آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه شترمرغ سه روزه

فروش جوجه شترمرغ سه روزه که از آنها به منظور تولید پر، پوست، گوشت و تخم استفاده می شود، با بالاترین کیفیت در شرکت آریا منتخب قابل عرضه می باشد.
پرورش شترمرغ در جهان در افریقای جنوبی از سال ۱۸۶۰ آغاز گردید و سپس در دیگر نقاط جهان گسترش یافت. در کشور ایران بررسی های مقدماتی از سال ۱۳۷۵ آغاز و در سال ۱۳۷۷ با ورود اولین گروه پرندگان، کار شترمرغ رسما آغاز گردید .
در اهداف تجاری از اصطلاحاتی به نام گردن آبی، گردن قرمز و گردن سياه (سياه آفریقایی) استفاده می شود. گردن قرمزها و گردن آبی ها دارای جثه بزرگتر در مقایسه با گردن مشکی ها هستند و از سرعت رشد بالاتری برخوردارند. گردن مشکی ها از نظر جثه کوچک ولی دارای پوست مرغوبتر هستند، از لحاظ کیفیت پر نیز نسبت به دونڑاد دیگر برتر هستند. گردن مشکی ها یا سیاه های آفریقایی بخش اعظم شترمرغهای اهلی شده دنیا را تشکیل می دهند.

فروش جوجه شترمرغ سه روزه با هماهنگی و تحت سفارشی که تاکید بر سه روزه بودن جوجه ها داشته باشد معمولا در ابتدا و انتهای هر هفته انجام می شود.

شترمرغ توانا به راحتی سنگین ترین و بزرگ ترین پرنده در جهان است که قد آن ۲٫۱ تا ۲٫۸ متر و وزن تقریبی ۱۵۰ کیلوگرم است. با توجه به توضیحات داده شده شاید تعجب آور نباشد اما تخم شترمرغ نیز بزرگترین تخم در بین حیوانات در جهان می باشد. تخم شترمرغ رکورد دار جهان ۲٫۵۸۹ کیلوگرم وزن دارد.

در این بخش به بررسی جوجه شترمرغ ها، اندازه، وزن و همچنین رفتار آنها و هرچیز دیگری که باید بدانید می پردازیم.

فروش جوجه شترمرغ سه روزه

جوجه شترمرغ سه روزه

جوجه شترمرغ سه روزه به شتر مرغ های بیرون آمده از تخم که در لانه میمانند گفته می شود و زمانی که از لانه ها بیرون آمده و در تعقیب والدین خود هستند به آنها نوپا گفته می شود. تمامی این اتفاقات در چند روز اول تولد جوجه ها رخ می دهد.

جوجه های شترمرغ در بدو تولد حداقل از نظر شکل شبیه به افراد بالغ با گردن های بلند و بدن چاق و تخمدانی شکل هستند. رنگ پرهای آن‌ها روشن‌تر و پرها نازک به رنگ بژاست، و بیشترین قسم از بدنشان را پوشانده است. بچه شترمرغ ها دارای گردن های راه راه مشخص با لکه های قهوه ای تیره تر هستند.

جوجه شترمرغ ها مقادیر زیادی زرده را از کیسه زرده تخم مرغ خود جذب می کنند که معمولا تا یک هفته آنها را از نظر مواد مغذی نگه می دارد.

در این دوره، آنها راه رفتن را یاد می گیرند و شروع به پیروی از والدین خود یا سایر شترمرغ های بالغ می کنند که آنها را به سمت غذا برای علوفه راهنمایی می کنند. برای آنها تغذیه از والدین وجود ندارد جوجه ها به صورت غریزی خودشان را تغذیه می کنند.

جوجه شترمرغ سه روزه
در صورت تمایل برای پرورش طیور مطالعه نمایید: فروش جوجه مرغ تخمگذار، فروش جوجه بوقلمون، فروش جوجه اردک، فروش جوجه گوشتی

قیمت جوجه شترمرغ سه روزه

قیمت جوجه شترمرغ سه روزه تا هفت روزه معمولا در یک بازه می باشد و با بالا رفتن سن جوجه ها بسته به میزان مصرف خوراک و شرایط واکسینه و دیگر ارکان نگهداری قیمت ها از سمت اتحادیه و اصناف تعیین و اعلام میگردد. همانطور که مطلع هستید قیمت از ارکان مهم در خرید و فروش جوجه شترمرغ سه روزه تا سنین بالاتر می باشد که هرچه شما از ریز ارکان  برای تعیین هزینه ها مطلع باشید فروش برایتان آسان تر و سود اکتسابی از آن مطلوب تر خواهد بود.

بهترین زمان خرید جوجه شترمرغ

بهترین زمان خرید جوجه شترمرغ برای پرورش دهندگان مبتدی، شترمرغ های سن یک ماهه به بعد می باشد. زیرا تا قبل از آن شرایط مراقبتی از آنها کمی برای افرادی که تجربه ای در این زمینه نداشته باشند دشوار می باشد. شترمرغ ها به عنوان پرندگان همه چیزخوار، طیف وسیعی از غذاها و گوشت های گیاهی را به شکل بندپایان و حشرات و همچنین جوندگان کوچک، مارمولک ها، مارها و سایر غذاهای مغذی موجود در محیط های خشن خود مصرف می کنند. اما در روزهای اولویه زندگی آنها باید به خوراک جوجه ها توجه داشته باشید تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

قیمت جوجه شترمرغ یک روزه

قیمت جوجه شترمرغ یک روزه همه روزه از سمت اتحادیه و اصناف فروش طیور، محاسبه و تعیین می گردد و بعد از آن شرکت ها و مزرعه داران و پرورش دهندگان طیور با در نظر گرفتن میزان کمی  سود قیمت را به خریداران اعلام میکنند.

اگر در زمینه خرید و فروش جوجه شترمرغ سه روزه فعالیت پررنگی دارید باید برای تخم شترمرغ ها و سود موجود در این بخش هم برنامه ای داشته باشید. اطلاع از راندمان تخمگذاری آنها در سال و در چه فصل با چه تعداد جوجه به شما کمک شایانی خواهد کرد.تخم‌گذاری شترمرغ پیچیده است، عمدتاً به این دلیل که سلسله مراتبی وجود دارد که به مرغ غالب، «مرغ اصلی» که تمایل به تخم‌گذاری اولیه دارد، اولویت می‌دهد

مرغ اصلی همچنین بیشترین تخم‌ها (تا ۱۰) را می‌گذارد که معمولاً در مرکز لانه قرارمیگیرند.

جوجه شترمرغ‌ها از نشانه‌های والدین خود پیروی می‌کنند، آنها به غذای مناسب نوک می‌زنند و جوجه‌هایشان را تشویق می‌کنند که از طریق صداگذاری غذا بخورند. سایر مرغ ها معمولاً بین ۴ تا ۶ تخم می گذارند که حداکثر تا ۲۰ عدد در هر سوراخ تودرتو می باشد هر لانه بین ۲ تا ۵ مرغ مشترک خواهد بود.

پرورش جوجه شترمرغ سه روزه

برای پرورش جوجه شترمرغ سه روزه تا بالغ و دیگر طیور در انواع نژاد ها و سنین مختلف شما باید حداقل شناختی از میزان سختی این صنعت داشته باشید. باید بدانید چه خوراکی مناسب برای جوجه ها می باشد؟ تخم آنها به چه شکل است؟ روش تشخیص سلامت شترمرغ ها و تخم آنها به چه صورت است؟ نگهداری و مراقبت از جوجه ها تحت چه شرایطی امکان پذیر می باشد؟

جوجه های شترمرغ معمولا بین ۱ تا ۱٫۲ کیلوگرم وزن دارند، که با عث می شود با حاشیه راحت تر، سنگین ترین جوجه در میان پرندگان باشند. آنها نیز خیلی سریع رشد می کنند و در عرض یک سال به اندازه بزرگسالان می رسند. این بدان معناست که آنها هر ماه حدود ۳۰ سانتی متر رشد می کنند و در حدود۶ ماهگی به ۷۰کیلوگرم میرسند. یک شترمرغ بالغ کاملا بالغ ممکن است تا ۱۵۶٫۸کیلوگرم وزن داشته باشد.

پرورش جوجه شترمرغ سه روزه

خرید جوجه شترمرغ سه روزه

جهت خرید جوجه شترمرغ سه روزه تا بالغ شما باید بدانید که آنها در هر دوره چه شکلی هستند؟ و این موضوع به نر و ماده بودن این جوجه بستگی دارد. زیرا شترمرغ های ماده پرهای سبک تر و خشک تر خود را حفظ می کنند، در حالی که شترمرغ های نر تا زمانی که به بلوغ جنسی رسیده پرهای آنها سیاه می شود. شترمرغ های نر به آرامی پرهای پشمالوتر و قهوه ای روشن تر خود را از دست می دهند و پرهای سیاه یا تقریبا سیاه روی بال های بزرگ خود رشد میکنند. گردن شتر مرغ های کوچک رنگ روشن تر و خنثی تری دارند و تا پرواری صورتی می شوند. پاهای آنها نیز به همین صورت است.

جهت خرید با واحد فروش جوجه شترمرغ سه روزه این شرکت تماس حاصل نمایید.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳