آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه شترمرغ

فروش جوجه شترمرغ طرفدارن خاص خود را دارد و پرورش آنها بسیار آسان است و نیاز به نگهداری کمی از طرف دامداران و کشاورزان دارد. یکی از دلایلی که چرا پرورش شترمرغ یک تجارت پرسود است، به این نکته که تمامی قسمت های شترمرغ از گوشت و تخم مرغ گرفته تا پر شترمرغ با ارزش هستند و قابل استفاده برای فروش می‌باشد.

شترمرغ ها در زمین های باز، دور از محیط های کارخانه‌ای و شلوغ پرورش می­‌یابند. همچنین رژیم غذایی معتدلی دارند که در آن از هیچ استروئید یا هورمونی استفاده نمی‌شود. بنابریان با داشتن یک وعده غذایی متشکل از نیمی غذای اصلی و نیمی استفاده از مراتع طبیعی موجود در محیط پرورش مانند یونجه و ذرت و … میتوانید به پرورش آنها اقدام کنید.

شترمرغ ها بین رده ی سنی چهار تا شش ماهگی به به وزن میانگین ۴۰ کیلوگرم می‌رسند. دراین برهه زمانی می­توانید اقدام به فروش جوجه شترمرغ خود کنید.

فروش جوجه شترمرغ

مزایای جوجه شترمرغ

قیمت جوجه شترمرغ

قیمت جوجه شترمرغ در کلیه سنین از یک روزگی تا بالغ متفاوت است. شرکت آریا منتخب پارسیان اقدام به فروش جوجه شترمرغ­‌ خود به صورت عمده و ده قطعه به بالا کرده است تا هم قیمت مناسب­تری برای خریدار ایجاد شود و هم برای پرورش دهنده توجیه اقتصادی داشته باشد، ضمن اینکه شترمرغ­‌ها بیشتر به زندگی دسته­ جمعی علاقمند هستند، از این رو سعی کنید برای پرورش از فضای اشتراکی استفاده نمایید.

جوجه شترمرغ یک‌روزه

جوجه شترمرغ یک­روزه پیوندهای خانوادگی قوی دارد. برای جوجه شترمرغ یک روزه که تازه به دنیا می آید، هر دو والدین در تمام طول روز بالای سر آنها می ایستند و بال های خود را باز می‌‌کنند تا سایه‎‌ای برای در امان ماندن از نور خورشید ایجاد کنند. والدین تا ۷ ماه با جوجه های خود می مانند، در این سن دیگر پرندگان جوان یک متر و نیم قد و به اندازه کافی بزرگ هستند تا از خود محافظت کنند. فروش جوجه شترمرغ یک روزه با بالاترین کیفیت در شرکت آریا منتخب انجام می‌شود.

اما در روش پرورش صنعتی، جوجه شترمرغ های یکروزه را باید در دمای ۳۳ تا ۳۵ درجه نگهداری کرد. به منظور اینکه بستر سالن سرد نباشد بهتر است بعد از سیمان یک لایه کاه­گل استفاده کرد. به خاطر داشته باشید استفاده از پوشال گزینه‌ی مناسبی نیست چرا که جوجه شترمرغ‌‌های یکروزه و سن بالاتر خرده های چوب را می‌خورند و در نتیجه دچار عوارضی مثل یبوست می‌شوند.

جوجه شترمرغ یک‌روزه

قیمت جوجه شترمرغ ده روزه

قیمت جوجه شترمرغ ده روزه  بسته به وزن متغییر است و معمولاً بین یک تا یک کیلو و دویست گرم وزن دارند، که باعث می‌شود در میان پرندگان سنگین‌ترین جوجه باشد.

جوجه شترمرغ در بدو تولد حداقل از نظر ظاهر با نوع بالغ خود همخوانی دارد. رنگ پرهای آن‌ها بسیار روشن‌تر است و پرهای نازک بژ، قسمت اعظم بدنشان را پوشانده است. جوجه شترمرغ‌ها دارای گردن راه راه با لکه های قهوه‌ای تیره­ هستند.

هنگامی که جوجه ها از تخم بیرون می آیند، حدود یک روز یا بیشتر در خواب هستند، اما می توانند تا در سن دو تا سه روزگی خود راه بروند، سپس شروع به دویدن به دنبال یکدیگر و والدین خود می کنند.

بسته به موقعیتی که هستید، یک جوجه ده روزه را می توان با  ۶۰۰ هزار تومان خریداری کرد. یک جفت پرورش دهنده بالغ می تواند تا ۸ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

طرز نگهداری جوجه شترمرغ

طرز نگهداری جوجه شترمرغ بسته به وزن و قد آنها دارد. جوجه‌ها به اندازه یک مرغ به دنیا می‌آیند و هر ماه ۳۰ سانتیمتر رشد می‌کنند. تا شش ماهگی، شترمرغ‌های جوان تقریباً به اندازه والدین خود رشد کرده‌اند بنابراین میزان فضای در نظر گرفته شده برای پرورش شترمرغ‎‌ها به سرعت تغییر می­‌کند.

هنگامی که شترمرغ‌ها به سن یک­سال می‌سند، به فضای بیشتری برای پرسه زدن نیاز دارند. به طور کلی، شما می توانید بین ۶ تا ۱۰ شترمرغ یک ساله را در در فضایی با ابعاد ۳۰ تا ۹۰ متر نگهداری کنید. برای جلوگیری از فرار، بهتر است دور زمین را حصار دوگانه قرار دهید تا در صورتیکه افزایش رشد داشتند حصار مجددی روی حصار قبلی بکشید. علاوه بر این باید یک ورودی بسیار امن داشته باشید زیرا شترمرغ‌ها سریع فرار می‌کنند.

بهترین زمان خرید جوجه شترمرغ

بهترین زمان خرید جوجه شترمرغ به اهداف، بودجه شما و اینکه ترجیح می دهید از بالغ شروع کنید یا از سن پایین بستگی دارد. معمولاً اگر آنها بالغ باشند، کمی گرانتر هستند، در غیر این صورت جوجه ها نیز گزینه مناسب دیگری برای خرید هستند. اینکه چقدر باید برای آن هزینه کنید، بستگی به بخش مهمی از زمانی که شما برای پرورش شترمرغ در نظر گرفته‌اید دارد.

اگر تازه شروع کرده‌اید، توصیه می‌شود بهترین زمان خرید جوجه شترمرغ ها زمانی است که که یک سال و نیم تا دو سال سن دارند، درست قبل از رسیدن به سن تولید مثل. این به شما زمان می‌دهد تا به رفتارهای  آن‌ها عادت کنید و تعیین کنید که کدام قسمت شترمرغ را بفروشید که باعث درآمدزایی ‌شود.

بهترین زمان خرید جوجه شترمرغ

مراکز فروش جوجه شترمرغ

مراکز فروش جوجه شترمرغ را معمولا در مناطقی قرار می­‌دهند که از نظر آب و هوایی انطباق پذیری بیشتری با نحوه زیست شترمرغ داشته باشد تا بتوان با اطمینان خاطر بیشتری به پرورش انبوه آنها بپردازیم. در کشور ما مراکز فروش شترمرغ شهرهایی همچون مشهد و اصفهان می‌باشد.

البته با به کاربردن تجهیزات به روز و متنوعی نیز می­شود فضای مطلوب رشد را فراهم آورد.

اگر در یک منطقه سرد زندگی می کنید، باید برای گرم نگه داشتن شترمرغ های خود ساز وکاری کنید. این پرندگان کنجکاو تمایل دارند هر چیز غیرعادی را نوک بزنند، بنابراین بخاری برقی می تواند منجر به برق گرفتگی شود.

به همین ترتیب، هر سیم برقی که در معرض دید آن قرار گرفته باشد، مشکلاتی را ایجاد می‌کند و حتی ممکن است لامپ‌ها نوک بزنند و دچار برق گرفتگی کند. در آب و هوای بسیار سرد، ممکن است لازم باشد که آب گرمکن سرمایه گذاری کنید تا آنها همیشه آب آشامیدنی داشته باشند، حتی در دمای زیر صفر نیز نیاز است. با توجه به وجود تجهیزات گرمایشی و خنک کننده، آنها در تمامی مکان‌های پرورش طیور از جمله تهران نیز یافت می‌شوند.

قیمت جوجه شترمرغ سه ماهه

قیمت جوجه شترمرغ سه ماهه را باتوجه به وزن آن ( یعنی باسکول شده ) تعیین نمود. خرید شترمرغ دو ماهه امری رایج و معمول هست چرا که هم جوجه های ضعیف‌­تر تلفات خود را داده­‌اند و هزینه‌ به اندازه شترمرغ های مسن­‌تر ندارند. جوجه شترمرغ نر پرهای به رنگ روشن خود را به مرور زمان از دست داده و جایگزین آن دارای پرهای مشکی رنگ می‌شوند.

گردن شترمرغ های جوان رنگ روشن تر و خنثی تری دارند و تا بزرگسالی صورتی می شوند، همانطور که پاهای آن ها نیز همینطور است. پرهای شترمرغ ماده کاملاً شبیه به پرهای جوجه شترمرغ است و به رنگ شنی باقی می‌ماند.

شترمرغ سه ماهه در محیط های طبیعی بیشتر وقت خود را به پیاده روی برای جستجوی غذا در طول روز می­‌پردازد، این رفتار اکتشافی با هدف دستیابی به تغذیه مناسب مربوط می‌شود. به طور کلی، شترمرغ نیازی به واکسیناسیون ندارد. با این حال، بیماری هایی مانند آبله پرندگان یا اسهال می تواند برخی از واکسیناسیون ها را ضروری کند. در فروش جوجه شترمرغ­ پرورشی بهتر است به تعداد دفعات واکسن خوردن آنها دقت داشته باشید.

خرید جوجه شترمرغ

جهت خرید جوجه شترمرغ ها، از یکروزه تا بالغ و مولد، می­توانید به وبسایت آریا منتخب سر بزنید و یا از طریق شماره تلفن ها با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کنید تا در کوتاه­ترین زمان ممکن ثبت سفارش شما را انجام داده و درب مزرعه تحویل شما دهند.

شترمرغ ها برای هضم غذای پلت شده خود نیازی به خوردن شن ندارند. ماسه بیش از حد می تواند باعث ایجاد آسیب شود. توصیه می شود یک خوراک از پیش آماده شده در بازار به عنوان ۸۰ درصد از رژیم غذایی آنها باشد.

شرکت آریا منتخب در کنار فروش جوجه شترمرغ، آماده ارائه خدمات در زمینه انواع خوراک شترمرغ درسنین مختلف است.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

محصولات مرتبط