آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه مرغ بونز

فروش جوجه مرغ بونز این مرغ تخمگذار متعادل با قابلیت زیست قوی، ماندگاری عالی در تخمگذاری و کارایی تغذیه از محبوبیت بالایی برخوردار است. مرغ‌های تخم‌گذار بونز منحنی وزن تخم‌مرغ مسطح همراه با تخم مرغ پوست‌دار بسیار قوی تولید می‌کنند. جوجه‌های مرغ بونز را به راحتی می‌توان در هر سطح وزنی برای تولید تخم‌مرغ دلخواه مدیریت نمود. این پرنده قوی و کارآمد، تولیدکنندگان تجاری تخم مرغ را قادر می‌سازد تا بهترین عملکرد را از گله مرغ‌های تخم‌گذار خود در هر محیطی به دست آورند. عملکرد استثنایی یک گله مرغ تخمگذار بونز در برزیل به ۵۰۰ تخم می رسد.

در دهه ۱۹۵۰، پرورش دهندگان مرغ سنتی هلندی با رقابت فزاینده‌ای از سوی شرکت های بزرگتر آمریکایی مواجه بودند. بنابراین در سال ۱۹۵۴ چهار مزرعه پرورش لایه ای متعلق به خانواده یک شرکت پرورشی جدید بنام Bovans Organisatie را تشکیل دادند. این خانواده‌های سخت‌کوش و کشاورز عبارت بودند از Bongers، Van Duijnhoven، Van Lankveld و Van der Linden.

بنیانگذاران Bovans هری ون دوین هوون و همسرش نورا بودند. مرکز پرورش بونز در مزرعه هری ون دویین‌هوون در استیونزبک بود و مرغ‌های بونز آنها منعکس کننده اخلاق قوی و سخت کوش این چهار خانواده بود.

لوگوی اصلی Bovans که هنوز در حال استفاده است، توسط برادر هری ون دویژنهوون طراحی شده است. Bovans Poultry Breeders به زودی به یک پرورش دهنده قوی و موفق تبدیل شد و فروش جوجه مرغ بونز را در اروپا، آمریکا، آفریقا و خاورمیانه آغاز نمود

فروش جوجه مرغ بونز

جوجه مرغ بونز

جوجه مرغ بونز به دلیل تعداد تخم‌هایی که می گذارد و رفتارش یکی از پرفروشترین‌ها در این صنعت است. آنها به دلیل رشد سریع بدن، تولید سریع تخم مرغ و رنگ قهوه ای غنی پوسته تخم مرغ، کیفیت و بافت معروف هستند. این پرندگان مطیع هستند و کار با آنها بسیار آسان است. این سویه در ۸ هفتگی نسبت به اکثر نژادهای استاندارد شروع به تخم گذاری می کند و تخم های قهوه ای بزرگ تولید می کند.

جوجه مرغ بونز در دهه ۱۹۵۰ با تلاقی یک نر قرمز رد آیلند با ماده سفید رد آیلند برای تولید تخم مرغ قهوه ای کارآمد و سهولت جنسیت ایجاد شد. جوجه‌های نر به رنگ زرد روشن و بدون قرمز هستند، در حالی که ماده ها دارای مقادیر متفاوتی از رنگ قرمز هستند. این تفاوت جزئی در رنگ پایین به هچری اجازه می دهد تا به راحتی این جوجه ها را در روز جوجه کشی تقکیک جنسی نماید. ماده های بالغ ظاهری قرمز بسیار روشن با دم های سفید، نوک بال ها و بدن پوشیده دارند. رنگ پر خروس بالغ از کاملا سفید تا سفید با پرهای قرمز روشن تا تیره روی پرهای شانه متفاوت است. فروش جوجه مرغ بونز در شرکت آریا منتخب به دلیل تقاضای بالا برای استفاده در مزرعه برای تولید تخم دارای اهمیت است.

جوجه مرغ بونز

قیمت جوجه مرغ تخمگذار بونز

قیمت جوجه مرغ بونز بستگی به سن جوجه، جنسیت، قد، وزن و میزان تخمگذاری آن دارد. سلامتی و رفاه گله دغدغه اصلی هر تولید کننده تخم است. وقتی پرندگانی که از آنها مراقبت می کنید در محیطی سالم رشد کنند، می توانند به پتانسیل ژنتیکی کامل خود دست یابند. به منظور جلوگیری از انتقال بیماری بین جوجه‌ها، رعایت دقیق اقدامات واکسیناسیون و تشخیص بسیار مهم است.

برای اطمینان از اینکه با پرندگان شما با مراقبت و احترام رفتار می‌شود توصیه می‌کنیم که تولیدکنندگان تخم‌مرغ سیاست رفاهی واضحی از پرندگان داشته باشند و همه کارکنان در مورد مراقبت مناسب از پرندگان آموزش ببینند. واحد فروش جوجه مرغ بونز شرکت آریا منتخب آمادگی خود را برای مشاوره پرورش این جوجه در کلیه سنین اعلام می‌دارد.

مزایای جوجه مرغ تخمگذار بونز

  • مرغ تخمگذار پرکار
  • ۵۰ درصد تولید در ۲۰ هفتگی
  • اوج تولید ۹۳-۹۵ درصد
  • تبدیل خوراک عالی
  • مدیریت آسان، حالت آرام
  • استحکام پوسته عالی با رنگ قهوه ای پوسته تخم مرغ
  • برای انطباق با شرایط مختلف پرورش داده شده است که به آنها اجازه می دهد در خانه به خوبی تولید کنند یا در محدوده آزاد رشد کنند.

وزن گیری جوجه مرغ تخمگذار بونز

وزن‌گیری جوجه مرغ بونز طی ۹۰ روز وزنی برابر ۷۵۰ گرم به بدن مرغ اضافه می‌شود که پس از این دوره سنی به اوج خود می‌رسد. میزان تخمگذاری این نژاد پس از ۱۵۰ روز با یک عدد شروع می ‌شود، در نتیجه بلافاصله باید خوراک آن از مش به پلت تغییر نماید وگرنه مرغ وزن نگرفته و ثابت می‌ماند.
دوره تخمگذاری ۱۸-۱۰۰ هفته
زیست پذیری (درصد) ۹۳
پیک تولید (درصد) ۹۶٫۵
میانگین وزن تخم مرغ (گرم) ۶۳٫۲
میانگین مصرف خوراک (گرم در روز) ۱۱۴
نرخ تیدبل خوراک (کیلوگرم) ۲٫۱۷
وزن بدن (گرم) ۱۹۷۵
وزن گیری جوجه مرغ تخمگذار بونز

واکسیناسیون جوجه مرغ تخمگذار بونز

واکسیناسیون جوجه مرغ بونز با بزرگ شدن پرنده و قرار گرفتن در معرض بیماری با خطر بیشتری همراه است، زیرا هم ایمنی و هم محافظت از واکسن با افزایش سن کاهش می یابد. ما می دانیم که وقتی پرندگان بزرگتر می شوند، قرار گرفتن در معرض بیماری های خاص با خطر بیشتری همراه است، زیرا هم ایمنی و هم محافظت از واکسن با افزایش سن کاهش می یابد. اما دقیقاً نمی دانیم که ایمنی واقعاً تا چه مدت پس از واکسیناسیون باقی می ماند. این اطلاعات را می توان در جزئیات محصول درج بسته بندی یافت. با تامین کننده ملی خود مشورت کنید زیرا ممکن است درج بسته بندی در هر کشور متفاوت باشد.

دانستن ویژگی های هر واکسن و استفاده از هر محصول طبق توصیه های سازنده بسیار مهم است. واکسن‌ها برای روش‌های کاربرد فردی یا انبوه طراحی و تایید شده‌اند و در محدوده سنی خاصی تجویز می‌شوند. برخی باید فقط به عنوان تقویت کننده و نه به عنوان پرایمر تجویز شوند.
روش های واکسیناسیون فردی عبارتند از:
• چشمی (قطره چشمی)
• فرو بردن منقار یا داخل بینی
• تزریق زیر جلدی
• تزریق عضلانی
• تزریق پوستی (بالا)
• کاربرد برس هواکش
روش های واکسیناسیون انبوه عبارتند از:
• تزریق در تخم مرغ
• واکسیناسیون آب آشامیدنی
• واکسیناسیون اسپری

 

خرید جوجه مرغ بونز

خرید جوجه مرغ بونز که عموما مطیع، مقاوم و در عین حال ملایم هستند در کنار سایر محصولات بونز به دلیل ویژگی های قوی و متعادل خود شناخته شده اند. پرندگان سفید و قهوه‌ای بونز در سیستم‌های قفس و فضای آزاد رشد می‌کنند و با محیط‌های مختلف سازگار هستند.

رشد خوب اولیه بسیار مهم است و تا ۵ هفتگی وزن بدن جوجه باید تا حد امکان بالا باشد، زیرا رشد قاب و اندام داخلی در این دوره اتفاق می افتد. پرندگان باید از زمان هچری تحت نظر رشد هفتگی باشند و هرگونه تغییر منفی در استاندارد باید مورد بررسی قرار گیرد. به ویژه، چند روز اول زندگی جوجه برای به دست آوردن رشد خوب و یکنواختی بعدی بسیار مهم است. فروش جوجه مرغ بونز در کلیه سنین در سراسر کشور توسط شرکت آریا منتخب انجام می‌شود.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳