آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

فروش جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی به دلیل گذراندن مرحله تولید مثل از صفر تا ۴ هفتگی و کاهش میزان مرگ و میر در بین پرورش دهندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پرورش بوقلمون در مقایسه با سایر پرندگان نسبتاً آسان و سودمند است زیرا آنها در برابر بیماری ها بسیار مقاوم هستند.

در سن یک ماهگی جوجه را می‌توان در محیط آزاد پرورش داد یعنی اجازه می دهد آنها را از قفس خود به یک منطقه باز اطراف خارج کنید و در حالت نیمه فشرده از آنها نگهداری شود، جاییکه آنها در یک قفس یا سالن در طول فرآیند پرورش نگهداری می‌شوند.

پرورش در فضای آزاد بسیار مقرون به صرفه است زیرا آنها می توانند بیشتر نیازهای غذایی خود را تامین کنند، اما سیستم سالن به دلیل توجهی که به آنها می شود آنها را قادر می سازد سریعتر و بزرگتر رشد کنند.

در اطراف منطقه پرورش بوقلمون خود سایه کافی ایجاد و مطمئن شوید که اگر آنها در قفس خود هستند، پوشش‌ها را به سمت بالا بچرخانید تا قفس به خوبی تهویه شود. یک لامپ رشته ای داغ را در اتاقک نصب کنید که از سقف آویزان باشد تا در شب‌های سرد گرما را تامین کند.

فروش جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی

جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی

جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی با وزن حدود ۱٫۲۰۰ گرم که روزانه حدود ۴۰ گرم به وزن این نژاد اضافه می‌شود.

پرندگان نر و ماده در کنار هم به عنوان طیور یک روزه یا بوقلمون کوچک حدود ۴ تا ۵ هفتگی نگهداری می شوند. در سن ۱۵ تا ۱۶ هفتگی پرندگان ماده کشتار می شوند و تا پایان دوره پرواربندی کل محوطه اسکان به نرها داده می شود. پس از برداشتن پرندگان نر در ۱۹ تا ۲۱ هفتگی، کل مرکز تمیز و ضد عفونی می شود.

بوقلمون، با گوشت بدون چربی و محتوای پروتئین بالا، پرنده‌ای است که مخصوصاً برای گوشت آن مورد توجه قرار می گیرد و غذای سنتی وعده غذایی کریسمس می‌باشد.

پرورش بوقلمون مانند پرورش جوجه است. قبل از اینکه بتوانید جوجه را پرورش دهید، باید یک مکان برای جوجه‌آوری تنظیم کنید. خانه پرورش دهنده (همچنین به نام مولد) جایی است که برای جوجه‌های یک روزه را تا ۴ هفته گرمای مصنوعی، آب و غذا تامین می‌نمایید. فروش جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی درست از زمانیکه که باید خوراک استارتر برای وزنگیری آنها شروع شود اغلب برای پرورش دهندگان عرضه می‌شود.

جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی

قیمت جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی

قیمت جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی نیز توسط انجمن طیور و جوجه‌کشی‌هایی که مادری این محصول را دارا می‌باشند، باتوجه به عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود.

این جوجه حداقل دو بار از صفر تا ده هفتگی نیاز به واکسیناسیون دارد. یک دامپزشک با بررسی گله به بهترین وجه توضیح می دهد که بوقلمون شما به چه چیزی نیاز دارد. کرم زدایی باید حداقل ماهی یکبار انجام شود که معمولاً داروی کرم زدایی با آب آنها مخلوط می شود.

بریدن منقار و بریدن انگشت پا برای جلوگیری از آسیب رساندن به یکدیگر ضروری و با دامپزشک مشورت نمایید.

جوجه بوقلمون به راحتی از حضور یک فرد ترسیده و ممکن است در داخل قفس منجر به ازدحام شود. آنها ممکن است با زیر پا گذاشتن به خود آسیب برسانند، بنابراین هنگام دست زدن به آنها بهتر است در نور کم انجام شود.

قیمت جوجه بوقلمون یک ماهه در تبریز

قیمت جوجه بوقلمون یک ماهه در تبریز با سایر شهرها تفاوتی ندارد و تحت نظارت انجمن طیور در سراسر کشور یکسان می‌باشد. همچنین فروش جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی از شهرهای نزدیک به مرغداران با ویژگیهای یکسان توسط شرکت آریا منتخب انجام می‌شود.

حداقل فضای موردنیاز برای جوجه بوقلمون یک ماهه حداقل یک مترمربع برای هر پرنده است. بنابراین برای ده پرنده، آنها حداقل به ۱۰ متر مربع نیاز دارند. مطمئن شوید از ازدحام بیش از حد پرندگان برای جلوگیری از لگدمال شدن و از اینکه هر پرنده به اندازه کافی برای خوردن فضا دارد.

وزن جوجه بوقلمون بیوتی

وزن جوجه بوقلمون بیوتی حتی زمانی که سعی می کنید میانگین وزن یک بوقلمون را بیابید، باید به طیف وسیعی دقت نمایید.

بوقلمون هایی که برای فروش تجاری در دسترس هستند معمولاً در ۲۴ هفتگی وزنی معادل ۲۵ کیلوگرم خواهند داشت. یک بوقلمون اهلی به طور متوسط حدود ۱۰ کیلوگرم وزن دارد، در حالی که پرندگان وحشی کوچکتر هستند و بین ۳ تا ۵ کیلوگرم برای ماده و ۸ کیلوگرم برای نر وزن دارند.

وزن جوجه بوقلمون بیوتی

پرورش جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی

پرورش جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی که اصولا در قفس نگهداری می شوند و این قفس‌ها می‌توانند از آهن یا چوب ساخته و با ورقه های راه راه پوشانده شوند. ارتفاع باید از کف تا سقف ۲٫۵ تا ۳ متر باشد تا از پاشیدن باران به داخل قفس جلوگیری شود.

خاک اره، تراشه های چوب و سایر مواد مشابه باید برای پوشش کف استفاده شود. باید حدود ۲ سانت ضخامت داشته باشد و به تدریج به ۴ سانت افزایش یابد و برای جلوگیری از انباشته شدن باید مرتب چنگ زده شود.

آنچه بوقلمون می خورد شبیه به چیزی است که مرغ ها می خورند. بیشتر غلات و گاهی اوقات حتی از سبزیجات تغذیه می کند. رژیم غذایی آنها به دلیل جثه بزرگ به حدود ۲۵ درصد پروتئین و مقدار مناسبی (۱ درصد) کلسیم نیاز دارد. وقتی صحبت از مصرف آب به میان می‌آید، آنها نیاز به تامین آب تمیز شبانه‌روزی دارند و در فصل گرما باید حوضچه‌های آب به‌طور منظم‌ پر شوند. آنها هر روز از ۱۵۰ گرم خوراک به ازای هر پرنده تغذیه می کنند که به ازای هر بوقلمون معادل نصف ارزن است.

کل مصرف خوراک نر از ۴ تا ۱۶ هفته حدود ۲۰ کیلوگرم تخمین زده می شود.

کل مصرف خوراک برای جوجه ها در حدود ۱۵ کیلوگرم از ۴ تا ۱۶ هفتگی تخمین زده می شود.

پرورش جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی

خرید جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی

خرید جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی از شرکت‌هایی که خطوط ژنتیکی این محصول را رعایت نموده باشند تا بوقلمونی تولید شود که بهترین عملکرد را در محیط‌های مختلف ارائه دهد. برای شرکت آریا منتخب فروش جوجه یک ماهه بوقلمون بیوتی اصل و باکیفیت کلید توسعه محصول در آینده می‌باشد.

شماره های تماس:

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

فیلم انواع بوقلمون

محصولات مرتبط