آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش مرغ پایان دوره

فروش مرغ پایان دوره بدون بیماری با ارزش غذایی بالا به کشتارگاه جهت بهره برداری اقتصادی از اصول حرفه ای شرکت آریا منتخب پارسیان می باشد.

بهترین زمان تولید از مرغ تخمگذار حدود ۶ الی ۸ ماه می باشد. مرغ های تخمگذاری که سن تولید آنها گذشته و ظرفیت تولید در آنها کاهش یابد بعد از آن به کشتارگاه برده می شوند.

مرغ پایان دوره که به کشتارگاه می رود بستگی به نژاد، وزن آنها از یک کیلو و ۴۰۰ گرم تا یک کیلو و ۷۰۰ گرم می باشد.فروش مرغ پایان دوره در کنار مرغ­های تازه به تخم رسیده، نیمچه، و یک­روزه انجام می­شود. همانطور که می­دانید مرغ­ها را می­توان در سه دسته­ی کلی قرار داد: : نژادهای تخمگذار، تولید کننده گوشت و نژادهای دو منظوره. هر سه این دسته در نهایت باید راهی کشتارگاه شوند که در آن زمان اصطلاحا مرغ پایان دوره یا مرغ حذفی نامیده می­شوند. مرغ های پیر شکارچیان عالی حشرات هستند. آنها حیاط شما و بهترین مکان ها را برای جستجوی یک غذای خوب می شناسند. و البته، آنها هنوز هم مقدار زیادی کمپوست غنی برای باغ خود به شما می دهند.

فروش مرغ پایان دوره

قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی

مرغ تخمگذار گلپایگانی یکی از نژادهای محبوب مرغان تخمگذار در ایران است که به دلیل تولید تخم با کیفیت و ماندگاری بالا، بسیار پرطرفدار است. در این محتوا، قصد داریم درباره قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی صحبت کنیم و به بررسی عواملی که قیمت آن تاثیر می‌گذارند، بپردازیم.

نوع وزن مرغ

قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی به میزان وزن مرغ بستگی دارد. در واقع، مرغان با وزن بالاتر قیمت بیشتری دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید مرغان با قیمت کمتری بخرید، می‌توانید مرغانی با وزن کمتر را انتخاب کنید.

تعداد سفارش

تعداد مرغانی که سفارش می‌دهید نیز تاثیر بسیاری در قیمت دارد. در واقع، با افزایش تعداد سفارش، قیمت هر مرغ کمتر می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید مرغان با قیمت کمتری بخرید، می‌توانید تلاش کنید تا تعداد بیشتری از مرغان را سفارش دهید.

شرایط بازار

شرایط بازار نیز تاثیر بسیاری در قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی دارد. در واقع، در صورتی که تعداد مرغان در بازار کم باشد، قیمت آنها بالاتر خواهد بود. برعکس، در صورتی که تعداد مرغان زیاد باشد، قیمت آنها کاهش خواهد یافت. بنابراین، قبل از خرید مرغ تخمگذار گلپایگانی، بهتر است با شرایط بازار آشنا شوید.

مرغ پایان دوره

مرغ پایان دوره را برای ذبح کردن به کشتارگاه می­فرستند. مرغ اهلی یکی از محبوب ترین و گسترده ترین گونه های جانوری اهلی است. برای هزاران سال، جوجه ها به عنوان منبع غذا، برای فعالیت های مذهبی، هنرهای تزئینی و سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته­اند.

با وجود راندمان پایین تولید، نژادهای مرغ بومی به دلیل سازگاری با شرایط منطقه­ای آن محل ممکن است برای پرورش در شرایط روستایی مناسب باشند بنابراین، آنها به عنوان منابع ژنتیکی ارزشمند در نظر گرفته می شوند. این گونه نژادهای محلی باید برای حفظ تنوع ژنتیکی به عنوان ماده اساسی برای برنامه های اصلاح نژادی آینده برای انطباق جمعیت ها با نیازهای پیش بینی نشده و همچنین منبع مواد تحقیقاتی حفظ شوند اما جوجه های بومی به دلیل عملکرد تجاری ضعیفشان با انقراض روبرو هستند. برای حفظ و بهبود، جمعیت مرغ بومی باید برنامه ریزی کرد و اقداماتی انجام داد.

مرغ پایان دوره

قیمت مرغ پایان دوره

قیمت مرغ پایان دوره با توجه به وزن آن تعیین می­گردد. معمولا وزنی بین یک کیلو نیم الی دو کیلوگرم دارند. در عرف بازار هنگامی که مرغ­هایی که برای کشتارگاه فرستاده می­شوند اگر تعداد بالایی داشته باشند به صورت ععدی فروخته می­شوند و اگر تعداد پایین­تر باشد به صورت باسکول شده و کیلویی به فروش می­رسند. درست است که قیمت مرغ پایان دوره با توجه به جوجه یک­روزه نیز تعیین می­شود اما عمدتا این سیاست­گذاری های دولتیست که در نهایت قیمت را مشخص می­کند. البته قیمت نهاده و دان نیز قطعا بر روی قیمت مرغ حذفی تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت مرغ تخمگذار بالغ

قیمت مرغ تخمگذار بالغ بر اساس قیمت روز تغییر می­کند. خرید مرغ تخمگذار می­تواند گزینه­ی مناسبی برای رسیدن به سود باشد. شما از هر مرغ می­توانید چیزی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تخم از مرغ­های پرورشی در سالن­تان جمع آوری کنید. اگر به مرغ­های شما استرس، انواع تنش­های دمایی و غذایی وارد نشود میتوانید به راحتی به بالاترین راندمان تخم­گذاری مرغ­هایتان برسید.  تخم مرغ کامل منبع پروتئین با کیفیت بالا است (یعنی پروتئین هایی که حاوی تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز در رژیم غذایی انسان هستند). علاوه بر این، منبع عالی از تمام ویتامین ها ( البته به جزء ویتامین سی) و حاوی بسیاری از مواد معدنی ضروری از جمله فسفر و روی می­باشد. میزان کلسترول یک تخم مرغ بزرگ تقریباً ۲۱۶ میلی گرم است.

فروش مرغ تخمگذار صنعتی در اصفهان

فروش مرغ تخمگذار صنعتی در اصفهان که یکی از قطب­های پرورش مرغ در کل کشور است انجام می­شود. مرغ­های صنعتی تا پایان عمر مفید خود به خوبی تخم می­گذارند. بیش از ۹۰ درصد همه تخم‌ها در زمان تخمگذاری بدون آلودگی هستند. آلودگی با باکتری سالمونلا و برخی ارگانیسم‌های فاسدکننده اساساً پس از آن اتفاق می‌افتد. شستن و ضدعفونی صحیح تخم‌مرغ‌ها بیشتر سالمونلاها و ارگانیسم‌های فساد رسوب‌شده روی پوسته را از بین می‌برد. ارگانیسم سالمونلا انتریتیدیس، یک علت شایع گاستروانتریت (نوعی مسمومیت غذایی)، در کمتر از ۱ درصد از کل تخمک های تولید شده از طریق تخمدان مرغ منتقل می شود. استافیلوکوکوس انتریتیدیس منتقل شده به تخمدان را می­توان با پختن کامل تخم مرغ کنترل کرد یعنی تا زمانی که سفیده یا زرده مخلوط نشده باشند.

نحوی جمع­آوری تخم­مرغ­ها به صورت مکانیزه و پیشرفته به این صورت است که تخم‌های تازه بیرون آمده از مرغ روی تسمه‌های جمع‌آوری خودکار در سالن جمع‌آوری می‌شوند و در یک خنک‌کننده با دمای حدود هفت درجه سانتی‌گراد (۴۵ درجه فارنهایت) نگهداری می‌شوند. سپس تخم‌ها به یک قسمت در کارخانه که مرکز پردازش هست تحویل داده می‌شوند و در آنجا شستشو، ضدعفونی و درجه‌بندی می‌شوند. درجه بندی شامل دسته بندی تخم مرغ ها به دسته بندی اندازه و کیفیت با استفاده از ماشین های خودکار است. شمع فلاش (گذراندن تخم‌ها از روی یک منبع نور قوی) هر گونه ناهنجاری مانند تخم‌های ترک‌خورده و تخم‌های حاوی لکه‌های خونی یا سایر نقص‌ها را تشخیص می‌دهد. تخم مرغ های درجه بالاتر دارای سفیدی ضخیم، صاف، زرده بیضی شکل و پوسته تمیز، صاف و نشکن هستند.

خرید مرغ پایان دوره

خرید مرغ پایان دوره از سالن­های مرغداری و کشتارگاه­ها  انجام می­شود. ممکن هم هست شما یک پرورش دهنده­ی محلی باشید که در پشت حیاط خود تعدادی مرغ نگداری می­کنید. اگر میخواهید موقع کشتار مرغ­هایتان با مشکل وابستگی خود و بچه­هایتان مواجه نشوید بهتر است که از همان ابتدا نامی برای آنها تعیین نکنید و یا به عنوان حیوان خانگی به آنها نگاه نکنید. داشتن این حس که صرفا دام و طیوری هستند که برای بهره­وری مدتی چند قرار است تخمگذاری کنند یا پرورار شوند باعث می­شوند بتوانید به راحتی به قصاب محل بسپاریدشان. اگر هم تعداد بیشتری دارید می­توانید لیست کشتارگاه­ها را از طریق اینترنت بیابید. معمولا هر استان چندین کشتارگاه دارد.

شماره های تماس:

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳