آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

بوقلمون بوربون چیست؟

بوقلمون بوربون چیست؟

برای پرورش‌دهندگان طیور سوال پیش می‌آید که بوقلمون بوربون قرمز چیست و کجا پرورش داده می‌شود؟ واحد تحقیقات شرکت آریا منتخب پارسیان اطلاعات کاملی در رابطه با این نژاد دارد و این قبیل سوالات را پاسخ می‌دهد: برای شهرستان‌های ایران به دلیل سازگاری با هوا نژادی مناسب جهت پرورش می‌باشد. عمده تولید این نژاد از استان‌های آذربایجان سرچشمه می‌گیرد. اغلب این نژاد برای صادرات به کشور‌های همسایه تدارک داده می‌شوند و به دلیل ظاهر زیبا و کمیابی که دارد در سراسر کشور از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

بوقلمون بوربون

بوقلمون بوربون، یک نوع گوشت بسیار لذیذ و با کیفیت بالا است که از بوقلمون‌های نژاد بوربون Red Bourbon گرفته شده است. این نژاد بوقلمون در اصل از جزیره ماداگاسکار به آمریکا آمده است و بعد از پرورش در مناطق مختلف آمریکا، به ویژه در ایالت کنتاکی مشهور شده است.

بوقلمون بوربون دارای گوشتی پر از عضلات، لذیذ و تر و تازه است که باعث شده است تا در بین علاقمندان به گوشت‌های با کیفیت بالا، محبوبیت زیادی پیدا کند. همچنین، بوقلمون بوربون دارای چربی کمتری نسبت به سایر نوع گوشت‌ها است که از دید سلامتی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

از دیگر خصوصیات بوقلمون بوربون چیست؟ ، قابلیت ترکیب با انواع ادویه‌ها و سس‌های مختلف است. به عنوان مثال، این گوشت می‌تواند با سس باربکیو یا مخلوطی از فلفل سیاه و سیر تهیه شده و یا با استفاده از ادویه چیپوتلی ترکیب شود.

بوقلمون بوربون به دلیل لذیذی و کیفیت بالای گوشت، قیمتی بیشتر از گوشت‌های سایر نوع دارد. با این حال، در اغلب رستوران‌های برنامه غذایی و بازارهای محلی، به راحتی قابل دسترسی است.

در نهایت، از دید سلامتی، مصرف بوقلمون بوربون نسبت به سایر نوع گوشت‌ها مفیدتر است، زیرا حاوی چربی کمتر و پروتئین بیشتری است.

 

مشخصات ظاهری بوقلمون بوربون

بوقلمون بوربون، قرمز یا حنایی توسط انجمن طیور ایران به رسمیت شناخته شده‌ است. سینه پهن بوقلمون بوربون و پاهای نسبتا کوتاه آن مشخصاتی است که یک بوقلمون بوربون اصیل دارا می‌باشد. آن‌ها دارای لکه‌های قرمز، قهوه‌ای روشن تا رنگ تیره و با پرهای دم و پروازی سفید هستند. پرهای زیرپوش تقریباً سفید هستند. منقار آن‌ها زرد روشن و شاخ سبک آن‌ها در پایه تیره و در انتها روشن است.

این نژاد نسبت به بسیاری از نژادهای بوقلمون نسبتاً بزرگتر هستند، این همان چیزی است که آن‌ها را برای تولید گوشت ایده‌آل تر می کند. علاقه به تناسب اندام بیولوژیکی، زنده ماندن در شرایط سخت و عطر و طعم برتر بوقلمون بوربون قرمز، علاقه مصرف کننده و پرورش دهنده را به خود جلب کرده و بازار رو به رشدی را ایجاد کرده است.

مشخصات ظاهری بوقلمون بوربون

فرمول دان بوقلمون بوربون

ذرت ۵۵۳ کیلوگرم ۱٫۲ کیلوگرم متیونین
سویا ۳۹۰ کیلوگرم ۲٫۸ کیلوگرم لیزین
کلسیم فسفات ۱۷ کیلوگرم ۲۰۰ گرم پروبیوتیک
کربنات کلسیم ۱۴ کیلوگرم ۱ کیلوگرم ویتامین ای+سلنیم
ویتامینه بوقلمون ۳ کیلوگرم ۱ کیلوگرم توکسین بایندر
مکمل معدنی ۳ کیلوگرم ۳ کیلوگرم نمک
جوش شیرین ۵/. گرم ۵/. گرم لینکودان
کوسیدیوز استات ۳/. گرم    
روغن ۱۰ کیلوگرم    

نکته:حجم اقلام بالا در هزار کیلوگرم می‌باشد و مجموع با لینکودان ۱۰۰۵ گرم می‌شود.

بوقلمون بوربون جوان خیلی سریع رشد می‌کنند و به پروتئین بیشتری نسبت به انواع نژاد‌های جوجه مرغ نیاز دارند. بهتر است تا زمانی که به سن ۸ هفته رسیدند، خوراکی با مقدار پروتئین ۳۰ ٪ تهیه کنید. در کنار وعده اصلی از علوفه‌های دارای ارزش غذایی مثل یونجه و… می‌توان برای تغذیه بوقلمون‌ها استفاده کرد.

موارد تاثیر گذار بر وزن بوقلمون بوربون چیست

از آنجایی که میزان مصرف خوراک بوقلمون بوربون زیاد است کارشناسان ما توصیه می‌کنند که هنگامی که بوقلمون‌های شما سن یک ماهگی خود را تکمیل کردند در ازای هر یک کیلو خوراک اصلی یک کیلو یونجه به رژیم غذایی آن‌ها اضافه گردد زیرا یونجه سرشار از فیبر و مواد مغذی ارزشمند است که هم در وزن گیری بوقلمون و هم در کیفیت گوشت آن کمک شایانی به عمل می‌آورد. راهکارهای فراوانی جهت وزن گیری این نژاد وجود دارد که در مقاله‌های بعدی خدمتتان ارائه می‌گردد شما می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

وزن نهایی بوقلمون بوربون نر ۱۴ الی ۱۵ کیلوگرم و ماده‌ها ۸ الی ۹ کیلوگرم در طی دوره ۵ الی ۶ ماه می‌باشد.

مکان مناسب پرورش بوقلمون بوربون

بوقلمون بوربون به عنوان نژادی کمیاب و کم تولید با پرورش در مکان‌های روباز و نیمه صنعتی به خوبی سازگار هستند.در مرتع ها نیز پس از تغذیه از وعده اصلی و ویتامینی میتوانند از آن‌ جا  استفاده نمایند. مقدار مساحت لازم در فضای بسته به ازای هر چهار عدد بوقلمون بالغ یک متر مربع می‌باشد.نصب چوب خواب در پرورشگاه‌های طیور باعث پرش آن‌ها از روی چوب و مشکلات جدی پا در مراتب بدبینانه‌تر مرگ بوقلمون همراه می‌گردد.

مکان مناسب پرورش بوقلمون بوربون

مسائل بهداشتی و مراقبتی از بوقلمون بورون چیست

در حالی که بوقلمون بوربون در مورد هرگونه مشکل بهداشتی مستعد نیستند، اما راه حل هایی برای بیمار نشدن بوقلمون بوربون چیست؟ این است که عدم رعایت یک مسئله بهداشتی ساده منجر به درگیری آن با جوش‌‍های سیاه می‌شود. یادگیری علائم و پیشگیری از جوش‌های سیاه مهم است تا بتوانید گله‌ای سالم داشته باشید. مرغ‌ها به اندازه بوقلمون‌ها در برابر جوش‌های سیاه آسیب پذیر نیستند، اما می‌توانند حامل انگل باشند و بوقلمون ها را بیمار کنند. اگر صاحب هر دو نوع طیور هستید، به طور کلی بهتر است بوقلمون‌ها و مرغ‌های خود را جداگانه قرار دهید.

علاوه بر جوش سر، از نظر انگل های داخلی و خارجی روی بوقلمون بوربون خود مانند کرم‌ها، کنه‌ها و شپش‌ها مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که آنها فضای استحمام گرد و غبار زیادی برای خلاص شدن از خود از ملاک‌های مزاحم دارند.

نحوه خرید و فروش و قیمت بوقلمون بوربون

شرکت آریا منتخب پارسیان در امر خرید و فروش بوقلمون بوربون با سابقه ۲۰ ساله بسیار سرآمد می‌باشد. این شرکت دارای سه نمایندگی و دفتر فروش در سه شهر اصفهان ، تهران و مشهد می‌باشد و با ارسال برای سراسر ایران کار را برای همه پرورش دهندگان در کل کشور آسان کرده است. حداقل سفارش برای تمامی سنین این بوقلمون از ۲۰۰ عدد به بالا می‌باشد.

بارها تماما واکسیناسیون شده هستند به جز گله‌های یک روزه به جهت رشد بهتر و جذب کیسه زرده و عدم تلفات بالا، شما عزیزان می‌توانید واکسن اولیه لازم را در سه روزگی و پس از جذب کیسه زرده به بوقلمون بوربون خود تزریق نمایید. جهت اطلاع از قیمت انواع سنین و ویژگی های دیگر  بوقلمون بوربون چیست؟ با شماره‌های زیر از طریق واتساب، تماس و تلگرام در ارتباط باشید.

شماره های تماس: شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

*
*

10 − پنج =