آریا-منتخب(1)
در این مقاله آموزشی به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

چگونه یک مرغداری پر سود ایجاد کنیم؟

چگونگی روند و نقشه ذهنی ایجاد یک مرغداری پر سود، سؤالی است که ذهن اکثر کارآفرینان را به خود مشغول می کند. در این مقاله به معرفی ۵ مرحله اساسی برای احداث یک مرغداری پرسود از ابتدای کار می پردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

چرا احداث مرغداری پرسود خواهد بود؟

با بالا رفتن قیمت مرغ و طیور، نگاه مردم به پرورش طیور تغییر کرده است. پرورش و تولید طیور، می تواند یکی از پر سودترین کارها در منزل باشد.

شما برای شروع این کار به هزینه زیادی نیاز نخواهید داشت. اگر یک حیاط بزرگ دارید، به راحتی می توانید تعداد زیادی مرغ و خروس را در آن پرورش دهید و از فضای خانه تان بهترین استفاده را داشته باشید.

علاوه بر این مرغداری ها نیز ترجیح می دهند بیشتر فضای خود را به پرورش مرغ و سود حاصل از آن اختصاص دهند.

 

وضعیت پرورش و تولید مرغ و تخم مرغ و سود مرغداری در ایران چگونه است؟

امروزه به دلیل افزایش قیمت طیور، تقاضا برای خرید مرغ و بوقلمون به سرعت در حال افزایش است. یکی از بهترین مرغ های تولیدی در ایران، مرغ گلپایگان است. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت خرید جوجه بومی ۱ روزه گلپایگان، اینجا را کلیک کنید؛ یا با کارشناسان ما در واتساپ در ارتباط باشید:

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

کارشناس فروش/۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

کارشناس فروش/۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

 

پرورش مرغ در ایران یکی از سریع ترین قسمت های رشد صنعتی است. از نظر تولید تخم مرغ، کشور ایران در خاورمیانه بزرگترین تولید کننده تخم مرغ تولیدی است. در سال ۹۴ و در پی شیوع آنفالونزا در کشور های منطقه، واردات تخم مرغ نطفه دار به ایران ممنوع شد و این امر باعث افزایش تولید داخلی در کشور ما شد.

جالب توجه است که بدانید سود مرغداری های  در کشور ما بسیار بالاست. از این نظر، کارآفرینان چند سالی است که بیشتر به این سمت و سو کشیده شده اند.

در مزارع و مرغ داری های ایران پرورش مرغ، بوقلمون و شترمرغ از متداول ترین گزینه های پرورش صنعتی است. اما در بین همه این ها پرورش مرغ بهترین گزینه است. چون پرورش دهندگان یاد گرفته اند که تعداد زیادی مرغ را به صورت منظم برای گوشت پرورش دهند. آن ها همچنین می دانند که چگونه باید مرغ های تخم گزار خود را انتخاب کنند. چه زمانی وقت کشتار آن هاست و …

مصرف زیاد مرغ و تخم مرغ در جامعه امروز ایران و همچنین در صنایع، چیزی متداول است. این امر باعث شده که همواره نیاز برای خرید این گونه محصولات وجود داشته باشد. بنابراین سود مرغداری ها از فروش محصولات شان، غیرقابل انکار خواهد بود.

علاوه بر این مرغ ها منبع غنی از پروتئین هستند. مصرف مرغ، مشکلات گوارشی و مزاجی کمتری برای افراد پیش می آورد.

برخی از افراد گوشت مصرف نمی کنند. اما هیچکس با گوشت مرغ مخالف نیست.

 

۵ مرحله برای راه اندازی یک مرغ داری پر سود در ایران:

آیا تصمیم به راه اندازی یک مرغ داری دارید؟ اگر پاسخ شما بله است باید بدانید که نه تنها برای شروع این کار، بلکه برای شروع تمامی کارهای تولیدی و پرورشی باید تمامی جوانب را به صورت مکتوب بررسی نمایید تا پرورش مرغ را به صورت آگاهانه انجام دهید.

پرورش طیور شامل پرورش مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شترمرغ، مرغ گوشتی و غیره می شود. اما توجه داشته باشید که روش های پرورش همه یکسان نیست. در زیر پنج مرحله اساسی برای شروع تجارت پرورش مرغ وجود دارد:

 

مرحله ۱-نوع نژاد مرغ خود را انتخاب کنید:

قبل از شروع به راه اندازی مزرعه پرورش مرغ، باید اطلاع دقیقی از نژاد مرغ مورد نظر خود داشته باشید. برخی از مرغ ها برای تولید گوشت و برخی برای تولید تخم مرغ پرورش داده می شوند.

 

نژاد های مرغ های گوشتی تولید شرکت آریا منتخب پارسیان:

نژادهای مرغ گوشتی موجود در ایران که شرکت آریا منتخب پارسیان تولید کننده آن است شامل: مرغ های راس، پلاس، هوبارد، ال اس ال هستند.

جوجه های گوشتی به صورت نر و ماده پرورش داده می شوند. ویژگی بارز مرغ های گوشتی این است که در مدت زمان اندکی، وزن آن ها بسیار زیاد می شود. برای مثال این مرغ ها، پس از گذراندن تنها ۶ هفته، از ۴۰ گرم به ۲ کیلوگرم رشد می کنند.

 

انواع نژاد مرغ های تولیدی تخم مرغ از شرکت آریا متخب پارسیان:

مرغ هایی که به منظور تولید تخم مرغ شان در کشور ایران و توسط شرکت آریا متنخب پارسیان پرورش داده می شوند شامل: مرغ بومی گلپایگان و پولت های صنعتی می شوند.

این نژاد ها ابتدا برای تولید تخم مرغ نگهداری می شوند و پس از پایان سن تخم گزاری شان، برای گوشت کشته می شوند. جوجه های تخم گزار را می توان از ۱ روزگی تهیه و پرورش دهید. جوجه های تخم گزار می توانند از سنین ۱۸ تا ۱۹ هفتگی شروع به تخم گذاری نمایند. این تخم گزاری تا سن ۷۲تا ۷۸ هفتگی نیز ادامه خواهد داشت.

 

خروس های تولیدی در شرکت آریا منتخب پارسیان:

همانطور که جوجه های گوشتی را برای گوشت شان پرورش می دهیم، می توانیم خروس را نیز برای تولید گوشت اش پرورش و تولید کنیم.

خروس ها بازار ویژه خود را دارند. آن ها تقاضا کننده های خاص خود را هم دارند. اما این نکته را حتماً به خاطر داشته باشید که خروس ها رشد کمتری نسبت به جوجه های گوشتی دارد.

البته خروس هم می توانند در بسیاری از شرایط زنده بماند و پرنده مقاومی است. بنابراین گزینه خوبی برای پرورش و تولید خواهند بود.

 

مرحله۲-انتخاب مکان مناسب برای ایجاد مزرعه پرورشی

بی شک برای شروع کسب و کارتان، شما به یک مزرعه پرورشی نیاز خواهید داشت. مکان قرار گیری مزرعه تان می تواند برای تجارت شما، بسیارمهم باشد. میزان بزرگی مزرعه شما، به تعداد مرغ ها در این واحد، بستگی دارد.

اما اگر می خواهید در حیاط خانه تان مبادرت به انجام پرورش مرغ کنید، مطمئن شوید که از فضای کافی برای این کار برخوردار هستید. در ضمن در این صورت، کار را با یک گله کوچک آغاز کنید.

 

توجه داشته باشید که شرکت آریا منتخب پارسیان ارائه دهنده جوجه های ۱ روزه تا ۶ ماهه است. این شرکت تنها، محصولات تولیدی خود را به صورت عمده به فروش می رساند. حداقل میزان فروش برای جوجه مرغ های ۱ روزه بومی گلپایگان، تعداد ۱۰۰۰ قطعه است.

 

به خاطر داشته باشید، در اسرع وقت می توانید یک مزرعه تهیه کنید و کسب و کارتان را بیشتر رونق بدهید.

 

ویژگی یک مکان مناسب برای پرورش مرغ :

یک مکان مناسب برای پرورش مرغ داری، باید به دور از هیاهو و سروصداهای مخرب باشد. شما باید یک مکان آرام و به دور از آلودگی های صوتی را برای پرورش مرغ های خود فراهم آورید. مکان پرورشی شما باید از خطر حیوانات وحشی نیز در امان باشد. علاوه بر این مکان انتخابی شما باید در جاده اصلی واقع شود تا قابلیت دسترسی به حمل و نقل، برای فروش محصولات تولیدی راحت تر باشد.

 

مرحله۳-مسکن و سرپناه خوبی برای مرغ های خود فراهم آورید

بعد از مشخص نمودن مکان قرار گیری مزرعه، مهم ترین عامل بعدی تهیه مسکن و سرپناه است. یک سرپناه و سوله مناسب برای محافظت از مرغ های تولیدی شما برای بقای آن ها حیاتی و ضروری است. اما دقت کنید که شرایط داخلی سرپناه، کاملاً به نژاد طیور و روش پرورش آن ها بستگی دارد. طراحی سوله و سرپناه نسبت به روش های پرورش طیور متغیر است.

سرپناه ساخته شده باید دارای فضای کافی باشد تا پرندگان بتوانند به راحتی در آن آزادانه حرکت کنند. علاوه بر این این سوله ها را به اندازه کافی مرتفع می سازند تا از خطرات سیل در امان باشند. همچنین پناهگاه مورد نظر باید از تهویه مطلوبی برخوردار باشد. شما باید از عبور و مرور هوا در آن مطمئن شوید.

 

مرحله۴- اهمیت انتخاب غذا و داروی با کیفیت در میزان سود مرغداری ها

برای پرورش و صادرات مرغ، استفاده از غذای مغذی یک امر ضروری است. سالم بودن تغذیه، باعث رشد صحیح پرندگان می شود و مرغ ها را سالم تر و بانشاط تر نگه می دارد. خوراک مرغ ها باید همواره تمیز و خشک باشند. زیرا خوراک آلوده پرندگان را مریض می کند.

انتخاب غذای مناسب و با کیفیت رمز پیروزی یک مرغ داری خوب است. آب کافی نیز باید در اختیار پرندگان قرار بگیرد. عدم وجود آب کافی و سالم ، می تواند در رشد پرندگان اختلال ایجاد کند.

در مورد واکسیناسیون هم، حتماً تاریخ های دارو و واکسیناسیون جوجه ها را در نظر بگیرید. در زمان های مشخص شده، حتماً واکسن های مورد نیاز گله، زده شود. وجود داروها و واکسیناسیون مناسب باعث می شود طیور از بسیاری از بیماری ها مصون بمانند.

اهمیت وجود دامپزشک در مزارع تولیدی و پرورشی:

شما به عنوان یک پرورش دهنده مرغ و مزرعه دار، باید یک دامپزشک داشته باشید تا بتواند پرندگان را مورد بررسی قرار دهد و بیماری های مختلف را شناسایی کند. وجود یک دامپزشک می تواند تلفات احتمالی در صورت بروز بیماری را، بسیار کاهش دهد.

دارو ها و واکسن های متفاوتی برای سلامت مرغ و سایر طیور وجود دارد. این داروها به روش های خوراکی، اسپری و تزریقاتی موجود هستند. واکسن ها به طیور کمک می کند تا در برابر انواع بیماری های عفونی و باکتریایی مقاوم شوند.

 

مرحله۵- بازاریابی و فروش طیور پرورشی

مرغداری کاری پُر از سود و فایده است. آرزوی هر مزرعه داری این است که پس از پرورش محصول خود، با فروش آن ها به سود بسیار زیادی دست پیدا کند. بنابراین مسئله فروش و بازاریابی در این گونه مشاغل بسیار مهم است.

در نظر داشته باشید که آنقدر مشغول کسب و کارتان نشوید که جنبه های فروش و بازاریابی را نادیده بگیرید.

 

ایده هایی برای فروش محصولات مرغ داری ها:

-ایجاد یک تجارت آنلاین برای فروش گوشت مرغ و تخم مرغ تولیدی خود

-فروش به هتل ها و رستوران ها

-فروش به فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و …

 

هزینه راه اندازی تجارت پرورش مرغ در ایران:

بسیاری از مشاغل تولیدی برای شروع کار، به هزینه زیادی احتیاج دارند. اما این پول در ابتدای کار در دست صاحبان این گونه مشاغل نیست. یک کسب و کار نوپای معمولی نیز مدت زمان زیادی طول می کشد تا یک بازدهی خوب از سرمایه خود داشته باشد. اما باید چه کرد؟

 

پیشنهاد ما به شما، شروع کار پرورش طیور است. این شروع می تواند از مقیاس کم آغاز شود.

توجه کنید که پرورش طیور در مقیاس کم، هزینه های کمی برای شروع دارد. اما بازدهی آن بسیار سریع خواهد بود.

 

شما می توانید با جوجه های ۱ روزه شروع کنید. در این مورد باید هزینه خرید جوجه های ۱ روزه و تغذیه و واکسن آن ها را در نظر بگیرید.

قیمت روز جوجه مرغ بومی ۱ روزه گلپایگان را می توانید از اینجا دریافت کنید. یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در واتساپ در ارتباط باشید.

************************************

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

 

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

 

کارشناس فروش/۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

 

کارشناس فروش/۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

***********************************

 

برای شروع پرورش جوجه مرغ های ۱ روزه  می توانید حداقل ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای خرید این طیور سرمایه گذاری کنید. پس از طی مدت زمان شش ماه می توانید به سود خوبی در این مورد برسید.

همچنین به این مورد توجه کنید که جوجه ریزی فقط ۲۱ روز طول می کشد. بنابراین سه هفته پس از شروع می توانید به درآمدزایی برسد. هیچ تجارتی شبیه به پرورش مرغ، نمی تواند به این سرعت به بازدهی اولیه برسد.

 

نتیجه این که: 

تأسیس مرغداری، یک فرصت شغلی بی نظیر برای ایجاد یک کسب و کار پُربازده و پر سود است. این مشاغل فرصت کارآفرینی و اشتغال را برای افراد زیادی ایجاد خواهد کرد.

اکثر پرورش دهندگان این کسب و کار، ترجیح می دهند که جوجه های ۱ روزه را تهیه نمایند و سپس آن ها پرورش دهند. این یک گزینه کم ریسک و کم خطر برای دارندگان این گونه کسب و کارها خواهد بود. با این حال انتخاب با شماست.

علاوه بر این، چندی است که قیمت طیور در ایران، به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرده است. این امر باعث توجه بیشتر مردم به تولید و پرورش مرغ های بومی و صنعتی شده است.

شرکت آریا منتخب پارسیان تولید کننده انواع طیور از جمله جوجه مرغ های بومی ۱ روزه، جوجه مرغ بومی ۴۰ روزه گلپایگان تا ۶ ماهه،مرغ ال اس ال و همچنین انواع پولت های صنعتی است. همچنین برای دریافت قیمت خرید انواع محصولات ما می توانید اینجا را کلیک کنید. یا با کارشناسان ما در واتساپ ارتباط براقرار کنید:

 

****************************************

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۷۶۸۹

کارشناس فروش/۰۹۱۳۱۰۰۵۸۳۶

کارشناس فروش/۰۹۱۲۱۹۸۶۶۵۱

کارشناس فروش/۰۹۱۲۳۹۶۸۶۷۱

***************************************

شرکت آریا منتخب پارسیان تولید کننده انواع طیور

********************

با مدیریت آقای عباسی

 

*
*

18 − 3 =