آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه مرغ بومی پنج ماهه

فروش جوجه مرغ بومی پنج ماهه از نژادهای تخمگذار با میانگین وزن یک کیلو پانصد، سالم و سرحال با واکسیناسیون کامل می­‌باشند، همچنین شرکت اجازه انجام تیتر خونی را برای شما فراهم آورده تا بعد از اطمینان از سلامت گله اقدام به خرید نمایید. ما سالن­‌های پرورش برای فروش ماکیان در سراسر کشور داریم تا مرغدار بتواند نزدیک­ترین مکان را برای خرید خود انتخاب کند.

ضمن اینکه ارسال با نیسان مخصوص حمل ماکیان و خاور نیز به صورت حرفه‌ای و بدون تلفات انجام می‌شود. شما می­توانید برای صفر تا صد خرید خود به شرکت آریا منتخب پارسیان اعتماد کنید.

 

برای شروع پروژه پرورش مرغ بومی، انتخاب پرورش‌دهندگان مورد استفاده ضروری است. عملکرد جوجه‌هایی که تولید خواهند شد بستگی به نوع پرورش حائز اهمیت می‌باشد.

بازار فعلی تقاضا برای سویه‌هایی که طعم متمایزی در مقایسه با سایرین دارد بسیار زیاد است. مرغهای بومی با پرهای به رنگ متفاوت و همچنین ویژگی دورگ بودن از جذابیت بالایی برخوردار هستند.

فروش جوجه مرغ بومی پنج ماهه

قیمت مرغ مادر تخمگذار

قیمت مرغ مادر تخمگذار براساس نرخ روز اتحادیه طیور اعلام می‌شود. نژادهای دو منظوره کارآمد و قوی با عملکرد تخمگذاری و پرواربندی خوب تقریباً از بین رفته‌اند و برای خرید آنها حتما باید به سراغ مرغداری­‌های معتبر بروید. شرکت آریا منتخب این امکان را برای شما فراهم آورده است که بتوانید از بین نژادهای مختلف قیمت مرغ مادر تخمگذار را مقایسه کنید و خرید آسوده‌­ای را انجام دهید. این مرغ­ها اغلب قابلیت کرچ کردن و نشستن روی تخم برای تبدیل شدن به جوجه را دارند.

فروش مرغ محلی ۵ ماهه

فروش مرغ محلی ۵ ماهه طرفدراران زیادی دارد چون به خاطر نزدیک بودن تاریخ تخمگذاری یکی از ایده­‌آل­ترین گزینه­‌ها برای خرید است. جوجه مرغ بومی پنج ماهه سالانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ تخم می‌گذارد این در حالیست که مرغ تخمگذاری هیبرید حدود ۳۰۰ عدد می‌­باشد. جوجه‌های محلی برای رسیدن به وزن کشتار یک کیلو هشتصد گرم تا دو کیلوگرم به چهار تا پنج ماه زمان نیاز دارند. تخم‌مرغ­‌های بومی و حتی خود مرغ­ها عموما دارای طعم مطلوب­تری هستند زیرا می‌­توانند در فضای باز تغذیه کنند و ضریب تبدیل آنها دو به یک می­‌باشد با این تعبیر که هر دو کیلو دان مصرفی تبدیل به یک کیلوگرم گوشت می­‌شود.

فروش جوجه مرغ بومی پنج ماهه با بالاترین راندمان تولید تخم مرغ در شرکت آریا منتخب انجام می‌شود.

فروش مرغ محلی 5 ماهه

قیمت جوجه مرغ پنج ماهه

قیمت جوجه مرغ پنج ماهه با توجه به وضعیت موجود بازار تعیین می­شود. پرورش جوجه‌های دو منظوره اولویت بسیار بیشتری نسبت به پرورش جوجه‌های هیبریدی دارد. نیاز جامعه امروزی با انفجار جمعیتی که رخ داده است تنها از طریق پرورش جوجه­های هیبریدی به انجام می‌رسد اما این امر ضروری هست که کشاورزان و دامداران را به پرورش مرغ و جوجه­های دو منظوره نیز سوق داد. چرخه­ی طبیعی در پرورش یقینا از اهمیت اساسی برخوردار است. منظور مرغ‌های تخمگذاری هستند که به صورت طبیعی نزد مرغ مادر تخمگذار رشد و پرورش پیدا کرده باشند. بنابراین از اصیل‌ترین، سالم‌ترین و بهترین نژاد تولید مثل انجام می­شود. این مرغ‌ ها اجازه دارند آزادانه چهار پنج ماه عمر خود را در مراتع بگذرانند و پس از حدود ۱۲ ماه تخمگذاری، در کشتارگاه طیور پاکسازی شوند..

رفاه حیوانات و کیفیت محصولات از اولویت های اصلی در مرغداری باید باشد. مرغ باید ارزش خود را حفظ کند.

هدف از فروش جوجه مرغ بومی پنج ماهه دو منظوره، مرغ­هایی هستند که برای تخم­گذاری و برای پرواری شدن پرورش می‌­یابند، این در حالیست که مرغ­های هیبریدی تنها برای گوشتی شدن هستند به این صورت که جوجه‌های گوشتی هیبریدی از ۶۰ گرم در روز اول تا دو کیلوگرم در طی تنها ۲۸ روز رشد می کنند. و در نهایت اسکلت و پاها دیگر نمی‌توانند وزن توده عضلانی را که به سرعت ساخته شده است تحمل کنند. زندگی کوتاه آنها تقریباً به طور کامل شامل دراز کشیدن، خوردن و نوشیدن است.

مرغ ۵ ماهه و ۶ ماهه بومی

مرغ ۵ ماهه و ۶ ماهه بومی را در بازار به دلیل تخمگذاری آن در بازار معامله می­کنند. برخلاف مرغ­های هیبریدی مانند ال اس ال و شیور که در چهار و نیم ماهگی شروع به نشان­گذاری و در پنج ماهگی تخم­گذاری را آغاز می­کنند، مرغ­های محلی در سن شش ماهگی شروع به تخمگذاری می‌­کنند. فروش جوجه مرغ بومی پنج ماهه با بالاترین کیفیت در شرکت آریا منتخب انجام می‌شود.

البته باید گزینه­ های مختلفی را برای بالا ماندن راندمان تخم­گذاری مرغ­ها مانند کاهش استرس، وجود هوای مناسب، عدم شوک دمایی و فضای کافی و مناسب در نظر گرفت. به عنوان مثال هر یک مرغ در قفس‌های کلاسیک ۵۵۰ سانتیمترمربع فضا دارد این مساحت کمتر از یک ورق کاغذ A4 می‌باشد. در اتریش این شکل از پرورش در قفس از ابتدای سال ۲۰۲۰ ممنوع شده است. در آلمان حدود شش درصد از مرغ‌های تخم‌گذار در قفس‌هایی با طراحی خاص نگهداری می‌شوند، در سال ۲۰۰۸، ۶۰ درصد از مرغ‌های تخم‌گذار آلمانی در قفس نگهداری می‌شدند. پس ایجاد یک فضا و محیطی که جوجه­ها و مرغ­ها مجبور به هم­نوع خواری نشوند امری ضروری است.

مرغ 5 ماهه و 6 ماهه بومی

خرید جوجه مرغ بومی پنج ماهه

خرید جوجه مرغ بومی پنج ماهه جزو یکی از به صرفه­ترین سن­های خرید مرغ می­باشد زیرا کافیست فقط یکماه به آنها غذا دهید تا به تاریخ تخمگذاری برسند.

شاید جالب باشد که بدانید یک مرغ مادر به جوجه ها یاد می دهد که حتی قبل از اینکه از تخم بیرون بیایند صدا در بیاورند .جوجه ها می توانند در حالی که هنوز در تخم هستند با صدای بوق با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل است که معمولاً همه آنها در یک زمان از تخم بیرون می آیند. جوجه ها نه تنها صدای مادرشان را که از تخم مرغ می شناسند به یاد می آورند، بلکه حدود ظاهر او را نیز به خاطر دارند.

در مقابل یک مرغ نمی‌تواند جوجه‌های خود را از یکدیگر تفکیک نماید و همچنین نمی داند چند جوجه از تخم بیرون آمده‌اند. تنها زمانی که بیشتر جوجه‌ها گم شده باشند متوجه از دست دادن می‌شود و با اضطراب واکنش نشان می‌دهد.

در روز اول تا چهارم پس از جوجه ریزی، مرغ مادر همه چیز را به جوجه ها آموزش می دهد. جوجه ها اغلب به صورت نیم دایره دور مرغ جمع می شوند و با دقت نگاه می کنند. مرغ مادر معلم بسیار خوبی است: او یک دانه را نوک می زند و دوباره آن را می اندازد تا جوجه هایش را تشویق به نوک زدن کند.

از حدود روز چهارم تا شانزدهم، این خانواده کوچک مرغ گاهی اوقات دورتر از لانه گردش می کنند، به طوری که جوجه‌ها هرگز بیش از سه متر از مرغ دور نمی‌شوند. از روز شانزدهم به بعد جوجه‌ها یکدیگر را نیز می شناسند و گاهی اوقات خودشان به کاوش میروند.

جوجه ها در گوش دادن به تماس های هشدار دهنده مادرشان بسیار خوب عمل می­کنند اگر خطری وجود داشته باشد، صدای مرغ مادر به صدا در می آید و همه جوجه ها به سرعت به زیر پرهای امن برمی گردند.

 از هفته پنجم جوجه ها به قدری مستقل هستند که جای خود را بین گله مرغ دارند اکنون به آرامی زندگی خود را به تنهایی بدون وابستگی نیز می­توانند ادامه دهند تا بزرگ شوند و خود به مرغ‌های تخم­گذار تبدیل شوند.

واحد فروش جوجه مرغ بومی پنج ماهه شرکت آریا منتخب آماده پاسخگویی بعه کلیه سوالات شما در طول پرورش می‌باشد.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

فیلم انواع جوجه مرغ بومی

محصولات مرتبط

*
*

18 − 1 =