آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی

علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی

بیشتر تلفات معمولاً در هفت روز اول اتفاق می‌افتد. علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی ناشی از کیفیت گله مولد و شرایط جوجه‌کشی به زودی مشخص می‌شود. مراقبت خوب ازجوجه های ضعیف بسیار مهم است زیرا آنها به راحتی از بین می‌روند.

اگر مرگ و میر وجود دارد، ضروری است که پرندگان مرده را به صورت روزانه از بین برده و تعیین کنید که در چه زمانی از چرخه چه میزان تلفات دارید. الگوی مرگ و میر در چند هفته اول به شما سیگنال روشنی در مورد مدیریت شما می‌دهد. تلفات در سه روز اول ارتباط نزدیکی با کیفیت DOC دارد، اما پس از سه روز تلفات به کیفیت مراقبت پس از هچ بستگی دارد.

 

جوجه گوشتی

جوجه گوشتی یک نوع طیور است که برای تولید گوشت استفاده می‌شود. این نوع جوجه با توجه به شرایط و نوع تغذیه، به شکلی سریع رشد کرده و در عرض چند هفته به اندازه کافی بزرگ شده و به بازار عرضه می‌شود.

در کشورهایی مانند آمریکا، جوجه گوشتی بخش قابل توجهی از تامین گوشت برای مصرف در منازل، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد. این طیور به دلیل سرعت رشد، می‌توانند در زمان کوتاهی به مرحله بزرگی برسند و به بازار عرضه شوند.

اما برای رسیدن به سود بیشتر در پرورش جوجه گوشتی، باید به شرایط محیطی و تغذیه آن‌ها توجه داشت. از جمله مواردی که باید در نظر گرفته شود، نوع غذایی که به آن‌ها داده می‌شود و نور و دمای مناسب برای رشد سریع آن‌ها است.

اگر شما هم به پرورش جوجه گوشتی علاقه‌مند هستید، باید به دانستن اطلاعات کافی و تجربه در این زمینه دست پیدا کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه در پرورش این نوع جوجه برسید.

 

علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی ناشی از عفونت

بین علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی ناشی از علل فردی یا عفونت گله تمایز قائل شوید. هنگام بیرون آوردن جوجه‌های مرده، سعی کنید علت مرگ و میر را کشف کنید. آیا آنها در مکان‌های خاصی در سالن مرغداری قرار دارند؟ جوجه نر یا ماده هستند؟ آیا آنها قبلاً بیمار شده یا ناگهان مرده‌اند؟ پاسخ به کلیه این سوالات به شما کمک می‌کند تا دوره پرورش بهتری داشته باشید. شرکت آریا منتخب پارسیان آمادگی لازم در جهت پاسخگویی به کلیه سوالات شما در دوره پرورشی می‌باشد.

علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی ناشی از عفونت

۶ ویژگی جوجه مرده و علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی

  • دراز کشیدن روی شکم یا پشت
    اختلال متابولیک با شیوع بالا بین ۲ تا ۵ هفته، سعی کنید با مداخلات مدیریت خوراک بیماری را حل و فصل کنید.
  • در پشت با بال‌های باز شده و اغلب با یک پا در هوا
    علت سندرم مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی، قلب جوجه‌ها می‌ایستد و به پشت مرده می‌افتد. رشد را کمی با شدت نور کمتر کاهش دهید تا زمانی که میزان مرگ و میر به زیر ۰٫۰۵ درصد در روز برسد.
  • به خوبی توسعه یافته، با محصول کامل
    جوجه‌ها در سنین بالاتر از فشار بیش از حد بر قلب یا التهاب دیواره یا دریچه قلب رنج می‌برند.
  • وضعیت متوسط ​​تا بد، معده پر از مایعات
    آسیت از سن ۳ هفتگی به بعد، این جوجه‌ها مستعد استرس گرمایی هستند. سطح CO2 را در خانه بررسی کنید. در چرخه بعدی رشد را محدود کنید، از گردش هوا اطمینان حاصل کنید و از نوسانات دمای روز و شب جلوگیری کنید.
  • روی شکم، گردن به جلو و پاها به عقب
    خفگی پرندگان در اثر عفونت ویروسی یا واکنش شدید به واکسیناسیون توسط یک پلاک مواد ملتهب در بالای دستگاه تنفسی خفه شده‌اند.
  • وضعیت مهر و موم، روی معده، پاها به عقب، گردن کشیده، منقار کمی باز و اغلب با لقمه‌ای از بستر در منقار
    بوتولیسم (نادر) یا در اثر مصرف بیش از حد عوامل ضد کوکسیدیال یونوفوریک یا آنتریت نکروز اتفاق می افتد.

 

مطالعه بیشتر —->> علل تلفات جوجه ها از یک تا سه هفتگی

علت سندرم مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی

علت سندرم مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی با رشد سریع ظاهراً طبیعی است. پرندگان اغلب نر معمولاً مرده در پشت خود با بال‌های باز یافت می‌شوند. این وضعیت به ندرت در پرندگان تخمگذار رخ می‌دهد، اگرچه گزارش‌هایی از مرگ‌های مشابه در پرورش‌دهندگان گوشت بالغ گزارش شده است. این بیماری اساسا منشا متابولیکی دارد اما عوامل ژنتیکی، محیطی و تغذیه‌ای نیز نقش مهمی دارند.

جوجه‌‌ گوشتی که به دلیل SDS می‌میرد هیچ ناهنجاری خاصی نشان نمی‌دهد. پرندگان معمولاً نرهای سالم با وزن بدن بالاتر از حد متوسط ​​بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بلافاصله قبل از مرگ، آنها طبیعی به نظر می‌رسند و اغلب در حال تغذیه، نوشیدن و راه رفتن دیده می‌شوند. پرندگان گردن خود را دراز می‌کنند، جیغ می‌زنند و به دلیل بال زدن و کشیده شدن پا به سرعت خود را به پشت می‌اندازند. اکثر پرورش دهندگان طیور این بیماری را حمله قلبی توصیف می‌کنند. مرگ در عرض چند دقیقه اتفاق می‌افتد، ولی اگر پرندگان در مراحل اولیه حمله به شدت ماساژ داده شوند، می‌توان با موفقیت طولانی مدت محدودی احیا شد.

علت سندرم مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی

علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی می‌تواند به چندین عامل باشد. این علت‌ها می‌توانند در دوره جوجه‌یابی، نگهداری، تغذیه، محیط زیست و یا بیماری باشند. در این متن، به بررسی علل مرگ ناگهانی جوجه‌های گوشتی پرداخته می‌شود.

یک علت‌ مرگ ناگهانی جوجه‌های گوشتی در دوره جوجه‌یابی می‌تواند ناقص بودن ژنتیکی جوجه باشد. گاهی اوقات، جوجه‌های گوشتی با ژنتیک نامناسب به دنیا می‌آیند که ممکن است با مشکلات جدی سلامتی مواجه شوند و در نهایت مرگ کنند.

عامل دیگری که می‌تواند به مرگ ناگهانی جوجه‌های گوشتی منجر شود، نگهداری نامناسب است. اگر جوجه‌های گوشتی در محیطی بی‌توجه به نیازهایشان نگهداری شوند، ممکن است با مشکلاتی مانند نارسایی تهویه، گرمای بیش از حد یا سردی شدید مواجه شوند که به مرگ آن‌ها منجر می‌شود.

یکی دیگر از علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی ، تغذیه نامناسب است. اگر جوجه‌ها در دوره جوجه‌یابی با تغذیه نامناسب یا در دوره رشد با انواع غذاهای شیمیایی و مصنوعی تغذیه شوند، ممکن است با مشکلاتی مانند نارسایی کبد، گوارش نامناسب و یا مشکلات تنفسی مواجه شوند که در نهایت به مرگ آن‌ها منجر می‌شود.

محیط زیست نیز یک علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی است که می‌تواند بر سلامتی آن‌ها تأثیرگذار باشد. مثلاً، اگر محیط پر از باکتری‌ها، قارچ‌ها یا ویروس‌ها باشد، جوجه‌ها به سرعت ممکن است با این عوامل آشنا شوند و در نهایت به بیماری و مرگ منجر شوند.

بیماری نیز یکی دیگر از عواملی است که ممکن است به مرگ ناگهانی جوجه‌های گوشتی منجر شود. برخی از بیماری‌ها، مانند بیماری نیوکاسل، سینوزیت، مارکیت و یا ککسیدیوز، ممکن است باعث علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی شوند.

با توجه به اینکه علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی می‌تواند به  چندین عامل بستگی داشته باشد، برای جلوگیری از آن لازم است که تمامی نیازهای جوجه‌های گوشتی در دوره جوجه‌یابی و رشد به خوبی برطرف شوند، از محیط پاکیزه و سالم استفاده شود و در مقابل بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا، پیشگیری شود. همچنین، نگهداری، تغذیه و محیط زیست جوجه‌های گوشتی باید بر اساس استانداردهای سالمی و بهداشتی مورد نظر تأمین شود.

واکسیناسیون جوجه مرغ تخمگذار شیور

 

علاوه بر این، مواد غذایی و آب نیز باید به طور دقیق و با توجه به نیازهای جوجه‌ها تامین شود. استفاده از غذای با کیفیت و تعادل‌دادن آن با توجه به نیازهای جوجه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین، آب نیز باید به طور مداوم و با کیفیت به جوجه‌ها ارائه شود و باید از کلر و عناصر دیگر آلوده‌کننده آن پاک شود.

از موارد دیگری که می‌تواند علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی شود، استرس و اضطراب جوجه‌هاست. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توان با فراهم کردن محیطی آرام و طبیعی، استفاده از نور مناسب و تنظیم توزیع فضایی صحیح جوجه‌ها درون سالن، به جوجه‌ها کمک کرد تا با استرس کمتری مواجه شوند.

در کل، برای جلوگیری از مرگ ناگهانی جوجه‌های گوشتی، نیاز است که تمامی اصول و استانداردهای بهداشتی، تغذیه‌ای، پزشکی و توانمندی‌های کارشناسان در صنعت مرغداری رعایت شود. با رعایت این موارد، می‌توان از مرگ ناگهانی جوجه‌های گوشتی جلوگیری کرد و به بهبود و رشد بهتر صنعت مرغداری کمک کرد.

همچنین، برای پیشگیری از علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی ، باید از تمامی عوامل آلودگی و اختلالات مرتبط با صنعت مرغداری مانند عفونت‌های باکتریایی، ویروسی و قارچی، انگل‌ها، گرمای زیاد و سردی شدید، نور زیاد یا کم، افزایش فشار خون، نارسایی قلبی و تنفسی، فشار صدماتی، عوامل اکسیداتیو و … پیشگیری شود.

در این راستا، باید از استفاده از مواد شیمیایی و داروهایی که به صورت ناقص یا نامناسب به جوجه‌ها تزریق می‌شوند، خودداری کرد. همچنین، باید برای پیشگیری از انتقال عفونت‌هایی از یک مرغداری به مرغداری دیگر، از رعایت استانداردهای بهداشتی مناسب و پاکسازی و ضدعفونی کردن تجهیزات و سالن‌های مرغداری استفاده شود.

در نهایت، پیشگیری از مرگ ناگهانی جوجه‌های گوشتی نیازمند همکاری و تلاش تمامی کارکنان و کارشناسان صنعت مرغداری است. به عنوان مرغداران و متولیان صنعت مرغداری، ما باید تمام توان خود را برای پیشگیری از مرگ ناگهانی جوجه‌های گوشتی به کار بگیریم و تمامی تلاش خود را برای ارائه یک محصول با کیفیت و سالم به بازار داشته باشیم.

 

 

نحوه خرید و فروش جوجه مرغ گوشتی

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر راجع به علت مرگ ناگهانی جوجه مرغ گوشتی به سایت شرکت آریا منتخب پارسیان مراجعه نمایید و مقالات گسترده‌ای را در این زمینه داشته باشید. و اما درباره نحوه خرید و فروش و قیمت جوجه شما می‌توانید هر روز و در هر ساعت از شبانه روز با کارشناسان ما از طریق واتساپ،تماس و … با شماره های زیر در ارتباط باشید و سوالات خود را در این موضوع بپرسید و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

شماره های تماس: شعبه اصفهان: ۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹ _ ۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

شعبه تهران: ۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱ _ ۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

شعبه مشهد: ۰۹۱۵۱۰۰۶۹۲۳

 

 

 

*
*

1 × 3 =