری این محصول را داشته و جوجه‌کشی می نمایند تعیین می‌شود.

در مزرعه رشد جوجه ها در سالنهای پرورش کف قرار داده می شوند و در آنجا تحت شرایط کنترل شده محیطی پرورش می یابند. تهویه خانه بوقلمون برای کنترل دما و رطوبت در خانه رشد بسیار مهم است. پرندگان بسته به بازاری که قرار است پر کنند به اندازه های مختلف پرورش می یابند. هنگامی که پرندگان به وزن مورد نظر رسیدند، خدمه صید شرکت پرندگان را گرفته و برای انتقال به کارخانه فرآوری در کامیون ها بار می کنند. خدمه صید برای جلوگیری از کبودی یا جراحت مراقب پرندگان هستند.

تفاوت جوجه بوقلمون هایبرید و بیوتی

تفاوت جوجه بوقلمون هایبرید و بیوتی برای عملکرد این پرنده‌ها در کشتار و صفات کیفیت گوشت می باشد.

آزمایشی شامل ۱۴۴ نر و ۲۸۸ قطعه ماده از هر نژاد صورت گرفته است که در آن بوقلمون ها در یک سالن بدون پنجره نگهداری شدند و با یک برنامه غذایی ۶ مرحله ای تغذیه شدند و مواد مغذی برای آنها فرموله شد.

داده های عملکرد در پایان هر مرحله تغذیه ثبت شد و عملکرد کشتار و همچنین صفات کیفیت گوشت در روز ۱۱۲ برای ماده و در روزهای ۱۳۳ و ۱۴۷ برای نرها ثبت شد.

ماده های نژاد بیوتی در زمان کشتار به وزن زنده بالاتری نسبت به بوقلمون های هیبریدی می‌رسند. تفاوت معنی داری در تبدیل خوراک بین نژادها برای نر وجود ندارد، در حالیکه ماده بیوتی نرخ تبدیل قابل توجهی بهتر از ماده هیبرید نشان می‌دهند. تفاوت در عملکرد کشتار بین نژادها بسیار کم بود. اما توده‌های نژاد هیبرید تولید گوشت سینه به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از نژادهای بیوتی در ۱۴۷ روز زندگی نشان دادند. تفاوت معنی داری بین نژادها از نظر صفات کیفی گوشت (PH، کاهش کباب کردن و بافت گوشت سینه) مشاهده نشد و مقادیر به‌دست‌آمده در محدوده نرمال بود.

می توان نتیجه گرفت که بوقلمون های نژاد هایبرید هنوز به سطح عملکرد بوقلمون های بیوتی نرسیده اند. از آنجایی که در تحقیق حاضر هیچ مزیتی از نظر کیفیت لاشه و گوشت برای نژاد هایبرید مشاهده نشد، جایگزینی نژاد هایبرید با بیوتی را نمی توان توصیه نمود.

پرورش جوجه بوقلمون هایبرید

پرورش جوجه بوقلمون هایبرید برای تولید تخم و گوشت بصورت جداگانه انجام میشود. پرورش دهندگان والدین تخم‌های بارور تولید می کنند که تبدیل به بوقلمون هایی می شوند که برای گوشت برداشت می شوند. پرورش دهندگان ماده در خانه های طبقه باز با سیستم های آبیاری خودکار، تغذیه و جمع آوری تخم بزرگ می شوند. نرها در قلم های کف در امکانات جداگانه بزرگ می شوند. از آنجایی که جفت گیری طبیعی ماده را در معرض خطر آسیب قرار می دهد، بوقلمون های تجاری گوشتی همگی به صورت مصنوعی پرورش داده می شوند. این در صنعت طیور بی نظیر است. تام‌ها جدا از مرغ‌ها پرورش داده می‌شوند، منی از تام‌ها جمع‌آوری می‌شود و مرغ‌ها هر هفت روز یک‌بار بسته به میزان باروری به‌طور مصنوعی لقاح می‌شوند. ماده ها در حدود ۲۸ هفتگی شروع به تولید تخم می کنند و به مدت ۲۶ هفته به طور موثر تخم گذاری می کنند. یک ماده پرورش دهنده بوقلمون به طور متوسط ​​۱۰۰-۱۳۰ تخم در هر چرخه تخمگذاری می گذارد.

پرورش جوجه بوقلمون هایبرید

خرید جوجه بوقلمون هایبرید

خرید جوجه بوقلمون هایبرید از شهرهای رشت و زنجان از مادری این نژاد خریداری و توسط شرکت آریا منتخب به عنوان رابط ارسال می‌شود. در صورت تمایل واحد فروش جوجه بوقلمون هایبرید کلیه این مراحل را به صورت اختصاصی از جوجه‌کشی تا کشتار برای شما توضیح می‌دهد.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

فیلم انواع بوقلمون

محصولات مرتبط